• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Competition Mix 9100/Oilsyn NanoC5

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat nowego produktu od Archoil czyli mix Archoil 9100 oraz Oilsyn Nano C5. Pacjent Fiesta ST mk8 i test podczas track daya na Torze Krzywa pod Legnicą na którym wcześniej testowałem w tym samym aucie Racing Mix od Archoil czyli mieszanka 9100/9200 w odpowiednich proporcjach. Ten sam tor, to samo auto (różne opony - OEM Michelin PS4 205/45/17 vs wcześniej Semi Slick RGC 215/45/17) różne dodatki do olejów oraz niestety różna temperatura powietrza ponieważ tym razem było 16-18st a wcześniej 26-28st. Przez temperaturę powietrza test nie jest miarodajny ale i tak można jakieś wnioski wyciągnąć. Po pierwsze to oba produkty spełniają swoją funkcję czyli skutecznie obniżają temperaturę oleju jak i płynu chłodniczego gdyż bez dodatków olej osiągał 120st i płyn chłodniczy 101 po około 4ech okrążeniach. Po dodatkach peak oleju to okolice 117/100 na racing mix po 6-8 okrążeniach i 117/97 też po 6-8 okrążeniach. Po takiej ilości okrążęń hamulce są już mocno gorące jak i opony i trzeba zjechać z toru z okrążeniem chłodzącym. Co zadziwiające to przy niższych temperaturach powietrza na mixie z nanoC5 i oem oponie zrobiłem 1:05,3 a wcześniej na semi-slicku przy 26-28 stopniach 1:05,6. Jednakowoż na torze zaszła mała zmiana tzn był wylany ostatnio asfalt na płycie betonowej omijającej hopę na torze ale mimo wszystko biorąc pod uwagę że semi slick lepiej klei to czasy powinny być podobne. Największą zauważalną zmianą jest jednak hamowanie silnikiem a w zasadzie praktyczny jego brak po odpuszczeniu gazu na dodatku 9100/nanoC5. Pierwszy raz gdy zauważyłem to zjawisko myślałem że jadę na luzie i auto się toczy gdyż brakowało charakterystycznego hamowania silnikiem. Teraz już się do tego przyzwyczaiłem ale na początku było małe niedowierzanie :) Średnie spalanie na podobnym poziomie aczkolwiek nigdy go nie mierzę po tankowaniu. Po 10kkm od wyjazdu z fabryki mam 9l/100 wliczając 5 track dayów na torze Krzywa co uważam za bardzo dobry wynik. BTW jeśli ktoś może zrobić porównanie czasów hamowania silnikiem np 80-60 na 4tym biegu przed i po dodaniu dodatku 9100/nanoC5 na tym samym odcinku drogi to można by zobaczyć jaka jest realna różnica.
 
Zasada działania nanoC5 jest taka jak wcześniej AR9300 nanoceramiki, naturalnie przylega i wchodzi w metal i tworzy mocną powłokę o bardzo niskim tarciu (jak AR9100 współczynnik tarcia 0.003) tyle, że ok 8x bardziej wytrzymałą na mechaniczne zniszczenie jeszcze od AR9300 i jeszcze bardziej odporną na ekstremalne temperatury (znacznie poza zakresem temperatury spalania paliwa w silniku).
Redukcja temperatur pracy następuje na skutek redukcji tarcia ale także dzięki tej powłoce odpornej na wysokie temperatury oraz poprawie transferu ciepła samego oleju.
Istotna jest także ogromna poprawa dyspersji oraz stabilności nanoC5 w zawiesinie, zarówno jako dodatek/koncentrat jak i potem po wymieszaniu w oleju. Obecność nanoC5 w oleju jest niewidoczna gołym okiem chociaż jest to nadal koloidalna nanocząstka.

Poprawa kompresji zależy od stanu silnika ale tam gdzie jej brakuje naturalnym efektem będzie jej poprawa, tak samo jak spadek spalania.
 
A jak ktoś miał AR9200v2 wlane 20 000 kilometrów temu, które też robi jakąś powłokę to C5 się na to przyjmie?
 
Warto byłoby wypłukać solidnie dla pewności chociaż finalnie nanoC5 jest osadzone w PAG (wersja mieszalna z olejami tzw. OSP, gr V), który ma pomagać jemu w dotarciu do metalu prędzej czy później a przy okazji poprawiać sam olej także na poziomie oleju bazowego i działania składników oleju silnikowego oraz przekładniowego, włącznie z ATF.
 
