• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Oleje SS Amsa znam bardzo dobrze i wiele razy dodawałem 9100 głównie do tych olejów jak i wiele innych użytkowników z pozytywnym efektem.
Do 5W20 w obecnej recepturze raczej 9100 niż 9200v2 tylko szkoda będzie wylewać tak szlachetny mix smarny po tak niskim przebiegu. Tylko tyle w roku to auto pokonuje czy pozostał US syndrom 3 tys mil?
W ksiazce serwisowej pisze ze wymiana co 3800 mil i tak robie bo i tak wychodzi raz w roku u mnie wymiana bardziej weekendowy woz
 
Wlyszkow, czy mogę wlać Ar9200 do zimnego silnika, po postoju nocnym i ruszyć w drogę, czy muszę tak jak mówi instrukcja, czyli najpierw rozgrzać do temp. roboczej, później 15min na biegu jałowym, dopiero w drogę.
 
Panowie macie jakieś pewne źródło żeby ten dodatek kupić. Widzę na alledrogo rozrzut cen od 89 do 109
Chyba tego nie podrabiają ?
 
Nie słyszałem o podróbkach ale zawsze jest również oficjalny sklep Archoil.
 
No to kolej na moje pytanko: za nieco ponad 1kkm, tj. przy 200 kkm planowana płukanka oilem, żeby pozbyć się wszelkich zaszłości i zapodanie do mojego wolnossaka ponownie Eneosa Sustiny 0w50 (ok. 3,5 l)) ale z AR9400 (pucha 200 ml - to nie apteka przecież - bo zgodnie z opisami na forum lepiej smaruje niż 9100/9200, a to przy łańcuchu rozrządu chyba ważne jest) i na to wrzuta miksu racingowego 9100/9200v2, żeby wykorzystać wszystkie plusy tych produktów na kolejne circa about 10 kkm (ile tego miksu wtedy???) - i czy coś jednak przy takiej mieszance nie zwariuje???

Przypomnę, że obecnie Almerka lata na totalnie udziwnionym mieszańcu, tj. Sustina j.w. + 60 ml p52 panther v2 zwykły + 30 ml p52 grafenpanther v3 (oba na bazie oleju przekładniowego, co wyszło przy okazji badania tematu, cóż to za dziwo jest), do tego zapodany z saszetki egzotyczny koreaniec g-lay (ponoć grafenowy ;-)) i na to wszystko powędrował jeszcze ostatnio AR9400 200 ml - o dziwo całość jakoś tam działa i się nie pogryzła ze sobą a kulturę pracy silnika muszę nawet pochwalić (ale z drugiej strony wszystkie SR20 były pancerne i prawie niezniszczalne a przy tym dobrze pracujące w pełnym zakresie obrotów aż do odcinki, nawet te wiekowe egzemplarze nie tracą tych właściwości - to chyba ostatnia tak dobra grupa silnikowa Nissana była) - ale to eksperyment jest i zaniedługo się kończy, a po nim coś względnie monokulturowego w użytkowaniu ma już być (ARCHOIL się u mnie sprawdził - zarówno ten 9400 silnikowy, jak i wcześniej zapodany 6900p paliwowy - więc chyba zagości to wszystko u mnie na dłużej)...
 
uważam, hehe...
ale kto rozrzutnemu biedakowi zabroni...
zatem rozważam te przesadę za jeszcze dopuszczalną, zwłaszcza w kontekście poprzedniego miksu...
No i to ostatecznie moja przesada dot. mojego wozidła:p😛😝🤪
 
Jeśli chcesz zapakować flaszkę 9400 to do tego ja bym ewentualnie dodał tylko booster z koncentratu 9200v2 i wystarczy z zapasem sporym
 
