• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B6 2.5 Tdi 163 km silnik BDG (Lepsze wałki)

Marius

Użytkownik
Samochód
-Audi A4 B6 2.5 Tdi sinik BDG 2004r
Witam wszystkich, szukam porady jaki olej zalać gdyż zbliża się wymiana. Audi A4 B6 2.5 Tdi 163 km silnik BDG. Jazda 50% miasto, 50% trasy krajowe, 500 km w miesiącu autostrada , przebieg roczny +/- 13 tyś, wymiany max. co 10 tys. Chciałbym zalać b. dobry olej, lecz nie najdroższy, zależy mi na maksymalnej ochronie silnika, budżet tak do 300 zł za 5 litrów. Silnik na pompie VP, nie "bierze "oleju. Ze względu ze to V6 to silnik wytwarza dużo ciepła, w związku z tym która klasa lepkości będzie bardziej zalecana 5w40 czy 0w40. Jeździłem już na tych obydwu klasach lepkości, zastanawiam się przy której klasie SAE pozostać. Prośba o poradę. Pozdrawiam.
 
Standardowy full saps ACEA A3/B4 obie lepkości się sprawdzą. Meguin Super lub Super Driver, Liqui Moly Synthoil, Extreme Lubricants GTC lub GTR, Ravenol VST, Bizol Allround, Amsoil AZF, Mobil 1 FS i pewnie jeszcze kilka ciekawych by się znalazło.
 
Obecnie na blacie 280 tys(tak pokazuje ;) użytkuje auto od dwóch lat, zawsze stosuje płukanke Archoila i przyznam że Archoil robi robote, bo świeży olej po zalaniu ciemnieje dopiero po około 1 tyś km, po pierwszej płukance zauważyłem różnice w pracy silnika i spalanie spadło w trasie o około 0,3 l/100 km. Mam pytanie 5w 40 czy 0w40 daje lepszą ochronę wałków rozrządu, pytam bo akurat bolączką tych silników są właśnie walki rozrządu, i czy ewentualnie dla jeszcze większej ochrony mógłbym podrasowac olej dodatkiem AR9100 czy AR 9200V2. Który dodatek lepiej się sprawdzi? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
P. S. Myślę że zaleje Meguin tańszy zamiennik LM ;)
 
Akurat w przypadku Meguina miedzy 0W40, a 5W40 jest minimalna różnica i oba zapewnią dobra ochronę. Co do dodatku ja używałem tylko 9100.
 
Marius napisał:
Czy ewentualnie dla jeszcze większej ochrony mógłbym podrasowac olej dodatkiem AR9100 czy AR 9200V2. Który dodatek lepiej się sprawdzi? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
Diesel przy spalaniu mieszanki produkuje duże ilosci sadzy, która w znacznym stopniu obniża ochronę silnika i zanieczyszcza silnik i olej.
AR9100 zawiera zaawansowane estry, które poradzą sobie z depozytami węglowymi i ładnie je rozpuszczą.
Olej dzięki temu wolniej się starzeje - podnosimy TBN.
Do diesli zdecydowanie lepszym wyborem będzie 9100.
Śmiało lej AR9100. ;)

W bardzo dużym skrócie - lepszą ochronę silnika zapewnia AR9200 a AR9100 lepiej czyści silnik.
AR9200 będzie dobrze spisywał się w benzynie,

PS Jeśli w czymś się mylę to proszę partnera Archoil o zabranie głosu i poprawki. ;)

Marius napisał:
Świeży olej po zalaniu ciemnieje dopiero po około 1 tyś km
Zmiana barwy oleju nawet po pierwszych kilkudziesięciu przejechanych kilometrach to nic złego w dieslu.
A wręcz odwrotnie.
Dobry olej powinien rozpuszczać złogi sadzy w silniku, a więc w rezultacie zmieni swój kolor na ciemniejszy. ;)
 
Imho AR9100 do pary z dobrą oliwą będzie ok. AR9200 z dobrym olejem C3 też w dieslu daje radę i to przy udziale paliwa na poziomie 2,5% na dystansie 15 kkm.
 
Też uważam, że bardziej optymalnym rozwiązaniem będzie AR9100. Co do oleju to do tego silnika bardziej skłaniam się w kierunku oleju 5w40 lub ewentualnie 0W40. Te silniki mają swoje bolączki i z tego co mi sie obiło o uszy przy pewnym zużyciu to xW40 będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem. Jak stosujesz AR9100 to masz do wyboru szeroką gamę olejów do wyboru i oprócz ww. propozycji można dopuścić też dobre mid sapsy w stylu Penrite Enviro+5W40 czy Eurol Fluence 5W40.
 
Ostatnio miałem zalany w silniku Neste City Pro z AR9200V2 na tym miksie według mnie było najlepiej tzn. przy porannym rozruch silnika nawet przy - 15°stopniach nie było słychać praktycznie wcale hydrauliki rozrządu także spalanie na autostradzie przy stałej prędkości 120km/h spadło o 0,3 l/km, również silnik pracował w moim odczuciu słuchowym dużo płynniej i przede wszystkim ciszej, no ale to tylko moje odczucia. Obecnie zdecydowałem się na zakup Meguina Megol 5w40 gdyż cenowo dobrze wypada i ma dobre opinie na tym forum. Dziękuję wszystkim za pomocną dla mnie opinie w doborze oleju. Z AR9100, myślę że to b. dobry zestaw dla mojejgo V6 Tdi. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)
 
Back
Top