• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Competition Mix 9100/Oilsyn NanoC5

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat nowego produktu od Archoil czyli mix Archoil 9100 oraz Oilsyn Nano C5. Pacjent Fiesta ST mk8 i test podczas track daya na Torze Krzywa pod Legnicą na którym wcześniej testowałem w tym samym aucie Racing Mix od Archoil czyli mieszanka 9100/9200 w odpowiednich proporcjach. Ten sam tor, to samo auto (różne opony - OEM Michelin PS4 205/45/17 vs wcześniej Semi Slick RGC 215/45/17) różne dodatki do olejów oraz niestety różna temperatura powietrza ponieważ tym razem było 16-18st a wcześniej 26-28st. Przez temperaturę powietrza test nie jest miarodajny ale i tak można jakieś wnioski wyciągnąć. Po pierwsze to oba produkty spełniają swoją funkcję czyli skutecznie obniżają temperaturę oleju jak i płynu chłodniczego gdyż bez dodatków olej osiągał 120st i płyn chłodniczy 101 po około 4ech okrążeniach. Po dodatkach peak oleju to okolice 117/100 na racing mix po 6-8 okrążeniach i 117/97 też po 6-8 okrążeniach. Po takiej ilości okrążęń hamulce są już mocno gorące jak i opony i trzeba zjechać z toru z okrążeniem chłodzącym. Co zadziwiające to przy niższych temperaturach powietrza na mixie z nanoC5 i oem oponie zrobiłem 1:05,3 a wcześniej na semi-slicku przy 26-28 stopniach 1:05,6. Jednakowoż na torze zaszła mała zmiana tzn był wylany ostatnio asfalt na płycie betonowej omijającej hopę na torze ale mimo wszystko biorąc pod uwagę że semi slick lepiej klei to czasy powinny być podobne. Największą zauważalną zmianą jest jednak hamowanie silnikiem a w zasadzie praktyczny jego brak po odpuszczeniu gazu na dodatku 9100/nanoC5. Pierwszy raz gdy zauważyłem to zjawisko myślałem że jadę na luzie i auto się toczy gdyż brakowało charakterystycznego hamowania silnikiem. Teraz już się do tego przyzwyczaiłem ale na początku było małe niedowierzanie :) Średnie spalanie na podobnym poziomie aczkolwiek nigdy go nie mierzę po tankowaniu. Po 10kkm od wyjazdu z fabryki mam 9l/100 wliczając 5 track dayów na torze Krzywa co uważam za bardzo dobry wynik. BTW jeśli ktoś może zrobić porównanie czasów hamowania silnikiem np 80-60 na 4tym biegu przed i po dodaniu dodatku 9100/nanoC5 na tym samym odcinku drogi to można by zobaczyć jaka jest realna różnica.
 
Ok zatem do swoich postów dopisz proszę info "uwaga lokowanie produktu" skoro w tym poście to już zrobiłeś🙂. Może wszyscy powinniśmy tak robić? Fajnie by było co nie?😆
 
czy zwykła jazda po bułki do sklepu a co to oznacza dla portfela i silnika to już niech sobie każdy sam odpowie na to pytanie
Taka jest moja odpowiedź. Nie warto wydawać dodatkowo 135-200zl do auta jeżdżącego po bułki.

Nie mam nic przeciw testom i dobrym opiniom. Ale przeciw poleceniom tam gdzie np ten miks nie będzie mógł się wykazać swoich zalet ponad standardowy dodatek.
 
Dokładnie, jak napisałem powyżej, każdemu wg potrzeb. Miks ten powstał w wyniku testów dla profesjonalnego motorsportu gdzie okazało się, że AR9100 da się jeszcze podkręcić, temp pracy spadły jeszcze niżej, zużycie także
 
To znaczenie wyższa dawka nanoC5 która wymaga ok 1000km jazdy umiarkowanej w okresie nakładania.
Nie jest zalecane w silnikach o przebiegu niższym niż 50 tys km, ewentualnie niższa dawka. Wystarcza ochrony AW jedno użycie na 100 tys km niezależnie od ilości wymian oleju czy użytych płukanek ale dla pełnego efektu niskiego tarcia warto stosować dawkę nanoC5 FM podczas kolejnych wymian oleju po spuszczeniu oleju w którym była dawka regeneracyjna. Wtedy kolejne użycie dawki regeneracyjnej za kolejne 100 tys km nie będzie potrzebne.
 
A nabyć wersję regeneracyjną można?
 
warto kupować "Competition Mix Archoil AR9100 z nanoC5" do silnika 3.0 z Omegi? przejechane mam już z 320 k. 70 k po remoncie silnika ;p
 
Ten miks zawsze warto, szkoda będzie wylać więc rok bez limitu km praktycznie
 
Można nabyć, 299 dawka na 5L oleju kosztuje przedpremierowo
Może i bym się skusił, ale dopiero co zalałem i testuje AR9100. Pomyślę w na przełomie marca i kwietnia jak będę zmieniał olej.
 
Ale cena za ten dodatek jak w moim przypadku na ok 7 l oleju 300zl 🤯
100zł za 1°C w dół 😉
Post automatically merged:

Wymiana dodatkowa oleju na torze nie pomoże jeśli olej się gotuje i nie pozwala na więcej niż np 4 kółka
taniej będzie założyć dodatkową chłodnicę oleju nić co track day dolewać 300zł do miski
 
Last edited:
To nie jest tylko kwestia redukcji temperatury ale poprawa osiągów jak i redukcja zużycia przy współczynniku tarcia 10x niższym niż nawet 9200v2
 
100zł za 1°C w dół 😉
Post automatically merged:


taniej będzie założyć dodatkową chłodnicę oleju nić co track day dolewać 300zł do miski
Dodatkowa chłodnica zawsze obniża ciśnienie oleju. Wolę pozostać przy dodatku ale co kto lubi.
 
Można nabyć, 299 dawka na 5L oleju kosztuje przedpremierowo
Czyli gdzieś w grudniu wypadnie interwał wymiany oleju i będę chętny na zakup wlewiku do Madzi Brave New World Champion Competition Nano Regeneratora :cool:
 
@wlyszkow, a zdradzisz coś więcej o zasadzie działania regeneracyjnej wersji nanoC5? Co ona tak naprawdę robi i jakie daje korzyści? Na pewno wypróbuję ten produkt przy następnej wymianie, ale chciałbym wiedzieć nieco więcej, co uzyskam i czy będzie to jakoś namacalne, czy np podniesie kompresję czy spadnie zużycie oleju etc?
 
nanoC5 przylega do metalu, z tego co widzę, to tarcie obniża 10 razy bardziej niż AR9200V2.

Co powinieneś zyskać, nie odpowiem Ci, bo nie stosowałem, u mnie zalaniu AR9200 nieco ciszej pracuje silnik, to skoro jest to tarcie jeszcze bardziej obniżone, to powinno być to lepiej słyszalne. Spodziewalbym się też wolniejszego nagrzewania i niższej temperatury oleju.

Zaleję to pewnie na początku przyszłego roku, jakoś w marcu.
 
Back
Top