• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi 4.0T 2015r

m-iiiii

Nowy użytkownik
Samochód
Audi
Marka samochodu
Audi A8
Budżet/ile litrów
250/8
Styl jazdy
Silnik
4.0T
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Proszę o pomoc w doborze oleju- Audi 4.0T benzyna przebieg 70000km- do niedawna auto było zalewane oryginalnym olejem VAG 5w30 LongLife. Jednak ostatnio natknąłem się na temat że do tych silników na forach zalecany jest nawet 5w50 (a dobrym kompromisem jest 5w40- swoją drogą ta gęstość jest zalecana w USA do nich i znacznie wydłuża żywotność silnika i turbin). Wymiana oleju zazwyczaj co 10000km, skłaniam się w stronę Motula 5w40. Chyba że np. Lotos Aurum/Orlen zapewniłby podobną ochronę silnika?


Z racji posiadania kilku samochodów może jest coś co by sprawdziło się w większości z nich? Najlepiej w miarę taniego- poniżej 100pln/4l;)
Audi A6 2.0 252km 2017r- obecnie Motul X-clean EFE 5w30
Sprinter 319 z DPF 2015r- obecnie Valvoline SynPower C3 5w30
Hyundai I20 1.2 2009- obecnie Lotos Aurum 5w30
Jeep Cherokee 3.2 2018- obecnie Valvoline SynPower 5w30
+ do maszyn używam Lotos Syntetic 5W40
 
Wydłużenie życia turbo i silnika to raczej amerykańskie prawo i styl prowadzenia czyli dłuższe trasy bez znacznych obciążeń silnika, tam są niskie limity prędkości, długie, proste drogi więc nikt silnika nie piłuje.

Wspólny oleje to chyba jakieś 5W-30 C3, w miarę uniwersalna norma bo może od biedy zastąpić A5/B5 i lżejsze A3/B4 ale to trochę jechanie po bandzie, bo silnik powinien mieć taki olej jakiego wymaga producent, a normy dla Hyundaia (ACEA), Audi (VAG), Jeep/Sprinter (Fiat) się raczej ze sobą nie zgodzą.

W teorii do wszystkich za wyjątkiem Jeepa pasowałby Aurum 5W-30 504/507. Jeep to nie mam pojęcia jakiej dokładnie normy i lepkości wymaga instrukcja.

Do tego Audi z tematu zalecane jest chyba 504/507? czy 506? Masz do niego instrukcję? Lepkość jest drugorzędna, dla silników Volkswagena liczy się norma oleju.
 
A8- salon na przeglądach lał 504/507 szara bańka.

Auto jest z USA, tam leją 502/505 a z tego co rozumiem 504/507 tylko jak jest konieczność w niektórych stanach? I też pojawiają się u nich wzmianki że właśnie ten drugi jest za rzadki i skraca żywot turbin. Instrukcja już dawno przepadła ale z tego co wyszukałem stosuje się tam te oleje zamiennie.

Czy taki Aurum 504/507 jakościowo jest porównywalny do Valvoline/Motul? Czy też nie ta liga?
 
502/505 to ze względu na zasiarczenie paliwa w USA większe niż w UE
Ale już nieaktualne, bo normy się wyrównały

Pozdrawiam,
 
Troszeczkę podbijam temat. Te trzy miesiące temu zmieniłem olej i filtr na Aurum 504/507, przed wymianą dodałem płukankę. Niestety przy tamtej wymianie stan oleju zlanego z silnika dość mocno odbiegał od tego co w innych autach przy tym przebiegu widziałem- spodziewałem się koloru bursztynowego a zastałem czarną gęstą smołę jak ze starego diesla w dodatku o trochę nierównej konsystencji- jakieś gluty. Podejrzewam że serwis do którego jeździłem do tej pory na częste wymiany nie robił wszystkiego za co płaciłem.

Od tamtego czasu zrobione trochę poniżej 3000km, komputer wstępnie sugeruje wymiany co około 7500km. Trochę mnie jednak ta smoła dręczy ;). Przejmować się tym? Tj. czy np. robić już wymianę z płukanką, zalać na kilka dni jakiś tani olej i po kilku dniach znowu wymiana na docelowy? (co do wspomnianego taniego oleju- mam kupiony półsyntetyczny Lotos 5w40 który po tym by wylądował w innym silniku).
 
Zrób jak pisze @Michalos12 tylko kup normalny ( w przystępnej cenie ) olej z norma 502 lub 504 np Lotos Orlen lub Shell dodaj płukankę długo term Oilem LL i pojeździj tak kilka tys km .
lub najlepiej zrób płukanie postojowa płukanka Oilem lub Yacco i następnie przejdź do wcześniejszej mojej i @Michalos12 rady
 
Dopytam jeszcze bo trochę męczy mnie ten olej.... W instrukcji mam napisane równorzędnie 502 i 504, dopisek używać syntetycznego 5w40 (auto z USA). Na Polskę z tego co mi wiadomo serwis leje 504- taki przynajmniej do mojego był lany. A na forach polecają również nietypowe typu 5w50....
Zmieniam olej co max. 7500km- co tyle mam ustawiony fabrycznie serwis olejowy w aucie (teraz jednorazowo chyba jeszcze wcześniej zmienię z płukanką ze względu na szlam). Auto jeżdżone raczej normalnie choć ostre przyśpieszenia oczywiście też się zdarzają. Jest zmieniony program na 520KM/770NM.
Co zalać?:
Lotos Aurum 504
Lotos Synthetic 5w40 502
Czy powyższe są słabe i np. Motul będzie lepszy? (jak porównywalnie- to oczywiście wolę Lotos czy Orlen, w końcu 8-9L leje;)
 
Norma 504 i będzie ok, co do zasady są to bardzo dobre oleje - jeśli chciałbyś zastosować coś na „nowym pakiecie” z borem to polecam Total Long Life 5W30 z oficjalna aprobatą Erwin (analiza na forum). Z tych co wymienisz ja wlałbym Lotos Aurum 504
 
Do większości twoich aut pasował by olej Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30. Spełnia zarówno normę dla Audi czyli 504/507 jak i norme C3. Do tego kupisz go w 20 litrowej bance od oficjalnego dystrybutora za +/- 400 zł.
 
Back
Top