• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 612
Last edited:
Przy takiej temperaturze, oleje HC równiez dają sobie świetnie radę. Taki parametr ma sens, jeśli mieszkasz na Syberii. Temperatura krzepnięcia to jedno, co innego to parametr CCS.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Zielony34 jakie polecasz wyższych lotów oleje oparte o HC?
Zasadnicze pytanie czy przy 3.0 dieslu warto lać oleje oparte o HC czy o POA -np Ravenol VMP
 
W instrukcji masz zalecenie 507 i mysle, że 0W30\5W30 z tą specyfikacją będzie bardzo dobrym wyborem. Szukałbym oleju posiadającego aprobatę, nie spełniającego daną normę +takie interwały, jak podałeś i wszystko będzie OK. Przy tej normie masz praktycznie wszystko oparte o HC, bo formulacje przy tej normie mogą zawierać do 30% PAO. Wcale jednak nie muszą.
 
Wg mnie warto pójść w 509 i wymiany wg komputera, tylko za pierwszym razem po 10k, a potem co 3-4 robić analizy żeby wychwycić moment w którym wskazania kompa rozbiegną się z rzeczywistością. Kolejne wymiany będzie już można robić wg komputera znając różnicę i tylko przyspieszać o te parę(naście) procent. O ile w ogóle bo może algorytm będzie dobrze liczył zużycie oleju.

Za pierwszym razem do kosztu oleju dojdą analizy ale może się okazać że nie ma sensu zmieniać oleju co 10k a można co 20 albo więcej. Od tego takie analizy są i jeżeli ma się możliwość wymian wg zmiennych interwałów warto skorzystać.

Jeżeli się zdecydujesz to w normie 508/509 jest Castrol który robi bardzo dobre oleje: Castrol Edge LL IV 0W-20, oprócz tego Fuchs Titan GT1 Longlife IV 0W-20 . Z naszych polskich niestety nie ma wyboru. Jest Orlen Pro LL, ale cena jest tak wywalona w kosmos, że nie ma sensu ich kupować.

Jeżeli chcesz koniecznie wg stałych interwałów co 10k to w sumie możesz brać Castrola Edge 5W-30 LL albo naszego Orlena MaxExpert V 5W-30. Z mało znanych ciekawostek, o wysokiej jakości: Repsol Elite LongLife 5W-30 504/507. Wszystkie te oleje mają oficjalną aprobatę grupy VAG dla normy 504/507.
 
Jeśli mam iść w normę 509 to jest jeszcze RAVENOL VSE SAE 0W-20 czy nie jest bogatszy i będzie lepiej chronił silnik od Castrol Edge LL IV 0W-20, druga sprawa to czy faktycznie wchodzić w 509 i 0W20 skoro samochód jest z 2017 roku silnik 3.0 diesel CSWB, w 2017 roku nie było chyba jeszcze normy 509 tylko 507.
Czy w Warszawie lub okolicach jest jakaś firma gdzie podjadę i pobiorą sobie próbkę oleju do badania?
Obecnie auto na oliwie Ravenol VMP 5W30
 
Mam pytanie do znawców 3.0 diesla Audi, otóż zauważyłem że silnik wypił trochę oleju po 4 tyś km, większość w mieście, z obserwacji wskaźnika na ekranie na oko 100-200ml w 6.1l układzie.
Przebieg 71 tyś km
Czy mam się czym martwić, czy te silniki tak mają.
Olej zalany Ravenol VMP 5W30
 
Tyle to żadne zużycie. Trzeba obserwować.
Do tego silnika polecam jednak coś z normą 504/507 i coś mocniejszego bazowo jak ten Ravenol.
 
Norma dopuszcza do 30% PAO, więc nie ma większego znaczenia. Ważne i nadrzędne jest to, aby wybrać olej, który posiada oficjalną aprobatę VW, a nie tylko "spełnia wymogi". Marka tak na prawdę jest drugorzędna. Ważne są interwały.
 
