• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi 3.0 tdi DPF olej z normą BMW

greg1969

Użytkownik
Samochód
VW UP 1.0 MPI 75KM AUDI A5 3.0 TDI 245KM
Marka samochodu
Audi A5
Budżet/ile litrów
nie ma znaczenia
Styl jazdy
Silnik
3.0 tdi CDUC
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie pobiera ewentualnie znikome ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Eurol SYNTENCE FS 0W30
Witam Panowie,
Jeżdżę moim Audi 3.0 tdi CDUC z DPF na Eurolu SYNTENCE FS 0W30 + AR9100. Auto ma stage 1 i jest podkręcone do cirka 290KM i 600Nm. Po wymianie kompleksowej rozrządu chodzi mi po głowie zmiana oleju na lepkość 5W40 (0W40). Spec, który robił mi rozrząd specjalizujący się w VAGu i silnikach V6 do V12 powiedział, że on lałby jakiś 5W40 z normy BMW - lepiej to zrobi napinaczom rozrządu w tych silnikach. .... No i zabił mi ćwieka. ... Jakie są Wasze opinie, sepców, w tej kwestii.
Pozdrawiam wszystkich.
 
Last edited:
Ech, Ci mechanicy ...

powiedział, że on lałby jakiś 5W40 z normy BMW - lepiej to zrobi napinaczom rozrządu w tych silnikach.
A z która normą i dlaczego "zrobi lepiej napinaczom"...?
Mówił coś jeszcze?
Wspominał może o pompie oleju o zmiennym wydatku?
 
Ja bym posłuchal speca. Jeżeli robi takie silniki to ma doświadczenie co pada i dlaczego. Jeżeli to faktycznie osoba z doświadczeniem a nie spec co zrobił 2 takie motory .
 
Tylko co maja aprobaty OEM do tego? Nie ma zadnych testow silnikowych pod katem napinacza lancucha rozrzadu. A te testy pod aprobaty BMW spokojnie przejdzie kazdy olej z oficjalnym API SN itp.
 
Jeśli chodzi o LL04 to przecież 504/507 stawia wyższe wymagania. Podnieść lepkość? Można, ale czy lepiej to zrobi napinaczom rozrządu? Poza tym akurat Eurol ma lepkość 12,4 w 100 stopniach jest wiec na granicy normy 0W40. Nie wiem czy jest sens podnoszenia lepkości w tym przypadku ale możesz zastosować jakieś dobre 0W40 z C3 np. Arala, Mobila, MPM czy Repsola. Natomiast normą BMW to bym się akurat nie kierował.
 
Chodziło mi o konkrety. Dlatego zadałem pytanie. Jak zwykle mądrym dziękuję za odpowiedź ( tomek evo, poziom1989 i saczi). Tobie jan.janko podziękuję, chyba, że nabijasz ilość postów na forum to gratulacje:)
Jeśli ktoś ma coś do dodania to proszę o konkrety ale wychodzi, że chyba pozostanę przy starym zestawie, ewentualnie zamienię AR9100 na AR sport mix.
Post automatically merged:

Ja bym posłuchal speca. Jeżeli robi takie silniki to ma doświadczenie co pada i dlaczego. Jeżeli to faktycznie osoba z doświadczeniem a nie spec co zrobił 2 takie motory .
Dulin, ma bogate portfolio, zdziwiłbyś się , ale nie będę tu robił reklamy.
... Dlatego zabił mi ćwieka. Nie jestem aż tak ogarnięty w olejach jak spece tu na forum więc mam temat do rozgryzienia i dlatego liczę na pomoc i rozwianie wątpliwości.
Mechanik w olejach może nie do końca taki specjalista jak tu fachowcy, więc pytam.
 
Last edited:
@greg1969, żadnych konkretów nie otrzymałeś ...
Ja nie bez powodu pytałem o pompę oleju, bo tutaj dopatrywałbym potencjalnej przyczyny przyszłych problemów.
Jeżeli prawdą jest, co ostatnio na YT pewien piter gada, zamiast lepkością oleju, zainteresowałbym się charakterystyką pracy pompy oleju.
Prawdą jest, że wyższa lepkość cieczy daje przy tłoczeniu wyższe ciśnienie, ale przepływ z kolei spada ...
 
To już wyższa szkoła jazdy z tym co pytasz. Co ja mogę zrobić z charakterystyką pracy pompy? Wymiana na inną? Pitera zrób to sam kilka razy oglądałem ale nie trafiłem na ten filmik. Mógłbyś na priv link wrzucić. Podziękował.
Zadałem pytanie bo chcę wydłużyć ewentualny interwał wymiany rozrządu, który wiemy z jakimi kosztami się wiąże przy tych silnikach. Wiem, że dobry olej, dodatki, skrócenie interwału wymiany oleju ale co jeszcze? ... Pompa chętnie się doszkolę;)
😁
 
Co ja mogę zrobić z charakterystyką pracy pompy? Wymiana na inną?
Przeprogramować w taki sposób, żeby nie dawała mniej niż 1.5-2bary o ile ten fachowiec wie o co chodzi.
Popatrz na mojego posta, ja tez mam pompę o zmiennym wydatku:
 
Ja bym wziął pod uwagę coś innego, czego chyba nikt nie bierze, a co może mieć kardynalne znaczenie w przypadkach "ta marka ma problemy (w Polsce)".

