• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B7 2.0TDI

Bmbrx

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 2.0TDI BRD 170km
Marka samochodu
Audi A4 B7
Budżet/ile litrów
200zl za 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI BRD bez dpf,EGR,kat.
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
55ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
PMO 5W30 EXTREME
Cześć. Szukam co by tu wlać do takiego auta.
Aktualnie jeździ od kilku już wymian na PMO 5w30 extreme c3.
Auto bez dpf i EGR, zmienione turbo na takie z b8 i wygenerowało moc 210km. Przebieg 350 tysięcy km
Wymieniam co 10 tysięcy km i nie jeżdżę jak dziadek śrubując wyniki ecodrivingu.
Szukam czegoś w miarę rozsądnej cenie. Dziękuję za pomoc.
 
Bardzo tanio, aż dziwnie.
Zostać przy 5w30?
Jak można to prosiłbym o podanie dokładnego "modelu" oleju bo jest tego tyle że się w głowie kręci :)
 
Lotos Aurum lub synt. 504/507 5w30.
Specol 504/507 5W30
Analizy masz na forum.
 
Googlam sobie tego specola i są banki szare z zielonym i niebieskim korkiem. Ma to jakieś znaczenie czy w środku jest to samo?

Jest sens stosowania do tego jakichś dodatków? Bywa że auto nie ma ze mną lekko.
 
Last edited by a moderator:
ja tam zwiększając wiedzę o olejach nie rozważam nawet olei bez oficjalnych aprobat a specol nie ma żadnych. Spełnia wymagania danych norm ale to jest tylko na słowo producenta oleju, a nie zatwierdzone przez np vw, gdzie olej był poddany testom. Spełnia wymagania, a aprobata to dwie różne rzeczy.
Analiza na forum to nie jest test jaki olej przechodzi aby dostać aprobatę, bo analiza pokazuje jego właściwości i tyle.
Sam zlałem teraz specola od siebie i wlałem coś co ma aprobaty. A analizy pokazują niską jakość produkcji, chociażby po tym że mocniej niż markowe oleje odbiegają od wskazań producenta w karcie.

O ile nie jest to jakiś gruz na dojechanie który spala olej w litrach omijałbym najtańsze oleje a lał coś wyższej półki.
Możesz rozważyć tez 0w30, w gorącu będzie to samo co 5w30 a często nawet lepiej, bo są to oleje wyższych jakości. No i zdecydowanie lepiej w zimnie.
Ogólnie marka dobierz olej w google i to co Ci tam wskaże będzie ok.
 
Last edited by a moderator:
Czyli nadal wiem że nie wiem nic :p. Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. Auto to moje daily i dbam o nie jak mogę, zależy mi na tym by dobrze mi służyło. Szukam czegoś sprawdzonego i pewnego.
 
Last edited by a moderator:
Wybrać coś z oficjalną aprobat a wszystko będzie ok.
Np. Lotos synt. 5w30
 
I swoja droga, specol 5w30 504/507 nic zlego powiedziec nie mozna.
@SACZI skad taka "porada" co do specola? Jakies uzasadnione powody, cos nie tak w analizie?
 
Możesz spróbować Orlen Max Expert V 5w30, posiada aprobatę VW 507. Na rynku wchodzi jego nowsza wersja V+ z najnowszą normą API SP i zatwierdzeniem VAG.
 
Dzięki za pomoc.
Moglibyście mi polecić też coś "półkę wyżej" tak dla pełnego obrazu sytuacji :) (chyba że to totalnie bez sensu).
Oraz ponawiam pytanie o jakieś dodatki/uszlachetniacze warto/jest sens/jak tak to jaki?
 
Last edited by a moderator:
Hmm... Orlen zawsze stoi najwyżej na półce w sklepie :D :p

Mobil 1 ESP 5w30, Texaco Havoline ProDS V 5W30/0w30 też ciekawa propozycja z normą/aprobatą VW 507.
Często polecany jest VAG OEM 0W30 (produkcja Shell).

Co do dodatków to wedle uznania i zasobności portfela. Są zwolennicy i przeciwnicy dodatków do oleju :)
Jak miałem wcześniej 1.9 TDI na pompkach (BUK) to dolewałem AR9100 do oliwy i odczuwałem różnicę w pracy silnika, szczególnie po zimnym rozruchu.
 
Ogólnie to nigdy nie zagłębiałem się w temat oleju. Mechanik przy wymianie łał Castrol/pmo i nie wnikałem. Zdziwiłem się że tutaj często się widzi że polecany jest Orlen czy lotos. Zawsze myślałem że to musi być jakiś badziew.

Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika
 
Last edited by a moderator:
Jak wszędzie z pytaniem o olej pod normę 504/507 - mój głos idzie na konto Orlen ME V 5w30 - super się sprawdza u mnie, brak podróbek na rynku, oficjalna aprobata, cena bardzo dobra.
 
Jak Ci nie szkoda więcej kasy na olej, to Meguin, Amsoil, Selena, Millers, albo Liqui Moly wszystko 5w30, albo 0W30. Co do PMO Extreme moim zdaniem przereklamowany. Znaczy jest OK, ale nie wart tych pieniędzy które się za niego płaci.
 
Googlam sobie tego specola i są banki szare z zielonym i niebieskim korkiem. Ma to jakieś znaczenie czy w środku jest to samo?

Jest sens stosowania do tego jakichś dodatków? Bywa że auto nie ma ze mną lekko.
Kolorem korka sie nie przejmuj. Czasem w jednej dostawie ten sam olej ma różne kolory korka. Co do dodatków to temat rzeka.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top