• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A3 8P 2.0 TDI CFFB CHIP 195KM 445Nm

Santiago93

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A3 8P 2.0 TDI CFFB
Marka samochodu
Audi A3 8P
Budżet/ile litrów
300zł/4L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI CFFB 195KM 445Nm
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Znikome, ok 10-20ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
PMO Extreme 5W40
Witam, mam Audi A3 8P z 2011r z silnikiem po chipie CFFB 2.0 TDI 195KM i 445Nm bez filtra DPF. Obecnie jeżdze na oleju PMO Extreme 5w40, ale nie wiem czy to dobry olej czy nie wymieniać na coś innego, dlatego drodzy forumowicze pytam Was.. Co zalać do tego silnika po chipie bez filtra DPF.. chciałbym coś z 5W40.. może lepiej chroni niż 5W30 (??) Pobór oleju znikomy... na 1000km może z 10-20ml
 
Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania oleju o lepkości XW40, choć nie jest to moim zdaniem niedopuszczalne bo lepiej mieć w tym wypadku ciut większy zapas lepkości. W sumie możesz zostać przy tym oleju ale moim zdaniem bardziej optymalne rozwiązanie to np. sprawdzony w tych silnikach Eurol Synthence fS 0W30 + Archoil AR9200V2. Olej z przewagą bazy IV grupy o lepkości na granicy 0W40 o bardzo dobrych parametrach i najnowszym pakiecie pod normę 504/507, która jest teoretycznie w tym wypadku wymagana (nie musi to być absolutnie 5W30 bo producent rekomenduje normę a nie lepkość - lepkośc wynika z normy). Ten pakiet zapewni bardzo wysoki stopień ochrony silnika i korzystnie wpłynie na jego czystość. Masz też bardzo dobre Ravenola (VMP i VSW) czy Amsoil-a w tym dudżecie i szereg niezłych olejów w połowie tego budżetu. Można też iśc w 0W40 np. rewelacyjnego Repsola Carrera 0W40 czy w pełni synetycznego Arala 0W40 albo w full spasy jak ten PMO ale szczeże powiedziawszy wybrał bym coś z 504/507 + Archoil jednak.
 
Dzieki za odpowiedz i pomoc w doborze!

A co powiesz o oleju OEM.. 0w30 ? Warto go kupic? Eurol Synthence fS 0W30 na pewno lepsze od OEM ??
 
Jak budżet pozwala to dorzucę Mobil 1 ESP 0w30. Również wysoka lepkość w 100 stopniach, do tego z powtarzalnością produkcji Mobila. Ważne jakie interwały wymiany oleju, jaki przebieg, czy historia samochodu znana, płukanki czy były stosowane?
 
OEM to tak naprawdę Shell , choć głowy nie dam, że jest to produkt w 100% identyczny. To dobry olej wart uwagi ale lepiej sprawdza sie w bardziej zachowawczej jeździe. Jak poświecisz odpowiednio dużą ilośc czasu na wertowanie informacji na jego temat na tym forum oraz innych to niestety użytkownicy zauważają , że po pewnym czasie ma on tendencję do ubywania oraz do łapania wyższych temperatur. Uważam, że to bardzo dobry olej o bardzo dobrych parametrach zblizonych do Eurola (jako nowy) ale jednak mniej odporny na większe przeciążenia i dłuższe interwały. W tym wypadku chyba lepszą opcją jest Mobil 1 ESP 5W30 jeśli mamy ograniczony budżet i szukamy czegoś tańszego od Eurola.
 
Jak budżet pozwala to dorzucę Mobil 1 ESP 0w30. Również wysoka lepkość w 100 stopniach, do tego z powtarzalnością produkcji Mobila. Ważne jakie interwały wymiany oleju, jaki przebieg, czy historia samochodu znana, płukanki czy były stosowane?
Wymiany oleju były niestety w Niemczech co.. 30 tys km, ale auto było użytkowane tylko na drogach głównych więc.. mysle ze silnik bardzo dobrze zachowany, zreszta bylo to widac na hamowni. Było w serii więcej KM oraz Nm. Przebieg auta w tej chwili to 236 tys km. Rzeczywiste sprawdzone w ASO. Płukanek nigdy nie robiłem, ale po zakupie zrobiłem tak że kupiłem Millersa Premium 5W30 EE pojeździłem z 5 tys km, i wymieniłem znowu na Millersa, a za pół roku PMO Extreme 5W40. Zastanawiam się czy nie kupic tego OEM 0W30 bo olej wymieniam bez wzgledu na przebieg co pół roku. Rocznie zrobiłem ok 22 tyś km. Jak myslicie?
 
Ja bym zastosował płukankę postojową do każdej wymiany. Volkswagen 0w30 ma bardzo dobry stosunek cena/ jakość, w sumie teraz jest jednym z najtańszych olejów 504/507. Olej zdecydowanie wart polecenia, ale rzeczywiście kilka osób skarżyło się na wysoką temperaturę przy ostrzejszym traktowaniu. Mi to nie przeszkadza, zależy od stylu jazdy.
 
Potwierdzam o oleju to co pisze @tomek evo o tym oleju OEM . Ja dodam ze na początku rewelacyjnie reagował na zmiany temp ale w miarę przejechanych kilometrów już nie było tak rewelacyjnie .
 
Do modzonych aut, skłaniamy się zwiększać lepkość oleju ze względu na parametry wtrysków które wtedy 'leją' / są zastępowane mocniejszymi itd.
 
Back
Top