Kultura techniczna poprzedniego właściciela. Jeżeli nie masz samochodu od nowości, a przecież gro wozów w Polsce to używki, to można ze sporym prawdopodobieństwem założyć że problemy nie są wynikiem wady konstrukcyjnej a zaniedbań w serwisie robionym nawet na zachodzie. Coraz większe ceny części i skomplikowanie serwisu plus ekologia to wymuszają a potem drugi i kolejny właściciel marudzi że mu coś pada.

Więc nie szukałbym oleju który wyleczy problemy, tylko po prostu lał co wymaga instrukcja i skrócił serwis olejowy zgodnie z dalekowschodnim terminarzem czyli 15/7,5 tysiąca kilometrów (jak masz podkręcony silnik to raczej 7,5 niż 15).
 
ma bogate portfolio, zdziwiłbyś się , ale nie będę tu robił reklamy.
Jeżeli tak jest to dlaczego Mu nie zaufasz i w kwestii doboru oleju?
No i jeszcze jedna kwestia co byś tam nie nalał ile dodatkow itd to nie zmienisz tego że silniki vw mają pewne wady i błedy / celowe rozwiazania konstrukcyjne czyniące z tych motorów grogie wveksploatacji badziewie.
Do tego dochodzi tak jak wspomnial jersey kultura techniczna i obsługa przez poprzedniego wlaściciela.
 
Ok Saczi poczytam, ewentualnie zadam pytanie. ... Jersey, dokładnie to robię o czym prawisz, od czasu jak kupiłem auto, wymieniłem rozrząd i zrobiłem wiele innych rzeczy z racji tego, że motor na wierzchu. Sprawa co dalej mogę ... zrobić poza tym? Pytam, rozważam.
 
Jeżeli tak jest to dlaczego Mu nie zaufasz i w kwestii doboru oleju?
Bo uważam, że tu na forum są lepsi od niego dlatego rozważam i pytam.
No i jeszcze jedna kwestia co byś tam nie nalał ile dodatkow itd to nie zmienisz tego że silniki vw mają pewne wady i błedy / celowe rozwiazania konstrukcyjne czyniące z tych motorów grogie wveksploatacji badziewie.
W dzisiejszej dobie niestety tak to wygląda i nie tylko w VAGu, wszędzie znalazłbyś coś.
Auta kupuje się, akceptując ich wady konstrukcyjne, wiedząc o niech lub w nieświadomości w większości przypadków ale robi to się dla np. niezapomnianych doznań z jazdy. ... Myślę, że ludzie zdają sobie sprawę z kosztów eksploatacji takich aut kupując je (ja tak). Jednak dla kogoś kto dba o swoje zabawki nad wyraz zawsze pozostaje pytanie czy robię wszystko aby zachować jak najdłużej sprawność techniczną. W perspektywie liczę się z kolejną wymianą rozrządu ... o ile będę miał to auto.
Do tego dochodzi tak jak wspomnial jersey kultura techniczna i obsługa przez poprzedniego wlaściciela.
Na to nie mamy wpływu, niestety.
 
wszędzie znalazłbyś coś.
Oczywiście ale nie wszędzie w takiej skali.
Myślę, że ludzie zdają sobie sprawę z kosztów eksploatacji takich aut kupując je
No właśnie że nie zdają sobie. Mało jest takich jak Ty.
Bo uważam, że tu na forum są lepsi od niego dlatego rozważam i pytam.
Ze znajomości budowy chemicznej czy pakietu dodatków moze tak. Z doboru nie są ani lepsi ani gorsi.
 
Ok Saczi poczytam, ewentualnie zadam pytanie. ... Jersey, dokładnie to robię o czym prawisz, od czasu jak kupiłem auto, wymieniłem rozrząd i zrobiłem wiele innych rzeczy z racji tego, że motor na wierzchu. Sprawa co dalej mogę ... zrobić poza tym? Pytam, rozważam.
Moim zdaniem kolego niepotrzebnie się przejmujesz. Mówisz, że zrobiłeś rozrząd więc moim zdaniem możesz zapomnieć o temacie przez najbliższe 250-300 tyś km. Podejrzewam, że wcześniej sprzedaż auto niż będziesz kolejny raz robił rozrząd. Zmieniaj olej co 10 tyś km nawet na ten co masz obecnie i nie będziesz miał żadnych problemów z rozrządem ;) Wiele innych rzeczy może się w tym aucie popsuć na które to jaki olej zalejesz nie będzie mieć wpływu.
 
Back
Top