Petro-Canada ATF DEXRON VI

plpawzaw

Użytkownik
Samochód
Opel Astra J 1.7 cdti
Petro-Canada ATF Dexron VI

Analizę ufundował @plpawzaw . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API GL-4
Aprobaty:
  • DEXRON-VI, III (H), III(G) and II(E)
  • GM GMW16444
  • Voith H55.6335.XX DIWA: 013 oraz 118
  • MB 236.41

Polecany do:
  • Volvo 97342
  • FCA 68043742AA
Strona oleju:


petrocanada-dexron-iv-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Lepkość w 100 stopniach nieznacznie przekracza normę dla Dexron VI (<=6)
  • Index lepkości w normie dla oleju ATF
  • Pakiet dodatków standardowy. Dodatki (wapń+forsfor) dobrze zbilansowane, niewielka ilość boru, potas prawdopodobnie ze smaru i/lub dodatku AW. Ciekawa obecność antymonu? Olej w naszej opinii poprawnie sformułowany dla tej normy
Podsumowanie:
Odpowiedni bilans pierwiastków podstawowych, niewielka obecność boru, a zwłaszcza potasu i antymonu sugerują nowoczesne dodatki zapobiegające zużyciu. Wysoka liczba kwasowa, możliwy błąd laboratorium, ale nie jest to anomalia biorąc pod uwagę minimalną utratę właściwości dla olejów w tej normie w okresie eksploatacji. Biorąc pod uwagę wymóg niskiej lepkości przy wysokiej stabilności oraz stosowanie w tych olejach wysokiej czystości baz Petro-Canada olej jest w naszej opinii ciekawym i godnym polecenia wyborem dla skrzyń automatycznych wymagających normy Dexron 6 oraz 3.

Post automatically merged:

Proszę o Wasze opinie.
Z tego co już wiem - olej zwykły, ubogi pakiet dodatków. Liczba kwasowa sugeruje olej "short life" ? ;)
 
Last edited by a moderator:

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Wg mnie liczba kwasowa w Polaris losowana jest przez sierotkę. Już zostałem zarzucony stosem mądrych pdf-ów na temat, mimo to trwam przy swoim. Nie wiem, nie znam się tylko porównuję analizy.
 
Last edited:

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Jeździ, skręca, hamuje - tyle wystarczy

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Inne oleje Dextron VI przy tym pakiecie mają TAN poniżej 1. Z pakietem trochę bogatszym w metale poniżej 1.5. Zupełnie nie brał bym tego parametru pod uwagę.
 

plpawzaw

Użytkownik
Samochód
Opel Astra J 1.7 cdti
Czyli mój tok myślenia, że ten olej nie powinien zbyt długo smarować skrzyni jest zbyt krytyczny ?
Nie jest to też olej drogi, więc pewnie nie ma co wymagać cudów, raczej spełniania standardu.
A co z lepkością ? jak to interpretować ?
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
To jest standardowa lepkość dla D6. Z tych analiz co przejrzałem to KV100 mieści się od 5.9 do 6,2. Jak to interpretować to nie wiem. Ważne żeby skrzynia to dobrze zinterpretowała.
 

plpawzaw

Użytkownik
Samochód
Opel Astra J 1.7 cdti
Cenowo wypada dobrze, więc jak mieści się w normach to tym lepiej 😅
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Uzupełniłem opis.
 
Top