• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A3 2.0 TDI 2007 rok 170 Koni

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam szukam oleju do w/w auta . Przebieg 250 tyś . Brak dpf i egr . Styl jazdy, ciężko określić :D . Raz dostanie w palnik raz nie . Odcinki 60-100 km dziennie, głównie drogi lokalne ale i autostrady też sie zdarzają .
Dotychczasz jeździ na Castrol Edge Turbo Diesel 5W40
Zmiany z tego co pisze co 15 tyś .

Moje dwa typy to :

Valvo 5w40 Max Life tu ewentualnie dodatek Ar 9100
Meguin Super Leitchlauf 5W40

Przed wymianą będzie płukanka K2 lub LM

Jakieś propozycje ? Dobrze żeby był molibden w składzie bo trochę daje po uszach TDI ;)
 
Z tego co wiem, to zaślepienie EGR jedyne co robi, to zwiększa temperaturę w komorze spalania oraz emisję tlenków azotu, więc nie widzę tutaj żadnych pozytywów. Co do działania na olej to, jeżeli w komorze jest więcej tlenków azotu to więcej może się tworzyć kwasów azotowych w oleju, dlatego potrzebny może być wysoki TBN.
 
Ludzie myślą że silnik ma więcej mocy, mniej się brudzi etc. Nigdy nie rozumialem na jakiej podstawie, skoro EGR działa tylko w niski zakresie obrotów a syfy się dopalą i pójdą w wydech. Polak wychowany w nienawiści do ekologii jest i stąd takie manewry.
 
Binas96 napisał:
Witam szukam oleju do w/w auta . Przebieg 250 tyś . Brak dpf i egr . Styl jazdy, ciężko określić :D . Raz dostanie w palnik raz nie . Odcinki 60-100 km dziennie, głównie drogi lokalne ale i autostrady też sie zdarzają .
Dotychczasz jeździ na Castrol Edge Turbo Diesel 5W40
Zmiany z tego co pisze co 15 tyś .

Moje dwa typy to :

Valvo 5w40 Max Life tu ewentualnie dodatek Ar 9100
Meguin Super Leitchlauf 5W40

Przed wymianą będzie płukanka K2 lub LM

Jakieś propozycje ? Dobrze żeby był molibden w składzie bo trochę daje po uszach TDI ;)

Nie wiem czy jest sens stosować w tym silniku olej o lepkości 5W40. Jeśli się nie mylę to jest to BMN i tam jest wymagana norma 504/507. Oczywiście nie masz ekologii więc nie musisz się przejmować aby olej był mid saps jednak jak rozważasz zastosowanie Archoila AR9100 to rozważ też zastosowanie dobrego oleju z normą. Valvo zupełnie bym w tym wypadku odpuścił natomiast Meguin super olej ale nie wiem czy w tym konkretnym przypadku będzie on optymalnym wyborem. Osobiście jak bym się pchał w typowego full sapas-a to w 0W40. Nie patrze za bardzo na molibden tylko lepiej zainwestuj w Archoila AR9100, który poprawi nie tylko akustykę ale przede wszystkim zadba o właściwe smarowanie i poprawi czystość. Moje 2 propozycje to :
- olej z normą Eurol Synthence FS 0W30 + AR9100 - jeden z najlepszych i najlepiej sprawdzonych 504/507 na rynku- sam jeżdżę na tym duecie w 2.0 TDI
- olej full saps 0W40 - może być Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 lub inny dobry (Eurol, Neste, Ravenol) i w tym wypadku aR9100 mniej koniecznie aczkolwiek pożądane.
 
jerseyAdmin napisał:
Ludzie myślą że silnik ma więcej mocy, mniej się brudzi etc. Nigdy nie rozumialem na jakiej podstawie, skoro EGR działa tylko w niski zakresie obrotów a syfy się dopalą i pójdą w wydech. Polak wychowany w nienawiści do ekologii jest i stąd takie manewry.


Taki samochód został kupiony prze Pana . Nic nie było wywalane
 
miałem takiego BMN'a, dłubniętego na 210 KM - najlepiej jeździło mu się na oliwach z grupy 0W30.
m.in. Amsoil Signature 0W30, Shell AV-L 0W30 - ten ostatni najlepiej się sprawował, ale to było w czasach przed Eurolem SyntenceFS 0W30 i dodatkami Archoila.

co do kultury pracy tego silnika to jest i tak lepiej niż na zwykłych pompowtryskowaczach, ale dużo gorzej niż na common railu.
 
[mention]Nexus6[/mention] nie wiem czy dla niektórych 0w30/40 to bariera do pokonania.
[mention]Binas96[/mention] jak dodasz AR9100 to komfort akustyczny się poprawi.
 
Back
Top