• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B5, 1.9 TDI (PD, 115/116 KM)

marcelos

Użytkownik
Marka samochodu
Audi A4 B5
Budżet/ile litrów
160/4
Styl jazdy
Silnik
1.9 TDI (AJM)
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.01 lub 506.01
Jaki olej masz obecnie
Millers Trident Longlife 5W40
Cześć. Jaki obecnie jest dobry olej do Audi A4 B5, 1.9 TDI (AJM), jest to wersja na pompowtryskach.
Obecnie mam zalany:
Millers Trident Longlife 5W40 (z normą 505.01).
Widziałem, że ten olej ma teraz inną nazwę: Trident Professional C3 5W40. Cena też trochę wzrosła (efekt Brexitu?).
Czy może jest coś dobrej jakości w podobnej lub mniejsze cenie?
PMO 5w40 C3
Eurol Turbo DI 5W-40
?
Oczywiście płukanka była już robiona (przed wymianą na Millersa).
Auto użytkowane głównie w trasach (ekspresówki, autostrady).
P.S. 505.01 to chyba tylko mid SAPS? (nie widzałem full SAPS z 505.01, a low SAPS to nie ma sensu przy tym silniku bo nie ma DPF no i chyba low SAPS bardziej chroni DPF niż silnik, ale nie wiem, może to stereotyp).


Z góry dzięki za pomoc.
 
Tak, wzrost ceny to prawdopodobnie efekt brexitu, chociaż tutaj lokalni handlowcy pewnie lepiej wiedzą jak wyglądają cła dla ropopochodnych z UK.

SAPSami się nie przejmuj, to wskaźnik poziomu popiołów względem wartości referencyjnej (czy jest pełna wartość czy poniżej). Nie ma to przełożenia na poziom ochrony, oleje mają inne testy dotyczące ochrony i muszą je przejść bez względu na poziom popiołów. To jeden z dziwacznych mitów jakimi obrósł temat olejowy.

Liczy się wymagana norma która zawiera więcej parametrów niż tylko SAPS. Normy .01 były opracowane specjalnie dla silników z pompowtryskiwaczami i powinno się takie lać - musiały przejść odpowiednie testy na zgodność oleju i jego parametrów z mechanizmami silnika.

Coś porównywalnego z Millersem? Trident to takie średniaki, w sumie większość olejów z normą 505.01 będzie równie dobra, a te z 506.01 najczęściej lepsze. Fuchs Titan GT1 5W-40 C3, mamy na forum analizę - zwykły, ale dobrej jakości olej.

Alternatywnie Neste Pro C3 5W-40, Ravenol VMO 5W-40, Liqui Moly TopTec 4100 5W-40.
 
Teoretycznie ten Motul ma parametry pod "idealną" normę 505.01 ale w praktyce to podobny olej jak większość z tą normą.
 
Jako opcja budżetowa Fuchs to bardzo dobra opcja. Podobnie Specol Spec Premium c3 5W40. Polecić mogę trochę droższego Eurola Flunece 5W40 - jeden z najlepszych olejów z 505.01 na pewno nie gorszy niż Neste, Ravenol, Motul czy Liqui Moly.
Tu masz analizę :
 
@marcelos, dodać możesz, bo nikt CI tego nie zabroni.
Jednak chyba nikt tutaj CI tego nie "pobłogosławi", bo to nie ma żadnych podstaw merytorycznych.
To jest po prostu "januszowanie".
Jak chcesz rzeczywiście stosować dodatki, to coś markowego.
 
Tzn dodatek do oleju w sensie oczywiście w postaci dodatku np.:
Liqui Moly 8342 Oil Additiv MoS2 dodatek do oleju z dwusiarczkiem molibdenu
To chyba nie jest Januszowanie.
Po prostu zastanawiam się czemu jedne oleje mają ten dwusiarczek molibdenu, inne nie mają, a jescze inne oleje mają to podkreślone w nazwie oleju np. Liqui Moly
 
LIQUI MOLY to firma założona w Niemczech w 1957 roku.
Nazwa firmy swą nazwę wzięła od dwusiarczku molibdenu, czyli związku chemicznego o doskonałych właściwościach smarnych.


Olej z MoS2 ma kolor grafitowy np LM Leichtlauf 10W-40 MoS2. W innych olejach z molibdenem jest chyba MoDTC.

1622356153491.png

 
Tak, sa rozne zwiazki Mo. Np. MoS2 ma typowo dzialanie mechaniczne lub MoDTP jak wyzej MoDTC(dimer, trimer), tworzy sie synergiczne kombinacje z ZnDDP. Lub MoO3 czyli Molyvan. To bardziej obszerniejszy temat, dodatki wielofunkcyjne. Rowniez roznie sie dawkuje np. MoDTC-3 (wystarczy stosunkowo malo) a np. Mo03 nawet do 800 ppm oraz rozny czas aktywacji.
 
Back
Top