• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDi CSWB

Deamian

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 TDi CSWB i Mazda CX7 2.2 MZR-CD
Marka samochodu
Audi A4 B9
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDi CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważono
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 ESP 5w30
Witam. Od jakiegoś już czasu czytam to forum i inne o olejach do silników. Im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie. Nadchodzi u mnie wlasnie czas ponownej wymiany oleju. Ostatnio po lekturze innego tematu zalalem Mobil 1 ESP 5w30 ale teraz chyba chciał bym zmienić na coś innego. Co wybrać warto wybrać?

Eurol Syntence 5w30

Total Quartz Ineo Long Life 5w30

Castrol EDGE Titanium 5w30

Ravenol SMP 5W-30

PMO Extreme 5w30

O dziwo czytałem również dobre opinie o naszym Orlen Platinum MaxExpert V 5W-30 ale cena jakaś niska ze wszystkich dlatego jakoś mnie nie przekonuje.

A może lepiej coś z 0w30

Eurol FS 0w30

Albo 0w20

Mobile ESP X2 0w20

Castrol Edge LL IV 0W-20

Chce zmienić tego Mobil ESP bo wydaje mi się że wcześniej na oryginalnym 0w20 silnik pracował ładniej. Albo to już moje urojenie jakieś. 🙂 Co byście wybrali?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich 🙂
 
Za drogo zle, za tanio też nie dobrze. Jak tu dogodzić:rolleyes: Zainteresowałbym się Texaco Havoline Pro DS-V 5W30. Z tego co czytałem analizy to świetny olej na ciekawym przepisie i w bardzo dobrej cenie typowo pod normy VW. Sam go chyba kupię do X2 na kolejną wymianę.
 
Ceny polskich olejów są niskie, bo nie ma cła i diabli wiedzą czego jeszcze. Lokalnie produkowane oleje są zawsze tańsze. W Wielkiej Brytanii Millers jest tańszy niż Orlen, a u nas ludzie się zachwycają i są gotowi wykładać ciężkie pieniądze na ten olej.

Jeżeli nie chcesz polskiego oleju (ja bym po prostu dobrał wg wytycznych instrukcji jakiś Orlen ME albo Lotos Synthetic i tyle) to wg mnie Castrol będzie dobrą opcję. Mobil takżę. Do Texaco mam ostatnio mieszane uczucia, oleje są spoko, ale firma ma chyba więcej za uszami niż Exxon i BP razem wzięte jeżeli chodzi o szkody środowiskowe więc raczej ich nie polecam. Ale jakościowo nie mam zarzutu do ich produktów.
 
Z normy 504/507 może Lotos Syntetic? Co ciekawe spełnia on najnowszą normę API SP :). Ja póki co używam 0W30 oem Vag ale wiem że cześć z forumowiczów narzeka na wysokie temperatury i ubytki na tej oliwie.
 
Last edited:
Ja też bym postawił na Lotos Syntetic, solidna, nowoczesna oliwa w przystępnej cenie.
 
To nie o to chodzi że za tanio źle. Tylko jak to się po prostu nowi nie stać nas na tanie rzeczy. Dlatego często nie ma się zaufania do tych tańszych produktów.

No ale jeśli to właśnie kwestia tylko takich opłat jak cła itp. to może faktycznie warto się zainteresować. Więc na cenę już nie patrzę. Szukam czegoś co dobrze się spisze w tym silniku. I czy lepiej dalej zostać przy 5w30 czy może wrócić do 0w20 albo jeszcze 0w30? Olej i tak będę wymieniał w okolicy 10-12 tys. Jaki by nie był.
 
Bez przesady, że ten Millers w UK jest taki tani. Średnia cena za 5l bańkę XF;a to 35-40 funciaków. Także 2x tańszy niż u nas to on nie jest.
Angole na forach też nie uważają, że jest tani ale go cenią.
 
Tak czytam lekturę z tego forum i widzę że jednak ten Mobil co mam aktualnie zalany wyróżniał się pozytywnie. Czytając również o Lotosie to wychodzi że przy analizie to raczej Orlen wypadł lepiej. Już sam nie wiem. Chciał bym jak najlepiej chronić silnik. No i co w końcu sądzicie? Lepiej pozostać przy 5w30 czy może przejść na 0w20?
 
Jeżeli silnik może pracować na obu lepkościach to bez znaczenia. Jeżeli Gugle-fu mnie nie zawiodło to instrukcja pokazuje 509 albo 507 jeżeli chodzi o normy więc możesz lać wszystkie lepkości zawarte w tych normach.

Mobile to dobre oleje, swego czasu lałem do wozu którym się ścigałem (ale to dawno temu było, ech być znowu młodym i głupim).

Co do ochrony silnika to... dowolny olej z odpowiednią normą będzie chronił tak samo jak każdy inny. Serio, to coś w co nikt nie wierzy, większość się śmieje i potem wszyscy szukają złotego Graala, ale w wyborze oleju liczą się trzy rzeczy: norma wymagana przez producenta samochodu, cena oleju i wygląd butelki. Jak wszystkie trzy ci się zgodzą to będziesz miał najlepszy możliwy olej :)
 
Last edited:
A ja polecę, jak wyżej przedmówcy pisali - coś z rodzimego podwórka. Nasze oleje są na prawdę dobrymi produktami i nie ma się kompletnie czego obawiać.
 
Back
Top