Dziękuję.
Przy następnej wymianie chciałem zastosować Ravenol VSW sae 0w-30 ale znalazłem informację że nie jest zalecany do silników z pompowtryskiwaczami w V10, czy wiecie coś na ten temat?
W 3.0 160KW wydaje mi się że są właśnie pompowtryskiwacze.

Następny będzie Eurol FS 0W30 a później Mobil 1 ESP 5W30
 
Mam pytanie do znawców 3.0 diesla Audi, otóż zauważyłem że silnik wypił trochę oleju po 4 tyś km, większość w mieście, z obserwacji wskaźnika na ekranie na oko 100-200ml w 6.1l układzie.
Przebieg 71 tyś km
Czy mam się czym martwić, czy te silniki tak mają.
Olej zalany Ravenol VMP 5W30
Tak jak kolega napisał ci powyżej, to jest żadne zużycie.
Nie pamiętam dokładnie danych ale czytałem w jakich warunkach jazdy oleju może przybywać bądź ubywać. Martwił bym się bardziej gdyby oleju przybywało . Ja mam nalatane 220kkm. Auto BMW F11 2.0D 184km N47N. Olej wymieniam co 10kkm. Dolewki na tym dystansie wynoszą w sumie niecałe 0,5l.
 
wiecie coś na ten temat?
"Może być używany we wszystkich pojazdach VW (z wyjątkiem R5 oraz V10 TDI silniki z pompowtryskiwaczami)"

Cytat ze strony Ravenola.
 
A nie jest na Listwie CR?Wydaje mi się że chyba już wszystkie nowe diesle są na systemie CR
 
Last edited:
@Anon Twój silnik jest na CommonRail, pompowtryski, to już prawie w muzeum stoją. Chcesz dobry olej, to śmiało możesz użyć Ravenol VSW, lub pozostać na VMP.
 
Norma dopuszcza do 30% PAO, więc nie ma większego znaczenia. Ważne i nadrzędne jest to, aby wybrać olej, który posiada oficjalną aprobatę VW, a nie tylko "spełnia wymogi". Marka tak na prawdę jest drugorzędna. Ważne są interwały.
Z tego co wiem to norma wymusza zastosowanie oleju bazowego zawierającego minimum 20% PAO, choć nie wszyscy się tego trzymają a w przypadku bazy GTL można ten wymóg obejść. Nie słyszałem o górnym limicie zawartości bez PAO w przypadku tej normy a na Rynku jest bardzo dużo produktów posiadających oficjalne aprobaty a zawierających ponad 50% PAO w olej bazowym jak np. Eurol, Ravernol czy Amsoil.
 
Cześć,
Przymierzam się do wymiany oleju na zimę z VMP 5W30-VW507.00 C3 na VSW 0W30-VW507.00 C3 lub VSE 0W20-VW509.00 C5, auto nocuje na parkingach podziemnych nie narażone na ujemne nocne temperatury.
Ktoś doradzi który wybrać?
W maju powrót na VMP 5W30 lub przejście na VMO 5W40 VW505.00 C3 - brak aprobaty 507/509 i tutaj obawiam się czy pompa sobie poradzi.
Jazda głównie Warszawa, 2-4 trasy w roku do 1000km, obecny olej przejechał 10.000km , 270h pracy, zauważyłem przy wyższych prędkością temp ok 115-118 stopni, wcześniej nie dochodziła do 110 stopni stąd decyzja o zmianie VMP.
 
Last edited:
@Anon nie wiem co chcesz zyskać zmiana lepkości z 5 na 0 . Patrząc na karty olejów VMP i VSW to nie widzę dużych różnic w parametrach, które powodowały by ze ten „zimowy” olej będzie lepszy niż VMP. W naszym klimacie i naszych zimach to robienie ideologi aby zmieniać z 5w na 0W . Na zimę kiedy silniki są niedogrzane i bardziej podlewają paliwem to poszedł bym w olej o większej lepkości w 100c , aby nie było dużego spadku przy rozrzedzeniu paliwem.
 
Back
Top