• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi 80 B4

Standard

Użytkownik
Marka samochodu
Audi 80 B4
Budżet/ile litrów
70/80 PLN/3 Ltr.
Silnik
2.0 ABT 90 KM
Data produkcji
1992
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 500.0, 501.01
Auto banalne, olej też, ale tak z ciekawości. Propozycje. Wyszukiwarki pokazują np. 5W30.
 
Ok. Czyli Lotos 5W40, o którym mowa, wchodzi w rachubę. Zresztą juz zakupiony.
Celowałem w Orlen Classic 5W40 lub w Specol Gold 5W40, ale od ręki był Lotos. Chyba nie przestrzeliłem ?
 
Jak ci sie sprawuje audi na lotosiku ?
 
Jak ci sie sprawuje audi na lotosiku ?
Dopiero teraz dzisiaj ok. 15, dotarł od mechanika.
Wyamgał pewnych regulacji, długo stał nieeksplatowany. Teraz po jazdach testowych, wiec można cos napisać.

Co do Lotosa 5W40 .
Silnk pracuje na tym oleju bardzo ładnie, przyjemnie dla ucha, czy zminy czy ciepły. Cicho, kulturalnie.
A te silniki - ABT 2.0 - potrafia wydawac rózne dźwięki.
 
Póki co, masz efekt "świeżego oleju". Za krótko, aby cokolwiek napisać, musisz troszke przebiegu zrobić.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Standard Mam też takie autko też ABT. Obecnie koło 500tys przebiegu z czego 350tys na LPG.
Kiedyś jeździło nawet na minerale Castrol GTX 15W40 bo poprzedni właściciel posłuchał majstra że "do starego auta to już minerał trzeba wlewać" a sam głupi też go wlałem przy pierwszej wymianie bo moje pojęcie o oleju było zerowe wtedy i myślałem że po prostu taki ma być do tego auta skoro wcześniej ktoś go lał i auto działało dobrze(kupione w czerwcu więc przy wysokich temperaturach chodziło ładnie, trochę gorzej się zrobiło jak przyszła zima i zaczęły się problemy z popychaczami).
Później długo MaxLife 10W40, którego to polecił mi inny majster.
Później parę wymian MaxLife 5W40.
Później kilka wymian Synthoil High Tech 5W40.
Obecnie Ravenol VST 5W40 - parę dni temu zmieniałem. Bańka po 145zł to nie głupia cena więc Audik dostał ;D
Do tego przy poprzedniej wymianie z Synthoilem oraz 40tys km wcześniej wlewałem CERATEC(dał zauważalne efekty w tym silniczku).
No i na każdym oleju przy zimnym starcie odzywają się zawory.
Z tym że na minerale klepały z pół minuty na mrozie(kiedyś mrozy były większe a na minerale jeździło 10 lat temu),
na MaxLife 10W40 z 15 sekund
na MaxLife 5W40 już koło 3-5 sekund
na Synthoilu i VST odzywają się na niecałą sekundę tyle że zaklepie i cisza ;D Chociaż zapowiadają większy mróz to akurat świeży olej obecnie bez żadnych dodatków to można będzie sprawdzić jak odpali :)
Wiem że takie oleje do starego grata to przerost formy nad treścią ale autko jest masakrycznie bezawaryjne i ma "chęć do jazdy" a na dobrym smarowidełku jak mu się zapoda czasem CERATECa, płukaneczki przy wymianach to silniczek chodzi ładnie i równo, pali w zasadzie na widok kluczyka ;) Fajnie AR2300 też poczyścił ten szlam wieloletni po minerale. Do tego Xado 1 Stage do skrzyni i na prawdę da się tym jeździć komfortowo :D
 
Witam fana 80-tki ja tez posiadam takie autko 2.0abt,autko jak na swoje lata bezawaryjne i bez rdzy.
 
Tutaj komentarz "jak na swoje lata" bez sensu bo te auta jakoś tam serwisowane pomimo lat i setek tysięcy km na karku są mniej awaryjne(w zasadzie to nie kojarzę jakichś awarii poza standardowymi wymianami eksploatacyjnymi ewentualnie jakieś zgnite przewody paliwowe) niż większość nowych. Ja to tylko co jakiś czas naprawiam zawieszenie bo to kobieta wymusi i porozbija się o krawężniki omijając a to nawet parę dni temu dostał małego strzała w tylne nadkole bo kolejna kobieta "nie widziała". Ale mechanicznie to są pancerniki nie do zarżnięcia :D
 
Dobra 80tka swoje kosztuje. Auta nie do za######a. Jak nie bita,to ruda nie wyjdzie.
 
Tylko nikt narazie nie chce płacić i ciężko sprzedać w przyzwoitych pieniądzach.
Ja osobiście niebyłbym handlarzem bo zara pobiłbym kupującego 😉.
 
mam 2.0 8v 115KM w rodzinie. Jest z nami już jako trzecie auto w domu, bo żal sprzedać. Rocznik 92. Sam na nim pierwsze szlify zdobywałem jak zrobiłem prawko. Jest z nami gdzieś chyba od 2000r.
 
@Raven No właśnie przed chwila wróciłem po jazdach testowych tym autem.

Auto zakupione w listopadzie 2020 przez Syna - fan starszej motoryzacji jak i ja ;). Samochód od 2015 roku przejechał 5 kkm. Przebieg ogólny nie jest zbyt duzy. W związku z tym, że niewele jeździł, a od kliku lat stał, wymagał/a kilku zabiegów regulacyjnych.

Wczoraj zarejestrowany, przegląd przeszedł - też wczoraj, bez problemów - żadnych znajomości.

Ten samochód bdb pasuje do przemieszczania sie po mieście.

ps. Cieszy mnie dźwięk silnika, cicho pracuje w zakresie róznych temperatur, dzisiejsze jazdy - Lotos Synthetic 5W40 w silnku :).
Budowa faktycznie prosta, ascetyczna nawet, ma to swoje plusy.
Moim zdaniem dobry samochód dla młodego jak i starszego kierowcy lub np. jako kolejny - poręczny i podręczny.
 
2.0 115KM jak to 8V, fajnie się zbiera od dołu. Nie jest zbyt dynamiczna w górnych partiach i na trasie trzeba redukować, ale rozbieg ma fajny.
 
Kilka lat temu stałbym się właścicielem Audi 80, ale właściciel w ostatnim momencie wycofał się ze sprzedaży.

Teraz myślę o zakupie Audi A2 - jeszcze chwilę i będzie klasyk.
 
Ok. W wypadku B4 <--. po prostu czuc przełom lat 80/90.
Paradoksalnie, nie kazdy mechanik - prócz wymiany rozrządu i oleju ;) - chce pracowac/zastanawiać sie przy tych autach.
Za mało zarobi.

Kompletny wtrysk Mono/Motronik do tego motoru - nawisem taki sam był w Polonezach Caro - kupiliśmy - na wszelki wypadek ;) za 200 pln.
 
Back
Top