Last edited:
Jak zawsze, kiedy w kilku produktach pojawia się to samo hasło (nanoC5), nasuwają się pytania. :)
1. Ile jest cukru w cukrze?
Czyli AR9100 z C5 a samo C5 jako modyfikator tarcia.
Czy koncentracja/ilość C5 w obu przypadkach jest ta sama a różnica jest w dodaniu właściwości myjących AR9100?
W jakich aplikacjach sprawdzi się lepiej jeden lub drugi, żeby nie pytać, który jest lepszy? 😉

2. NanoC5 wersja regeneracyjna. Czym się różni od modyfikatora C5, że trzeba z nim 1000 km delikatnie i ma wytrzymać 100 kkm? Czyli jak to jest, że jeden "spływa" a drugi nie. 😁 Jeśli to nie tajemnica.
Czy wersja regeneracyjna ma więcej C5?
Czy wersja regeneracyjna da te same/zbliżone korzyści względem tarcia, co wersja będąca modyfikatorem tarcia?
 
Dawka nanoC5 w wersji modyfikatora tarcia Oilsyn nanoC5 jest ta sama jak w competition mix AR9100 z nanoC5.
Mix ma więcej zalet ochronnych i dodatkowy TBN ale nanoC5 solo w OSP można użyć np w nowym aucie na gwarancji bez obawy że gwarant cokolwiek wykryje

Wersja regeneracyjna Oilsyn nanoC5 zawiera wielokrotnie więcej nanocząstek i dlatego na początku trzeba ostrożniej w procesie regeneracji, docelowo powstaje powierzchnia o potężnej wytrzymałości mechanicznej i termicznej i niezwykle niskim tarciu.

Właściwości myjące OSP w obu wersjach Oilsyn nanoC5 pomagają dotrzeć nanoC5 do powierzchni metalu
 
Last edited:
Przyszedł czas napisać o NANO C5 wersja regeneracyjna swoje spostrzeżenia.
Pacjent Lexus GS 450h 350 koni przelatane 200k km

Zrobiłem już ponad 7k na tym specyfik NANO C5, trasa autostrada 1k/km w m-cu robione 1.5k, prędkości stałe 140-160km/h

Już po 1k nastąpiło wyciszenie silnika o 2-3 db. Za tydzień sprawdzę jak ma się to zimą ale pewnie różnicy żadnych nie będzie.
Rano gdy odpalałem silnik chodził 3-4 sek na wyższych obrotach jakby na ssaniu teraz jest o polowe krócej lub wcale nie ma tego efektu.
Latem zauważyłem że silnik dłużej się nagrzewa a że jest to hybryda to musiałam sztucznie wprowadzać go tryb elektryka, ale to sporadycznie
Spalanie, jako że trasą jeżdżę już 4 lata spalanie jest mi znane, po wlaniu NANO C5 spadło o 05-07L Raz tylko na drugiej trasie gdy wlałem do baku AR 6400 spadło o 1L.
Po tankowaniu komputer wskazuje że auto zrobi o 50km więcej.
Żwawiej,szybciej reaguje na gaz, generalnie jest lepsza kultura pracy silnika.
Na obecną chwilę jestem zadowolony z NANO C5, m-c temu wlałem specyfik wersję podstawową żonie do Seata 1.2L zaobserwuję co u niej się będzie działo.
U mnie zbliżam się do wymiany oleju i pewnie czymś trzeba będzie zalać....
Prawda Wlyszkow ;-)
Pozdrawiam

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Już po 1k nastąpiło wyciszenie silnika o 3-4 db
Mierzyłeś to jakimś sonometrem, czy apką w telefonie? 3dB to dwukrotna zmiana natężenia dźwięku, trochę sporo.
 
Spalanie, jako że trasą jeżdżę już 4 lata spalanie jest mi znane, po wlaniu NANO C5 spadło o 05-07L Raz tylko na drugiej trasie gdy wlałem do baku AR 6400 spadło o 1L.
Po tankowaniu komputer wskazuje że auto zrobi o 50km więcej.
Żwawiej,szybciej reaguje na gaz, generalnie jest lepsza kultura pracy silnika.
Na obecną chwilę jestem zadowolony z NANO C5, m-c temu wlałem specyfik wersję podstawową żonie do Seata 1.2L zaobserwuję co u niej się będzie działo.
Zapodałem nanoC5 do audi rs3. Spalanie na jałowym spadlo z 1.2l/h do 1l/h po 2kkm przebiegu na regeneratorze. Spalanie oleju też spadło praktycznie do 0. Średniego spalania nie porównywałem bo nie sprawdzam ile średnio pali gdyż mało długich tras robię.
 
@Triumphator
Mierzyłem apka w telefonie, za każdym razem pomiar był wykonywany w ten sam sposób zachowując te same parametry pomiaru. Obejrzałem raz jeszcze filmy i muszę skorygować to co napisałem wcześniej. Różnica to 2-3db, jak dla mnie to wiarygodny wyniki
Silnik pracuje ładnie, równo, szybciej wkręca się na obroty a z tego względu że zmniejszyło się tarcie dzięki NANO C5 troszeczkę dłużej się rozgrzewa.

