• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 612
Last edited:
Dziękuje za odpowiedzi,
Zostanę chyba przy Ravenol VMP 5W30, cena odpowiada a zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, a o ile się orientuje ma chyba więcej PAO niż Eurol Syntence FS 0W30
 
I będzie ok
Post automatically merged:

Szanowni,
Czy ktoś używał YACCO LUBE DE 5W30, MEGUIN COMPATIBLE 5W30 lub Eurol Syntence 5W-30?
Szukam już oleju na następną wymianę, a z racji że w najbliższym wakacyjnym czasie trochę pozwiedzam Europę wymiana może być niebawem.
Obecnie zalany Ravenol VMP 5w30, zastrzeżeń brak.

Byłbym serdecznie wdzięczny za info co zalać do tej skrzyni S-tronic 3.0 diesla nie będę czekał na kolejne 60.000km i wymienię wcześniej. Zastanawiam się pomiędzy :
Pentosin ffl-2 75w
Ravenola DCT/DSG,
Millers Millermatic DSG/DCT
Co nasz teraz zalane i jaki przebieg ?
 
Tydzień temu wlałem Ravenol VMP 5W30 i wsadziłem filtr MANN , wcześniej coś z ASO 0W20 prawdopodobnie Castrol.
Przebieg 67.000 km.
 
Byłbym serdecznie wdzięczny za info co zalać do tej skrzyni S-tronic 3.0 diesla nie będę czekał na kolejne 60.000km i wymienię wcześniej. Zastanawiam się pomiędzy :
Pentosin ffl-2 75w
Ravenola DCT/DSG,
Millers Millermatic DSG/DCT
Do Audi możesz mieć

FUCHS TITAN - PENTOSIN FFL-52529 (VW G055529)​

FUCHS TITAN - PENTOSIN FFL-2​

Ten pierwszy to wg Fuchsa olej na pierwsze zalanie fabryczne w Audi S-tronic
ja obecnie mam zalanego Ravenola DCT/DSG i szczerze to różnicy żadnej nie słychać czuć widać. wszyscy polecali Ravenol ze taki super a on jest połsyntetykiem . pozostałe to wg producentów syntetyki
weź najtańszy i będziesz przynajmniej zadowolony jak dobrze pamietam to chyba Millers bo za 5 litrów cena jak w Ravenolu za 4
Zresztą pamiętaj ze cały olej Ci nie zleci przez korek zostanie ok 4 litrów w jakimś zbiorniku ciśnienia.
 
Ile zatem litrów kolego zalecasz kupić do tej skrzyni oleju FUCHS TITAN - PENTOSIN FFL-2 skoro cześć zostaje?
 
Ile zatem litrów kolego zalecasz kupić do tej skrzyni oleju FUCHS TITAN - PENTOSIN FFL-2 skoro cześć zostaje?
Mi w serwisie wg faktury wlewali 3,5 litra. jak zmieniałem olej to faktycznie tyle wylało się przez korek. pozostałą ilośc to trzeba odkręcać pokrywę. wtedy potrzebna będzie tez uszczelka nowa
Do twojej skrzynia s-tronic w A4. B9 będzie olej Fuchs Titan FFL 52529, On jest zgodny z norma Audi (52529 lub G055529) Ten FFL 2 jest do skrzyń DSG i ma inne parametry typu lepkość, temp płynięcia. Jeżeli wlejesz do siebie FFL 2 to wymieszasz dwa różne oleje . wtedy już lepiej zalać całą skrzynię nowym
 
Last edited:
Cześć,
Zastanawiam się czy jest jakaś znacząca różnica między :
RAVENOL VSW SAE 0W-30 a,
RAVENOL VMP SAE 5W-30
...zauważalna w pracy silnika, oraz czy warto do tych olei lać jak to nazywacie witaminki AR9100 lub AR9200
 
Dziękuje za odpowiedzi,
Zostanę chyba przy Ravenol VMP 5W30, cena odpowiada a zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, a o ile się orientuje ma chyba więcej PAO niż Eurol Syntence FS 0W30
Raveno VMP 5W30 ma faktycznie jakieś 10-15% więcej PAO. Ale z tego co się orientuje jest na starszym pakiecie pod 504/507 a Eurol już na tym najnowszym. Eurol ma również wyższą lepkość w 100 stopniach co może być zaletą (a może też wadą). Oba są bardzo dobre. Cenowo Ravenol jest niestety sporo droższy.
 
@Anon obczaj sb na YT kanał Piter ZróbToSam. Gość zajmuje się właśnie dosyć nowymi VAGami. A4/A6 głównie 3.0TDI.
Ostatnio miał coś o nowym oleju VAGa 0W30 i nie polecał. Mówił że lepiej przy tych silnikach zostać na 5W30. Pooglądaj może coś użytecznego się dowiesz ;)
 
Szanowni,
Z racji, że niebawem będę zmieniał Ravenola VMP 5W30 (brak zastrzeżeń) wpadły mi takie oto nowe oleje w oko:
1. EXTREME A.M.G VR2 5W-30 GTI
2. PENRITE ENVIRO+ EU 5W30
3. AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W30

Ewentualnie zejście do 0W30:
1. EUROL SYNTENCE FS 0W30
2. RAVENOL VSW SAE 0W-30

Może ktoś doradzi coś mądrego?
Czy nie ma znaczenia i rzucić monetą?
 
Stosujesz jedynie na własną odpowiedzialność.


Na jakiej podstawie takie opinie?
Napisałem spośród wymienionych.
Znam ten produkt, stosowałem. Ma bardzo dobre parametry, dużo PAO.
Bardzo wysoka kultura pracy silników pracujących na nim. Do tego solidna firmą go produkuje, np w porównaniu Venola (Extreme A.M.G.)
 
Napisałem spośród wymienionych.
Na podstawie czego tak twierdzisz?

Znam ten produkt, stosowałem. Ma bardzo dobre parametry, dużo PAO.
PAO to zaleta, jeśli ktoś wie dlaczego chce PAO. Kultura pracy silników to subiektywny argument, na temat akustyki pracy i tego, że nie jest to żaden wyznacznik jakości, mamy odpowiedni temat.
 
Nie używałem, to bardzo podobne oleje. VMP ma większy wachlarz aprobat. Oba mają temp płynięcia -60
 
Do czego zatem służy PAO ?
PAO dzięki ciaśniej uporządkowanym łańcuchem, jest w stanie stworzyć cieńszy, lecz dużo wytrzymalszy film olejowy. Daje to szczególną zaletę w połączeniu z wysokim punktem zapłonu, co jest istotną przewagę w obciązonych termicznie, oraz dysponujących wiekszą mocą silnikach. Są to bazy, które dobrze sprawdzają się również w wydłużonych interwałach, oraz co dla nas mniej istotne - spora odporność w niskich temperaturach. Bazy HC wciąz są rozwijane i w wielu kwestiach zaczynają dorównywać PAO. Myślę, że 95% spokojnie zadowoli się solidną formulacją opartą o HC.

Oba mają temp płynięcia -60
To że względu na zastosowany szczególny rodzaj PAO. Jak chodzi o nasz klimat, bez znaczenia.
 
To że względu na zastosowany szczególny rodzaj PAO. Jak chodzi o nasz klimat, bez znaczenia
To wiadomo od dawna. Chociaż jak ktoś mieszka na wschodzie tak jak ja to zdaża mu się widzieć -30 w zimie kilkukrotnie, także ja patrzę także na ten parametr.
 
Back
Top