• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a4 b5 1,9 tdi Manualna Skrzynia Biegów

dltymek

Użytkownik
Samochód
VW Sharan FL 1,9 Tdi 115 km
Jak w temacie zabieramy się za wymianę oleju w skrzyni biegów - proszę o pomoc w doborze oleju do Audi a4 1,9 tdi 110km 1999 rok skrzynia manualna 5 biegowa
 
Od siebie polecę Specol Hipospec GL-5 75W/90 Synthetic, spełnia normę GL-4, sam mam od dwóch lat w AWX ( skrzynia FHN) i wszystko super, a cena niska. W zimie nie widziałem żadnych problemów a mieszkam na południu PL.
 
Potrzebujesz oleju spełniającego normy VW 501.50
Z tego co wiem to Ravenol TSG bardzo odpowiada wymaganiom normy.
 
Według etki olej g052911- dla silników ułożonych wzdłużne. Normę spełniają oleje 75w90 i 75w80. Fuchs 75w80 ma ta normę, ravenol ma drugi olej który spełnia ta normę czyli mtf 2 75w80 (syntetyk na pao, tsg to półsyntetyk), Castrol ma podobne oleje, ale nie wymiania dokładnie tej normy.
 
Niczym, nie pisałem o oleju, nie pisałem że się różni. Pisałem że ta konkretna norma oleju przekladniowego jest stosowana w takich samochodach, jest inaczej?
 
Ja zalałem do a4 b7 skrzynia 6bieg z quattro
Specol synthetic 75w90 i wszystko działa jak należy
 
Według etki olej g052911- dla silników ułożonych wzdłużne. Normę spełniają oleje 75w90 i 75w80. Fuchs 75w80 ma ta normę, ravenol ma drugi olej który spełnia ta normę czyli mtf 2 75w80 (syntetyk na pao, tsg to półsyntetyk), Castrol ma podobne oleje, ale nie wymiania dokładnie tej normy.
Przecież Castrol Syntrans Transaxle 75W90 właśnie jako jeden z niewielu spełnia normę VW 501.50 a chyba jako jedyny posiada oficjalną aprobatę. Litr da się kupić za 40zł.
Sam stosowałem w kilku autach, które śmigają na nim grube dziesiątki tysięcy km i żadnych problemów.
 
@Raven nie wiem czy 501.50 to nie jest bardziej ogólne oznaczenie. Oleje serwisowe oraz etka wskazują normy 6 cyfrowe. Olej g052911 pierwotnie był olejem 75w90. W niektórych skrzyniach (zalezy jaki samochod, rok, kod skrzyni) norma g052911została zastąpiona normami g052532 i g055532, to są już oleje 75w80. Jedynym olejem mi znanym, który spełnia wszystkie trzy normy jest Ravenol mtf2 75w80. Castrol 75w80 spełnia g052532, ten olej ma identyczną lepkość z olejem serwisowym, może nim jest? Ogólnie Castrole są dobrymi olejami przekładniowymi na PAO, nie wiem w jakich samochodach stosowałeś 75w90 i jakich olei wymagały, ale mógł się sprawdzać.
 
@Marconi zgodnie z normą stosowałem w starszych VAGach (Audi 80 B4, Golf III). Z tego co się dokopałem do specyfikacji wynikało że ten Castrol był lany fabrycznie do skrzyń w 80 B4 bo miał identyczne parametry co olej serwisowy bądź specyfikacja w jakiejś książce(już nie pamiętam dokładnie ale gdzieś na forum Audi80 znalazłem takie informacje). No i książka wymaga tej normy a ten olej ją spełnia i wszystko elegancko hula więc po co kombinować :D Może silnikowe Castrole mają dyskusyjną jakość ale co do przekładniowych to myślę że nie ma ma się czego obawiać.
Zalałem go też do Toyoty Corolli E12 1.4VVT-i.
No i też śmiga.
Wlany razem z Xado 1 Stage Maximum. Właściciel twierdzi że biegi, które wcześniej wchodziły średnio zaczynają wchodzić coraz lepiej. Póki co zrobił koło 5tys na tym oleju + dodatek.

A co do zmian nazewnictwa w normach to jakby producent nic nie namieszał to by nie mogło być bo niezależni mechanicy i użytkownicy mieli by za łatwo xD
Ale ogólnie VW ma ostatnio jakąś tendencję do zmiany prostych i czytelnych norm w formacie znanym i lubianym na te skracane TL itd. Nawet płyny z oznaczeń G11, G12 itd coraz częściej określane są jak TL ileś.
Nwm może chodzi o ujednolicenie i skrócenie nazewnictwa.
 
@Raven sprawdziłem i Audi 80 ma w etce g052911, bez norm zamiennych, więc lałeś dobry olej o dobrej lepkosci, to działało🙂 W XXI wieku już raczej VAG używaja mniejszych lepkości. Faktem jest, że Castrol nie wymienia wszystkich norm tak jak Fuchs czy Ravenol, nie znam wymagań tych norm, więc wolę jak olej je spełnia. Trochę tych oznaczeń jest, tak jak plyn chlodniczy ma typ, normę i numer części, może chodzi o ujednolicenie bo skrócenie chyba nie🙂.
 
@Marconi No obecnie to każdy idzie w stronę niższych lepkości aby obniżać zużycie paliwa i mieścić się w normach. Zresztą pozwala na to precyzyjniejsze pasowanie współpracujących elementów tak w silnikach jak i przekładniach.
 
Back
Top