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Ja po miksie nanoC5-AR9100 wlanym (razem z AR9400 i płukanką długodystansową OILSYN) na mieszańca olejowego Sustiny 0w50 z 0w20 (w stosunku 1 do 2, czyli w efekcie jest to coś ok. 0w30) do Almerki GTI zauważyłem nieznacznie cichszą pracę silnika, nieco szybszą reakcję na wciśnięcie gazu, kultura pracy silnika (SR20DE z seryjną mapą i z jedynym modem sprzętowym w postaci pełnoprzepływowego wydechu 2,5 cala z katem sportowym 200 cpsi) też lekko w górę - pracuje tak bardziej "miękko i elastycznie", przyspieszeń nie mierzyłem, na hamownię też jeszcze nie pojechałem (poczekam, ile mi kasy zostanie po "zabawach" z rewizją silnika i modami wprowadzanymi w drugim autku RX8), zużycie paliwa zostało jednak na poprzednim poziomie (może to efekt tego, że lubię wykorzystywać silnik w pełnym zakresie obrotów - przynajmniej od czasu do czasu - i teraz "jeżdżehentńejstegokożystam" :cool:
 
Ja po miksie nanoC5-AR9100 wlanym (razem z AR9400 i płukanką długodystansową OILSYN) na mieszańca olejowego Sustiny 0w50 z 0w20 (w stosunku 1 do 2, czyli w efekcie jest to coś ok. 0w30) do Almerki GTI zauważyłem nieznacznie cichszą pracę silnika, nieco szybszą reakcję na wciśnięcie gazu, kultura pracy silnika (SR20DE z seryjną mapą i z jedynym modem sprzętowym w postaci pełnoprzepływowego wydechu 2,5 cala z katem sportowym 200 cpsi) też lekko w górę - pracuje tak bardziej "miękko i elastycznie", przyspieszeń nie mierzyłem, na hamownię też jeszcze nie pojechałem (poczekam, ile mi kasy zostanie po "zabawach" z rewizją silnika i modami wprowadzanymi w drugim autku RX8), zużycie paliwa zostało jednak na poprzednim poziomie (może to efekt tego, że lubię wykorzystywać silnik w pełnym zakresie obrotów - przynajmniej od czasu do czasu - i teraz "jeżdżehentńejstegokożystam" :cool:
Do tego wszystkiego chciałbyś jeszcze dodać polytrona?:)
 
Do tego wszystkiego chciałbyś jeszcze dodać polytrona?:)
Nie, Almerka dostała wszystko, co potrzeba...
w kontekście Rexa pomyślałem o potencjalnym potraktowaniu wankla tymi wynalazkami,
ale nic na siłę,

ten fragment z linku https://polytrondirect.com/frontpage-article/mazda-rx-series-and-wankel-rotary-engine/
mnie zastanowił:
"Even with Rotary Engines, Polytron Oil Additive will perform well and will prolong the life of your engine. Use Polytron MTC in the lubrication system, and use Polytron Fuel Conditioner (GDFC) in the fuel to get best performance out of your Rotary Engine."
 
@wlyszkow warto tego dodatku użyć w manualnej skrzyni biegów z helikalną szperą, czy lepiej pozostać przy AR9100?
 
tak uzupełniająco - do szpery możesz sobie zarzucić amsoilowego slip locka
 
Last edited by a moderator:
@wlyszkow warto tego dodatku użyć w manualnej skrzyni biegów z helikalną szperą, czy lepiej pozostać przy AR9100?
Można w helikalnych. Ograniczenia są jedynie dla szper płytkowych i w nich stosujemy dodatki LS albo oleje już z LS.
 
@wlyszkow Czy po zastosowaniu nanoC5 w wersji Regenerator jest sens dodawać po każdej wymianie oliwy dodatki AR9100/9200? Jeśli tak to czy w pełnej dawce czy połowa wystarczy? Obecnie używam Shell Helix Ultra C3 ECT.
 
@wlyszkow Czy po zastosowaniu nanoC5 w wersji Regenerator jest sens dodawać po każdej wymianie oliwy dodatki AR9100/9200? Jeśli tak to czy w pełnej dawce czy połowa wystarczy? Obecnie używam Shell Helix Ultra C3 ECT.
Najlepiej po regeneratorze stosować 9100 lub NanoC5 FM
 
@wlyszkow - mam pytanie dot. Oilsyn Nano C5 wersja regeneracyjna, a mianowicie chodzi mi o ten zapis "Nie jest zalecane stosowanie wersji regeneracyjnej w silnikach o przebiegu poniżej 50 tysięcy km". Dlaczego tak??? Chodzi o to, że nie pomoże, zaszkodzi, nie odłoży się, inne przyczyny???
I jak to sie ma np. do silnika świeżo po jego dotarciu??? Można zastosować???
 
Back
Top