• Uwaga!

    Z dniem dzisiejszym w życie wchodzi zmieniony regulamin forum: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/regulamin-forum.450/

    Zmiany dotyczą w większości są kosmetyczne, precyzują wymogi poprawności językowej i tak dalej.

    Dodany został punkt dotyczący kar porządkowych. Wyjaśnia on działanie porządkowych banów, przyznawania punktów karnych oraz pojawienia się dwóch nowych "rang" na forum i związanych z nimi ograniczeń.

    Proszę o zapoznanie się. Jeżeli ktoś nie akceptuje regulaminu w nowej formie, proszę o informację. Jak że istnieje wymóg akceptacji regulaminu przy korzystaniu z forum konto takiej osoby zostanie niezwłocznie usunięte zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych.

    Pozdrawiam Admininistrator

Audi a4 b5 1,9 tdi Manualna Skrzynia Biegów

dltymek

Użytkownik
Samochód
VW Sharan FL 1,9 Tdi 115 km
Jak w temacie zabieramy się za wymianę oleju w skrzyni biegów - proszę o pomoc w doborze oleju do Audi a4 1,9 tdi 110km 1999 rok skrzynia manualna 5 biegowa
 

hary979

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9TDI AWX (PD)
Od siebie polecę Specol Hipospec GL-5 75W/90 Synthetic, spełnia normę GL-4, sam mam od dwóch lat w AWX ( skrzynia FHN) i wszystko super, a cena niska. W zimie nie widziałem żadnych problemów a mieszkam na południu PL.
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD AVB/AWX
Potrzebujesz oleju spełniającego normy VW 501.50
Z tego co wiem to Ravenol TSG bardzo odpowiada wymaganiom normy.
 

Marconi

Użytkownik
Według etki olej g052911- dla silników ułożonych wzdłużne. Normę spełniają oleje 75w90 i 75w80. Fuchs 75w80 ma ta normę, ravenol ma drugi olej który spełnia ta normę czyli mtf 2 75w80 (syntetyk na pao, tsg to półsyntetyk), Castrol ma podobne oleje, ale nie wymiania dokładnie tej normy.
 

Marconi

Użytkownik
Niczym, nie pisałem o oleju, nie pisałem że się różni. Pisałem że ta konkretna norma oleju przekladniowego jest stosowana w takich samochodach, jest inaczej?
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Audi 80,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Ja zalałem do a4 b7 skrzynia 6bieg z quattro
Specol synthetic 75w90 i wszystko działa jak należy
 

Raven

Użytkownik
Samochód
A4 B6 2.0
Według etki olej g052911- dla silników ułożonych wzdłużne. Normę spełniają oleje 75w90 i 75w80. Fuchs 75w80 ma ta normę, ravenol ma drugi olej który spełnia ta normę czyli mtf 2 75w80 (syntetyk na pao, tsg to półsyntetyk), Castrol ma podobne oleje, ale nie wymiania dokładnie tej normy.
Przecież Castrol Syntrans Transaxle 75W90 właśnie jako jeden z niewielu spełnia normę VW 501.50 a chyba jako jedyny posiada oficjalną aprobatę. Litr da się kupić za 40zł.
Sam stosowałem w kilku autach, które śmigają na nim grube dziesiątki tysięcy km i żadnych problemów.
 

Marconi

Użytkownik
@Raven nie wiem czy 501.50 to nie jest bardziej ogólne oznaczenie. Oleje serwisowe oraz etka wskazują normy 6 cyfrowe. Olej g052911 pierwotnie był olejem 75w90. W niektórych skrzyniach (zalezy jaki samochod, rok, kod skrzyni) norma g052911została zastąpiona normami g052532 i g055532, to są już oleje 75w80. Jedynym olejem mi znanym, który spełnia wszystkie trzy normy jest Ravenol mtf2 75w80. Castrol 75w80 spełnia g052532, ten olej ma identyczną lepkość z olejem serwisowym, może nim jest? Ogólnie Castrole są dobrymi olejami przekładniowymi na PAO, nie wiem w jakich samochodach stosowałeś 75w90 i jakich olei wymagały, ale mógł się sprawdzać.
 

Raven

Użytkownik
Samochód
A4 B6 2.0
@Marconi zgodnie z normą stosowałem w starszych VAGach (Audi 80 B4, Golf III). Z tego co się dokopałem do specyfikacji wynikało że ten Castrol był lany fabrycznie do skrzyń w 80 B4 bo miał identyczne parametry co olej serwisowy bądź specyfikacja w jakiejś książce(już nie pamiętam dokładnie ale gdzieś na forum Audi80 znalazłem takie informacje). No i książka wymaga tej normy a ten olej ją spełnia i wszystko elegancko hula więc po co kombinować :D Może silnikowe Castrole mają dyskusyjną jakość ale co do przekładniowych to myślę że nie ma ma się czego obawiać.
Zalałem go też do Toyoty Corolli E12 1.4VVT-i.
No i też śmiga.
Wlany razem z Xado 1 Stage Maximum. Właściciel twierdzi że biegi, które wcześniej wchodziły średnio zaczynają wchodzić coraz lepiej. Póki co zrobił koło 5tys na tym oleju + dodatek.

A co do zmian nazewnictwa w normach to jakby producent nic nie namieszał to by nie mogło być bo niezależni mechanicy i użytkownicy mieli by za łatwo xD
Ale ogólnie VW ma ostatnio jakąś tendencję do zmiany prostych i czytelnych norm w formacie znanym i lubianym na te skracane TL itd. Nawet płyny z oznaczeń G11, G12 itd coraz częściej określane są jak TL ileś.
Nwm może chodzi o ujednolicenie i skrócenie nazewnictwa.
 

Karopir

Użytkownik
Samochód
BMW E36 Touring M52b25 / BMW E36 Compact M43b16 / Mercedes w123 OM616D24 OM
Może silnikowe Castrole mają dyskusyjną jakość
Jest o tym temat na forum, nie ma takiej możliwości, żeby Castrol miał złą jakość. Jak już to po prostu stosunek cena/jakość jest mało korzystny.
 

Marconi

Użytkownik
@Raven sprawdziłem i Audi 80 ma w etce g052911, bez norm zamiennych, więc lałeś dobry olej o dobrej lepkosci, to działało🙂 W XXI wieku już raczej VAG używaja mniejszych lepkości. Faktem jest, że Castrol nie wymienia wszystkich norm tak jak Fuchs czy Ravenol, nie znam wymagań tych norm, więc wolę jak olej je spełnia. Trochę tych oznaczeń jest, tak jak plyn chlodniczy ma typ, normę i numer części, może chodzi o ujednolicenie bo skrócenie chyba nie🙂.
 

Raven

Użytkownik
Samochód
A4 B6 2.0
@Marconi No obecnie to każdy idzie w stronę niższych lepkości aby obniżać zużycie paliwa i mieścić się w normach. Zresztą pozwala na to precyzyjniejsze pasowanie współpracujących elementów tak w silnikach jak i przekładniach.
 
Top