• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a3 1,4 tsi bierze olej pluje olejem na jaki silnik zmienic

assis

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a3 8v
Witam .
Mam problem z silnikiem 1,4 tsi CMBA ,
chcemy zmienić blok na 1,4 CZE 150km
Wiem że wałki się różnią, czy coś jeszcze jest inne
 
@assis To nie jest tak, że postu nie widać tylko być może pytanie jest zbyt techniczne aby ktoś z forumowiczów znał odpowiedź.
 
jeszcze sterownik silnika musialbys zmienic ,licznika, kluczyka itd....i moze skryznia biegów trzeba zmienić.
 
Najlepiej wejdź sobie w jakąś ETKE i sprawdzaj po kolei nr części, chociaż grupa VAG robi często psikusy i ta sama część ma różne numery części dla Audi / VW / Skody albo jest aktualizowana kolejnym numerem. Z doświadczenia wiem że takie przekładki z reguły przynoszą więcej problemów bo wszystkiego się nie da przewidzieć a różnice mogą być niezauważalne a jednak znaczące.
 
Last edited:
Nie mam o tym pojęcia ale najlepiej byłby wymienić cały słupek, a nie sam blok. Czasem obejrzę jakiegoś jutuba i zwykle wychodzą jakieś kwiatki przy swapach gdy teoretycznie miał silnik pasować pług&play. A co dopiero przy zmianie samego bloku.
 
Kaczorek79 , kiedyś opisał że można wsadzić CZC , i to jest silnik z JEDNYM wariotorami, ja wrzuciłem CZE , ZMIENIŁEM wałki rozrzadu , turbinę. Po odpaleniu wyskakuje błąd czujnika zredukowanego ciśnienia oleju, i słychać sporadycznie grzechot wariatora.
Czy silnik z dwoma wariatorami może mieć inny układ rozprowadzania oleju.
Post automatically merged:

Jeden z kolegów @Kaczorek79 opisał że zamiast CMB/CXS można zastosować CZC silnik z jednym wariatorem , ale trzeba zmienić wałki rozrzadu po niebędzie pasowała pompa paliwa, ja wrzuciłem CZE gdzie oryginalnie miał dwa wariatory, zmieniłem wałki od CMB/CXS, I wyskakuje niskie ciśnienie oleju, wszystkie czujniki i nastawnikiem pozmieniane, czy silnik CZE 150KM dwa wariatory będzie miał innr rozgałęzienie oleju ??
Post automatically merged:

A może wykorbienie jest inne ,
 
Last edited:
Poczekaj do wieczora. Może się odezwie.
 
Nie odezwie się, bo nie ma już czasu na pisanie.
 
Witam.powiec tylko czy zamiast cmb wstawiłeś CZC, I czy było ok??
Ja wstawiłem CZE 150KM I jest problem , I teraz spróbuję wsadzić Czc z 2017r
 
Ja nic nie wstawiałem, ale są tacy, co wstawiali. Silniki cmb, cxs i czc mają ten sam słupek, tylko inne wałki. Natomiast chp, cpt, cze, czd mają inny dół, inny wał, inny stopień sprężania.
 
Back
Top