• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

No właśnie. Po lekturze opisów tych środków, trudno jest wskazać różnice, przewagę w działaniu. Wszystkie nadają się do silnika diesla z filtrem cząstek stałych, wszystkie mogą być użyte do codziennej eksploatacji. Wszystkie zmniejszają tarcie i chronią silnik. Skąd przysłowiowy Kowalski ma wiedzieć, który zastosować?
 
@bobwoj Przecież jesteś tu od ponad 2 lat? Było powtarzane 200 razy na forum. 9400 do redukcji tarcia/spalania w mało obciążonych wolnossakach, 9200V2 najlepiej redukuje tarcie, ze wskazaniem na silniki katowane lub z dużym przebiegiem + myje silnik i najlepiej zabezpiecza go przy zimnym starcie. 9100 jeszcze lepiej myje od 9200V2, ale trochę gorzej zmniejsza tarcie. Wszystkie podbijają TBN - najlepiej 9100, najgorzej 9400.
 
To teraz wejdź na stronę archoil polska i wskaż proszę gdzie to jest napisane. Będąc tu dwa lata nie mam obowiązku wszystkiego pamiętać. Wchodząc jednak na oficjalną stronę chciałbym takie informacje mieć. Wystarczyła by tabelka porównująca te produktu. Zresztą użyte przez ciebie pojęcia w stylu "trochę gorzej czy jeszcze lepiej" też nie są zbyt precyzyjne. Na stronie archoil.pl jest napisane że 9400 jest do benzyny i do diesla, nigdzie nie ma napisane że do małoobciązonych wolnosakach.
 
Last edited:
@bobwoj Przecież jesteś tu od ponad 2 lat? Było powtarzane 200 razy na forum. 9400 do redukcji tarcia/spalania w mało obciążonych wolnossakach, 9200V2 najlepiej redukuje tarcie, ze wskazaniem na silniki katowane lub z dużym przebiegiem + myje silnik i najlepiej zabezpiecza go przy zimnym starcie. 9100 jeszcze lepiej myje od 9200V2, ale trochę gorzej zmniejsza tarcie. Wszystkie podbijają TBN - najlepiej 9100, najgorzej 9400.
Może warto przypiąć taką informację, będzie mniej pytań a więcej konkretnej treści w temacie
 
No właśnie. Po lekturze opisów tych środków, trudno jest wskazać różnice, przewagę w działaniu. Wszystkie nadają się do silnika diesla z filtrem cząstek stałych, wszystkie mogą być użyte do codziennej eksploatacji. Wszystkie zmniejszają tarcie i chronią silnik. Skąd przysłowiowy Kowalski ma wiedzieć, który zastosować?
1. AR9100 ma nadal trochę lepsze właściwości myjące od AR9200v2
2. AR9200v2 znosi wyższe obciążenia i silniej obniża tarcie niż AR9100
3. AR9200v2 wykazuje znacznie lepsze właściwości regenerujace powierznie, wypełniając nierówności i rysy
4. AR9200v2 lepiej rewitalizuje i impregnuje uszczelnienia co w połączeniu z p. 3 daje lepsze efekty w zakresie redukcji spalania oleju

Połączenie obu, szczególnie w postaci 'fabrycznego' miksu oferowanego dotychczas do sportu, firmom tuningowym itp (który nadal nie ma nazwy serii AR9000 głównie z pewnych względów formalnych) daje silny efekt synergii czyli jakby 2+2 daje 5 a nie tylko 4 gdyż obie nanotechnologie doskonale współpracują a nanoborany świetnie dyspergują nano ws2 co pozwala na jeszcze lepszą ochronę i redukcję tarcia niż samo AR9200V2 przy najlepszych właściwościach myjących z AR9100.
 
Last edited:
Jeżeli wiesz gdzie jest można by bylo podpiąć ją tutaj. Dziękuję Wlyszkow za wyjaśnienia. Powstaje jeszcze pytanie, czy nie warto także w silnikach z mniejszym przebiegiem stosować 9200 skoro cena jest taka sama jak 9100 a zalet wìęcej.
 
Last edited:
Można ale warto dać się silnikowi dotrzeć a 9200v2 to utrudnia w przeciwieństwie to 9100.
9200v2 raczej nie od nowości.
 

Attachments

  • obraz_2021-06-09_175116.png
    obraz_2021-06-09_175116.png
    827,1 KB · Odwiedzin: 356
Super tabelka. Czyli 9200v2 jest lepszy pod każdym względem od 9100 z wyjątkiem właściwości czyszczących i przedłużających życie oleju.
 
Można ale warto dać się silnikowi dotrzeć a 9200v2 to utrudnia w przeciwieństwie to 9100.
9200v2 raczej nie od nowości.
Czy przebieg 45000km,to już można przyjąć że silnik dotarty i stosować 9200, czy raczej iść w 9100?
Chodzi mi o turbodoładowany benzynowy z grupy PSA słynny THP 1.6 165km (ten już niby poprawiony po 2017roku)? Zastosowany w Citroen C4 picasso.
 
Czy przebieg 45000km,to już można przyjąć że silnik dotarty i stosować 9200, czy raczej iść w 9100?
Chodzi mi o turbodoładowany benzynowy z grupy PSA słynny THP 1.6 165km (ten już niby poprawiony po 2017roku)? Zastosowany w Citroen C4 picasso.
Śmiało AR9200
Post automatically merged:

2000 km temu przy 65000 km w Vito 116 CDI wlałem po wymianie oleju AR9200v2 w ilości 300 ml/8.5l oleju. Z poprzedniego interwału (23 tys/równy rok) spalanie było 6.8 L, teraz po 2000 km jest na razie 6.3L. Także działa.
 
Last edited:
2000 km temu przy 65000 km w Vito 116 CDI wlałem po wymianie oleju AR9200v2 w ilości 300 ml/8.5l oleju. Z poprzedniego interwału (23 tys/równy rok) spalanie było 6.8 L, teraz po 2000 km jest na razie 6.3L. Także działa.
 
Czy przebieg 45000km,to już można przyjąć że silnik dotarty i stosować 9200, czy raczej iść w 9100?
Chodzi mi o turbodoładowany benzynowy z grupy PSA słynny THP 1.6 165km (ten już niby poprawiony po 2017roku)? Zastosowany w Citroen C4 picasso.
Można nawet w miks ;-)
 
A takie pytanko czy do Rama 5.7 hemi Jezdzacym na amsoilu SS 5w20 warto dolac archoila 9200v2 Lub 9100 Dodatkowo?? .Olej zmieniam co 6-7tys km. Dziekuje pozdrawiam
 
Oleje SS Amsa znam bardzo dobrze i wiele razy dodawałem 9100 głównie do tych olejów jak i wiele innych użytkowników z pozytywnym efektem.
Do 5W20 w obecnej recepturze raczej 9100 niż 9200v2 tylko szkoda będzie wylewać tak szlachetny mix smarny po tak niskim przebiegu. Tylko tyle w roku to auto pokonuje czy pozostał US syndrom 3 tys mil?
 
Back
Top