Jeśli chcesz zapakować flaszkę 9400 to do tego ja bym ewentualnie dodał tylko booster z koncentratu 9200v2 i wystarczy z zapasem sporym
No może nie tyle chcę, co rozważam...
na ten przykład jeżeli nowa wersja 9200v2 albo miks racingowy 9100/9200v2 daje porównywalne/lepsze smarowanie (łańcuszek rozrządu - przypominam) to 9400 sensu nie ma, a rozważam je w tym mieszańcu głównie ze względu na ten parametr, no i ewentualnie ze względu na pojawiające się tu i ówdzie na forum opisy sugerujące, że 9400 lepiej się sprawuje na niskich/średnich rpm (domyślnie odczytałem to, że lepiej niż 9100/9200v2 - chyba że źle to interpretuję), a pytanie tyczyło się tego, czy uzyskam na tym jakąś synergię / wartość dodaną mocnych stron w/w produktów, czy coś się pogryzie i będzie kicha...

odnośnie Twojej odpowiedzi, to czy ten "koncentrat 9200v2" to ten racingowy miks z 9100 opisany właśnie jako koncentrat czy sam 9200v2 (to czemu koncentrat???)...

To może inaczej - wersje takie dla wolnossaka, który jeździ w większości miejsko i czasem długa trasa (w obu przypadkach lubię mu od czasu do czasu dać w pi....ę) i która wersja dałaby najwięcej efektu w najszerszym spektrum obrotów/obciążeń...

no i ile tego na 3,5 l oleju w wersjach np. takich:

- sam 9400,
- sam 9100,
- sam 9200v2,
- 9100 + 9200v2 (oba solo dodane do oleju),
- miks racingowy 9100/9200v2,
- 9400 + 9100,
- 9400 + 9200v2,
- 9400 + miks racingowy 9100/9200v2,

Ten ostatni najbardziej mnie kusi😈👿👹

ale żeby w silniku nie zrobiło się jakieś💩


zapomniałem dodać, że w benie też będzie miksowanko - na 50 l paliwa (verva 98 albo shell vpower racing 100)) poleci 75 ml 6900p (po tym wlanko 10-15 l beny) + 20 ml hybrogenu (dodane do wcześniej powstałej w baku wyżej opisanej mieszanki i dopełnienie beną do pełnego baku) :eek:

i jeszcze w kontekście płukania - czy do tego wszystkiego po płukaniu oilemem szybkim ma sens wrzucić na jakiś "międzyczas" (czyli przed zapodaniem miksu docelowego do oleju) płukankę oilem długoterminówkę (na 1 kkm, 2kkm, 5 kkm ??? - żeby to solidnie zadziałało)o_O
 
Last edited:
Z tego co kojarzę to płukanek używasz sporo a autem lubisz się zabawić więc płukanka LL nie dla Ciebie raczej.

Miks racingowy to najsilniejszy i najszerzej działający pakiet i raczej go nie poprawi 9400
 
Czyli reasumując - sam miks???
 
Tak. Tym bardziej że Sustina ma też pewną dawkę molibdenu już
 
To jeszcze tylko ostatnie pytanko: ile tego miksu na 3,5 l oleju optymalnie i maksymalnie?

Acha - jakby mi (jeszcze bardziej) odbiło, to ten miks racingowy do skrzyni na ok. 3,7 l oleju przekładniowego - to ile (bo zakładam, że można go tam też dać) ?
 
Można w oba miejsca 1 op na 4L do silnika, 2 op na 4L do skrzyni (do mt 2x dawka)
 
SUPER
krótko i węzłowato
 
@CICHY bez urazy, ale nie rozaważałeś dodania Archoila do piast kół i ramion wycieraczek?
 
Jeśli chcesz zapakować flaszkę 9400 to do tego ja bym ewentualnie dodał tylko booster z koncentratu 9200v2 i wystarczy z zapasem sporym
To zadam pytanie odnośnie tego zdania. Pozostało mi pół puszki 9400 (100ml), więc dodałem do świeżego oleju w silniku na układ o pojemności 4,4 L (wiem, że powinienem dodać bliżej 200ml, ale akurat tyle zostało), czy dolanie teraz dodatkowo 9200v2 poprawi w rezultacie działanie obu dodatków? Jeśli można je mieszać, to też dać 100ml ? Silnik tgdi.
 
Back
Top