@Standard Mam też takie autko też ABT. Obecnie koło 500tys przebiegu z czego 350tys na LPG.
Kiedyś jeździło nawet na minerale Castrol GTX 15W40 bo poprzedni właściciel posłuchał majstra że "do starego auta to już minerał trzeba wlewać" a sam głupi też go wlałem przy pierwszej wymianie bo moje pojęcie o oleju było zerowe wtedy i myślałem że po prostu taki ma być do tego auta skoro wcześniej ktoś go lał i auto działało dobrze(kupione w czerwcu więc przy wysokich temperaturach chodziło ładnie, trochę gorzej się zrobiło jak przyszła zima i zaczęły się problemy z popychaczami).
Później długo MaxLife 10W40, którego to polecił mi inny majster.
Później parę wymian MaxLife 5W40.
Później kilka wymian Synthoil High Tech 5W40.
Obecnie Ravenol VST 5W40 - parę dni temu zmieniałem. Bańka po 145zł to nie głupia cena więc Audik dostał ;D
Do tego przy poprzedniej wymianie z Synthoilem oraz 40tys km wcześniej wlewałem CERATEC(dał zauważalne efekty w tym silniczku).
No i na każdym oleju przy zimnym starcie odzywają się zawory.
Z tym że na minerale klepały z pół minuty na mrozie(kiedyś mrozy były większe a na minerale jeździło 10 lat temu),
na MaxLife 10W40 z 15 sekund
na MaxLife 5W40 już koło 3-5 sekund
na Synthoilu i VST odzywają się na niecałą sekundę tyle że zaklepie i cisza ;D Chociaż zapowiadają większy mróz to akurat świeży olej obecnie bez żadnych dodatków to można będzie sprawdzić jak odpali
Wiem że takie oleje do starego grata to przerost formy nad treścią ale autko jest masakrycznie bezawaryjne i ma "chęć do jazdy" a na dobrym smarowidełku jak mu się zapoda czasem CERATECa, płukaneczki przy wymianach to silniczek chodzi ładnie i równo, pali w zasadzie na widok kluczyka
Fajnie AR2300 też poczyścił ten szlam wieloletni po minerale. Do tego Xado 1 Stage do skrzyni i na prawdę da się tym jeździć komfortowo