• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi 80 B4

Standard

Użytkownik
Marka samochodu
Audi 80 B4
Budżet/ile litrów
70/80 PLN/3 Ltr.
Silnik
2.0 ABT 90 KM
Data produkcji
1992
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 500.0, 501.01
Auto banalne, olej też, ale tak z ciekawości. Propozycje. Wyszukiwarki pokazują np. 5W30.
 
Starsza formulacja typu Eurol SL 5w40 powinna być optymalnym wyborem do wiekowego juz autka .
Dorzucić można jeszcze Platinum Classic 5w40 jak i Elfa NF po zmianie pakietu :)
 
Mi do takiego autka polecono właśnie eurola sl i taki zalany
Lotos teoretycznie do nowszych konstrukcji choć ja mam go zalanego w trasicie 2.5td i wszystko gra
 
Eurol Super Lite 5w40 będzie Pan zadowolony. U mnie zalany w 1.8T i daje radę .
 
Jaza namową wlyszkowa wybrałem eurola sl jako olej do moich mniej wymagających silników i uważam że świetnie się spisuje. Polecam
 
Valvoline Maxlife 5w40 albo 10w40 - oba w technologii syntetycznej.
 
Dzięki.
Według analiz VOA, dostepnych tutaj na forum, Eurol Super Lite 5W40 zawiera najwięcej dodatków antyzuzyciowych ZDDP tzw. stara szkoła i ma największą lepkość w 100C - czyli dobra ochrona silnka.
Potem Orlen Classic 5W40 , całkiem dobrze, porównywalnie pod tym samym wzgledem, gorzej tutaj chyba jest z bazą tego oleju.

A co z Lotosem Synthetic Plus 5W40?? Nieco niższa lepkość, ale ma normy VW, MB 229.5, BMW LL-01, no i - z opisu wynika - całkiem niezłą bazę, ok. 10% PAO.
Cenowo ok. tak jak Orlen.

O Texaco niewiele wiem.
 
W duzej mierze HC, plus prawdopodobnie domieszka PAO. Potrzebujemy wiecej widm z tego labolatorium.
Mala cos ok. 10 % ale jak powyzej, potrzebujemy wiecej widm. Dla przypomnienia: za pomoca widma trudniej ustalic zawartosc, potwierdza nam obecnosc roznych mieszanin czy dodatkow.
@Zielony34, podałem linka do analizy:

Pik widma na fali 722 jest wyraźnie poniżej 1, co wg ichniejszego laboratorium oznacza HC.
Napisali o tym zresztą w komentarzu do analizy.
To samo w naszym lotosie, pik na 722 ma 0,5 = HC.
Oleje, jak ktoś już wspominał wyglądają jak bliźniaki.
Kwestia rozpoznania szczegółów pakietu dodatków i baz olejowych, no ale nie w analizach za 90PLN ...

I jeżeli oleje różnią się przysłowiowe +/-10%, nie widzę sensu kupowania Motula.
------------------------------------
Mimo wszystko rozumiem, ze ten olej Lotos Synthetic Plus 5W40, też pasuje do tego silnika. Takie było moje pytanie.
------------------------------------
 
------------------------------------
Mimo wszystko rozumiem, ze ten olej Lotos Synthetic Plus 5W40, też pasuje do tego silnika. Takie było moje pytanie.
------------------------------------
Tak, pasuje jak najbardziej, ale propozycje podane wyżej są bardziej optymalne do tej jednostki, głównie ze względu na pakiety dodatków
 
@Standard sugeruję czytać ze zrozumieniem, użyłem słowa prawdopodobnie itp.

Przy pomocy FT-IR możemy potwierdzić obecność pewnych komponentów, pod kątem olejów bazowych zwraca się uwagę na wygląd i absorpcje w konkretnych regionach.

Możesz swobodnie przetestować Lotosa.
 
Ja tam jestem za "starszymi" formulacjami do takich silników . Eurol Turbosyn 10w40 to też starsza formula ;)
 
@poziom1989 Sugerujesz różne sugestie. Ja cytuję. Po co to nieco nerwowe odniesienie? Trochę psuje atmosferę itp.
----
Fakt, 'starsze' formulacje wyglądaja na bardziej 'dopasowane' pokoleniowo do daty produkcji silnika i ogólnie to tzw. 'oldschool'.
 
Back
Top