Cześć
Poszukuję oleju do mojego samochodu. W chwili obecnej mam Motula efe 5w30. Myślałem nad czymś lepszym ponieważ w niedalekiej przyszłości będę podnosił moc(celuję w 280km). Myślałem nad Ravenolem VMP 5w30. Z góry dzięki za pomoc!
Do tego silnika polecam jakieś 0W40/5W40 na bazie syntetycznej z przewagą IV grupy. Od najtańszego Meguina przez Ravenola po Penrite czy Repsola. Ravenol VMP 5W30 bardzo dobry olej ale w tym wypadku wybrał bym jakiegoś full sapsa o wyższej lepkości jednak.
Ja bym tam zalał cokolwiek w miarę taniego, ale od dobrego producenta z normą 502. Norma 502 sama z siebie jest do wysilonych silników, więc sprawdzi się i przy podniesionej mocy. Dopóki nie będziesz ingerował w mechanikę silnika (wymiana tłoków i t.d.) to nie ma po co odchodzić od normy.
A jak koniecznie chcesz coś odstającego od to bez oglądania się na normy albo Motul 300V 5W-30/5W-40 albo RockOil Carbon 5W-30/0W-40. Z tym że musiałbyś trochę naciągnąć budżet, niestety dobre oleje kosztują. Rockoil to między 350-400, a Motul od "pewnego" sprzedawcy to już pod 400 podejdzie.
Alternatywnie z normą 502 Repsol Elite Cosmos High Performance 5W-40 (ma oficjalną aprobatę VW). Mnie od jakiegoś czasu gniecie właśnie Repsol Cosmos do Kijanki, ale nie chce mi się szukać gdzie kupić wersję z normą C2.
Tak, wiem, gdzie Kijanka a gdzie Audi ale podejrzewam że moje 1.4 dostaje bardziej w duszę niż większość samochodów do których ludzie szukają sportowych olejów. A jeżdżę na Orlenie
Tłoki zostały już wymienione na te wolne bez wad (w poprzednim silniku niestety korba mi wyszła bokiem ). Z tego co słyszałem Motul 300V szybko degraduje (po 6 miesiącach gubi swoje właściwości?) a sądzę że więcej niż 10/15 tysięcy kilometrów rocznie nie zrobię, ale olej i tak co roku zawsze wymieniam.
Wyczynowe oleje raczej kilometrowo szybko dostają w tyłek, po 7-8 tysiącach, nawet wcześniej są do wymiany w zasadzie. Jeżeli chcesz utrzymać olej w silniku przez rok albo 10 tysięcy kilometrów, to raczej szukałbym czegoś z normą. Z listy VW z oficjalną aprobatą masz tego Repsola, Castrol Edge 5W-40 albo 5W-30, Mobil 1 FS także w paru lepkościach.
Z Ravenola to może SSO z normą 502 zamiast VMP z 504? Chociaż do silnika oba się nadadzą.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.