Raven
Użytkownik
Witam,
jakie macie doświadczenia z wymiany płynu do wspomagania w tych samochodach?
Oryginalnie szedł G002000 zielony mineralny.
Obecnie nie jest on już dostępny a ASO proponuje G004000m2 Syntetyczny.
Na zbiorniczku płynu pisze wyraźnie aby stosować wyłącznie mineralny olej G002000 podczas gdy on nie jest już dostępny.
Z moich doświadczeń wynika że zmiana na G00400m2 bądź analogiczny Ravenol SSF powoduje spadek siły wspomagania. Czyli kierownica chodzi ciężej.
Podejrzewam że te nowsze "syntetyczne" płyny mają po prostu niższą lepkość przez co ciśnienie jakie wytwarza nieco już nadszarpnięta zębem czasu pompa hydrauliczna jest niższe i mamy słabsze wspomaganie. Dodatkowo stary płyn ma w sobie dużo zanieczyszczeń, które podnoszą jego lepkość.
Natomiast po zastosowaniu w 80 B4 płynu uniwersalnego Prestone(podejrzewam że mineralny) układ wspomagania chodził dużo wydajniej.
Po paru latach zmiana na Ravenol SSF i znaczący spadek wydajności wspomagania.
W B6 po zmianie oryginalnego płynu G002000 na Ravenol SSF a później G004000m2 również zauważalny spadek wydajności wspomagania. Różnic pomiędzy Ravenolem a ori G00400m2 nie zauważam żadnych. Zastanawiam się nad zastosowaniem obecnie uniwersalnego płynu Prestone ponieważ od ostatniej wymiany minęło kilka lat i płyn już wyraźnie pociemniał, stracił wyrazistą zieloną barwę a także pływa w nim dużo brudu jak ziarenka piasku tylko miękkie.
Są jacyś praktycy z doświadczeniami w tym temacie?
jakie macie doświadczenia z wymiany płynu do wspomagania w tych samochodach?
Oryginalnie szedł G002000 zielony mineralny.
Obecnie nie jest on już dostępny a ASO proponuje G004000m2 Syntetyczny.
Na zbiorniczku płynu pisze wyraźnie aby stosować wyłącznie mineralny olej G002000 podczas gdy on nie jest już dostępny.
Z moich doświadczeń wynika że zmiana na G00400m2 bądź analogiczny Ravenol SSF powoduje spadek siły wspomagania. Czyli kierownica chodzi ciężej.
Podejrzewam że te nowsze "syntetyczne" płyny mają po prostu niższą lepkość przez co ciśnienie jakie wytwarza nieco już nadszarpnięta zębem czasu pompa hydrauliczna jest niższe i mamy słabsze wspomaganie. Dodatkowo stary płyn ma w sobie dużo zanieczyszczeń, które podnoszą jego lepkość.
Natomiast po zastosowaniu w 80 B4 płynu uniwersalnego Prestone(podejrzewam że mineralny) układ wspomagania chodził dużo wydajniej.
Po paru latach zmiana na Ravenol SSF i znaczący spadek wydajności wspomagania.
W B6 po zmianie oryginalnego płynu G002000 na Ravenol SSF a później G004000m2 również zauważalny spadek wydajności wspomagania. Różnic pomiędzy Ravenolem a ori G00400m2 nie zauważam żadnych. Zastanawiam się nad zastosowaniem obecnie uniwersalnego płynu Prestone ponieważ od ostatniej wymiany minęło kilka lat i płyn już wyraźnie pociemniał, stracił wyrazistą zieloną barwę a także pływa w nim dużo brudu jak ziarenka piasku tylko miękkie.
Są jacyś praktycy z doświadczeniami w tym temacie?