• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 621
Last edited:
@tomek evo, z tego względu, że te oleje dzięki temu, że nie mają żadnych aprobat, nie są nimi ograniczane.
Amsoil stworzył bdb oleje w nietypowej formulacji i na wysokiej jakości komponentach.
Cena - sprawa indywidualna.
Podobnie jak "Twoje Eurole", Signature Series są jednymi z najlepiej przebadanych przez amatorów olejów w ogóle.
Wiadomo o nich zdecydowanie więcej niż o Eurolach.
Np, wiadomo, że posiadają b.duże stężenie N, mówi o własnościach dyspersyjnych mieszaniny.
Wiadomo, że te oleje posiadają w składzie przeciwutleniacze aminowe i fenolowe, bdb jakości Mo organiczny, świetne wiskozatory i PPD.
Nie wiedzieć czemu, Signature Series cechuje się TBN na poziomie 12.5 mgKOH, co przy europejskich paliwach traci sens (S <10ppm).
Co do olejów 508/509, to właśnie "dzięki" aprobatom, praktycznie wszystkie są podobne, bo to właśnie jest cecha norm - ograniczają własności olejów do tych założonych. Dopuszczalne odchyłki są niewielkie.
Same oleje są bdb i ponoć jest to pierwsza aprobata VW, która została "zaprojektowana z głową".

Nie podejmuję się oceniać, czy konkretny TSI zrobi większy resurs na Amsoilu SS, czy na typowym (lub nietypowym) oleju 508/509.
 
@tomek evo dzięki za informację, a czy Eurol Syntence LV 0W20 jest nadal tak syntetyczny jak był?
Znalazłem wpisy że podobno zmienili recepturę na HC.
Jest jeszcze Mobil1 X2 0W20 dla 509 który chyba nadal jest syntetyczny.
 
3.0 TDI z pewnie dość dużym momentem obrotowym. Czemu nie zastosować po prostu oleju z normą 507?

Jesli chodzi o syntetyczny 508/509 to jest jeszcze 77lubricants VX. A gdzie do nabycia to sobie wygooglajcie 😉
 
@tomek evo dzięki za informację, a czy Eurol Syntence LV 0W20 jest nadal tak syntetyczny jak był?
Znalazłem wpisy że podobno zmienili recepturę na HC.
Jest jeszcze Mobil1 X2 0W20 dla 509 który chyba nadal jest syntetyczny.
LV nadal jest na IV grupie. Recepturę na HC zmieniło niestety Texaco (ale zapas na starej mam spory). Mobil ma swoja bardziej autorską recepturę i tam jest chyba mieszanina pao, gtl i hc ale poziom iv gr. jest na pewno dużo niższy niż w przepisie na IV gr.
 
Last edited by a moderator:
@tomek evo gdzie stawiasz mało znany 77lubricants VX, na poziomie Eurola LV, Ravenola VSE?
Chwalą się 100% syntetykiem i pochodzi z tego samego kraju co Eurol, może słyszałeś coś na ich temat?
 
Last edited:
O marce słyszałem ale szczególów nie znam. Myślę, że Kolega Włyszkow będzie wiecej mógł na ten temat powiedzieć. W każdym razie z opisu i parametrów z tabeli wygląda solidnie.
 
@tomek evo, ciężko te Twoje elaboraty się czyta ...
Odpowiadając pokrótce:
- tzw popiołowość oleju nie ma nic wspólnego z tworzeniem się nagarów i złogów w silniku!
Mylisz podstawowe pojęcia.
- oleje fullsaps można z powodzeniem stosować w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.
Przeciwwskazaniem jest poziom zw Ca, który w TGDI może powodować LSPI i to wszystko.
- wierzysz ślepo w aprobaty i PAO, tymczasem niejaki poziom kilkukrotnie Ci zwracał uwagę, że aprobaty to cyt "podział zysków".
Ja po części też tak myślę.
 
Ja słyszałem, że marka jest/była sponsorem Maxa Verstappena. 77lubricants to jeden z wielu olejów z Beneluxu. Posiada oficjalne aprobaty jak najbardziej poziom Eurola czy innych podobnych marek z tego rejonu Europy.
 
Szoszo w tym wypadku chodzi o konkretny olej i tego się trzymajmy bo nnie ma co za bardzo uogólniać, która maraka jest lepsza od drugiej bo każdy producent ma lepsze i gorsze produkty. W tym wypadku chodzi o konkretny olej i porównanie go do konkretnego innego oleju/olejów i tego się trzymajmy.
 
Zalany Mobil1 ESP X2 0W20 na najbliższe 6 miesięcy.
Natomiast podczas wymiany okazało się, że mechanik u którego to robię ma z beczek olej 77 Lubricants, taka ciekawostka.
Na wiosnę wleje 77L.
 
Back
Top