• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Petro-Canada ATF DEXRON VI

Petro-Canada ATF Dexron VI

Analizę ufundował @plpawzaw . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API GL-4
Aprobaty:
  • DEXRON-VI, III (H), III(G) and II(E)
  • GM GMW16444
  • Voith H55.6335.XX DIWA: 013 oraz 118
  • MB 236.41

Polecany do:
  • Volvo 97342
  • FCA 68043742AA
Strona oleju:


petrocanada-dexron-iv-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Lepkość w 100 stopniach nieznacznie przekracza normę dla Dexron VI (<=6)
  • Index lepkości w normie dla oleju ATF
  • Pakiet dodatków standardowy. Dodatki (wapń+forsfor) dobrze zbilansowane, niewielka ilość boru, potas prawdopodobnie ze smaru i/lub dodatku AW. Ciekawa obecność antymonu? Olej w naszej opinii poprawnie sformułowany dla tej normy
Podsumowanie:
Odpowiedni bilans pierwiastków podstawowych, niewielka obecność boru, a zwłaszcza potasu i antymonu sugerują nowoczesne dodatki zapobiegające zużyciu. Wysoka liczba kwasowa, możliwy błąd laboratorium, ale nie jest to anomalia biorąc pod uwagę minimalną utratę właściwości dla olejów w tej normie w okresie eksploatacji. Biorąc pod uwagę wymóg niskiej lepkości przy wysokiej stabilności oraz stosowanie w tych olejach wysokiej czystości baz Petro-Canada olej jest w naszej opinii ciekawym i godnym polecenia wyborem dla skrzyń automatycznych wymagających normy Dexron 6 oraz 3.

Post automatically merged:

Proszę o Wasze opinie.
Z tego co już wiem - olej zwykły, ubogi pakiet dodatków. Liczba kwasowa sugeruje olej "short life" ? ;)
 
Last edited by a moderator:
Wg mnie liczba kwasowa w Polaris losowana jest przez sierotkę. Już zostałem zarzucony stosem mądrych pdf-ów na temat, mimo to trwam przy swoim. Nie wiem, nie znam się tylko porównuję analizy.
 
Last edited:
Inne oleje Dextron VI przy tym pakiecie mają TAN poniżej 1. Z pakietem trochę bogatszym w metale poniżej 1.5. Zupełnie nie brał bym tego parametru pod uwagę.
 
Czyli mój tok myślenia, że ten olej nie powinien zbyt długo smarować skrzyni jest zbyt krytyczny ?
Nie jest to też olej drogi, więc pewnie nie ma co wymagać cudów, raczej spełniania standardu.
A co z lepkością ? jak to interpretować ?
 
To jest standardowa lepkość dla D6. Z tych analiz co przejrzałem to KV100 mieści się od 5.9 do 6,2. Jak to interpretować to nie wiem. Ważne żeby skrzynia to dobrze zinterpretowała.
 
Cenowo wypada dobrze, więc jak mieści się w normach to tym lepiej 😅
 
Uzupełniłem opis.
 
Back
Top