• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B8 2.0 TFSI CDNC

zw1nc3k

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B8 2.0 TFSI CDNC
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
300zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TFSI CDNC
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
500ml/10 000km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 00/ 504 00
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 X-CLEAN efe 5W-30
Cześć
Poszukuję oleju do mojego samochodu. W chwili obecnej mam Motula efe 5w30. Myślałem nad czymś lepszym ponieważ w niedalekiej przyszłości będę podnosił moc(celuję w 280km). Myślałem nad Ravenolem VMP 5w30. Z góry dzięki za pomoc!
 
Do tego silnika polecam jakieś 0W40/5W40 na bazie syntetycznej z przewagą IV grupy. Od najtańszego Meguina przez Ravenola po Penrite czy Repsola. Ravenol VMP 5W30 bardzo dobry olej ale w tym wypadku wybrał bym jakiegoś full sapsa o wyższej lepkości jednak.
 
Ja bym tam zalał cokolwiek w miarę taniego, ale od dobrego producenta z normą 502. Norma 502 sama z siebie jest do wysilonych silników, więc sprawdzi się i przy podniesionej mocy. Dopóki nie będziesz ingerował w mechanikę silnika (wymiana tłoków i t.d.) to nie ma po co odchodzić od normy.

A jak koniecznie chcesz coś odstającego od to bez oglądania się na normy albo Motul 300V 5W-30/5W-40 albo RockOil Carbon 5W-30/0W-40. Z tym że musiałbyś trochę naciągnąć budżet, niestety dobre oleje kosztują. Rockoil to między 350-400, a Motul od "pewnego" sprzedawcy to już pod 400 podejdzie.

Alternatywnie z normą 502 Repsol Elite Cosmos High Performance 5W-40 (ma oficjalną aprobatę VW). Mnie od jakiegoś czasu gniecie właśnie Repsol Cosmos do Kijanki, ale nie chce mi się szukać gdzie kupić wersję z normą C2.

Tak, wiem, gdzie Kijanka a gdzie Audi ;) ale podejrzewam że moje 1.4 dostaje bardziej w duszę niż większość samochodów do których ludzie szukają sportowych olejów. A jeżdżę na Orlenie :D
 
Tłoki zostały już wymienione na te wolne bez wad (w poprzednim silniku niestety korba mi wyszła bokiem :D ). Z tego co słyszałem Motul 300V szybko degraduje (po 6 miesiącach gubi swoje właściwości?) a sądzę że więcej niż 10/15 tysięcy kilometrów rocznie nie zrobię, ale olej i tak co roku zawsze wymieniam.
 
Wyczynowe oleje raczej kilometrowo szybko dostają w tyłek, po 7-8 tysiącach, nawet wcześniej są do wymiany w zasadzie. Jeżeli chcesz utrzymać olej w silniku przez rok albo 10 tysięcy kilometrów, to raczej szukałbym czegoś z normą. Z listy VW z oficjalną aprobatą masz tego Repsola, Castrol Edge 5W-40 albo 5W-30, Mobil 1 FS także w paru lepkościach.

Z Ravenola to może SSO z normą 502 zamiast VMP z 504? Chociaż do silnika oba się nadadzą.
 
@DjStar - jest jeszcze FS X1 5W-50, ale faktycznie w Polsce nie ma 5W-40. Moja wina, że nie sprawdziłem.
 
Back
Top