• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 621
Last edited:
Cześć, każdy z normą 504/507 będzie dobrą propozycją, było już kilka tematów na forum. Między innymi Valvoline Synpower XL-III, Mobil ESP, Total Long Life czy Texaco Pro DS V w klasie 5W30 są sprawdzone i polecane. Jest jeszcze olej OEM od VW w klasie 0W30 ( to samo co Shell AV-L) oraz Eurol FS. Moim zdaniem oleje w normie 504/507 to optymalny wybór do tego silnika i takich bym się trzymał. Lepkość 5W30 a 0W30 w naszym klimacie nie ma znaczenia. Do olejów 0W20 podchodziłbym z rezerwa w tym silniku, ale może są tutaj osoby lejące takie smarowidło do 3.0 TDI
Post automatically merged:

Polecamy w instrukcji Audi Castrol tez wbrew obiegowej opinii nie jest złym olejem. Każdy z w/w olejów będzie dobrym wyborem w planowanym interwale 10-12k km
 
Dziękuje za odpowiedź.
Zaleje mu w takim razie Ravenol VMP 5w30, a Valvoline Synpower XL-III 5W30 przy następnej wymianie.
 
Jak poszedłeś w jeden z lepszych olejów (Ravenol VMP) jeszcze oparty na PAO to nie zmieniaj na bardzo przeciętnego Valvo XL III opartego na HC. Jeżeli już to polecam Eurol FS 0w30 czy OEM 0w30 albo Mobila ESP. Ja bym w tych olejach przebierał oparte na najnowszych pakietach.
W moim Audi bardzo dobrze sprawdził się OEM 5w30 ponoć Castrol, najnowszy OEM 0w30 miałem do niego zastrzezenia
 
Może użyć Amsoil 5W30 European Car Formuła zamiast Ravenola? Czy nie kombinować?
 
... a czy olej RAVENOL VSW SAE 0W-30 nie będzie lepszym rozwiązaniem do 3.0 diesla, rzadszym i w lepszym stopniu płynnym co za tym idzie szybciej smarujący pożądane elementy silnika niż Ravenol VMP 5W30 a tez jest oparty na PAO?
 
Dopiero przy -30C i niżej, 0w30 pokaże swoją przewagę.
Temperatury wyższe, a tym bardziej teraz w okresie letnim - różnice w płynięciu oleju są niezauważalne lub bardzo nieznaczne.
 
Samochód nigdy nie doznaje takich temperatur w moim posiadaniu, ew raz do roku wyjazd na narty, a zimą nocuje na parkingu podziemnym w temperaturze 15-20 stopni.
Zatem zostaje przy 5W30.

...dopytam jeszcze, czy warto przy tym przebiegu 65tys km dolać do starego oleju o przebiegu 9 tys km 0W20 prawdopodobnie Castrol jakąś płukankę
LM 2662 Pro-line lub Tunap 957 przed spuszczeniem oleju?

Dziękuje Panowie.
 
Last edited:
Ja osobiście płukanki bym nie stosował - producent nie zaleca, do tego film smarny w oleju 0W20 juz jest bardzo cienki, dolewając płukankę dodatkowo go zmniejszysz.. Moim zdaniem jeśli olej nie znika w dużych ilościach nie ma sensu płukać. Ciekawym olejem jest Total Long Life 5W30, analiza jest na forum, sam rozważę go przy następnej wymianie w TSI :)
 
Film olejowy to nie wszystko, to jest niestety bardziej skomplikowane. Dochodzi kwestia napiecia powierzchniowego, zwilzalnosci, efektywniejszego chlodzenia, trybologii, reologii itd. paradoksalnie oleje niskolepkosciowe zapewniaja lepsza smarnosc.
 
Cześć, jakie zastrzeżenia miałeś do tego oleju w swoim silniku?
Miałem dwa zarzuty do oleju OEM 0w30 .Po przebiegu około 4 tyś , silnik przy porannym rozruchu (temp bliskie 0 i ujemne ) zaczął wydawać jakieś metaliczne dźwięki (jak 14 TSI z problemami z napinaczem) . Tylko na tym oleju mój silnik zaczął konsumować olej. Przed zalaniem 0w30 i po zmianie na inny olej brak konsumpcji . Przez pierwsze 1500-2000 km na OEM 0w30 olej bardzo szybko łapał i fenomenalnie oddawał temperaturę ale po tym przebiegu jakby się znudziło i jak załapał temp tak trzymał już nie reagował tak spektakularnie. uwagi na metaliczne dźwięki zmieniłem olej po 5 tyś przebiegu. Praca silnika po zmianie na inny olej bez zastrzeżeń mimo ze mocno szukałem i nasłuchiwałem czegoś do czego można było by się czepiać.
 
Last edited:
Szanowni,
Czy ktoś używał YACCO LUBE DE 5W30, MEGUIN COMPATIBLE 5W30 lub Eurol Syntence 5W-30?
Szukam już oleju na następną wymianę, a z racji że w najbliższym wakacyjnym czasie trochę pozwiedzam Europę wymiana może być niebawem.
Obecnie zalany Ravenol VMP 5w30, zastrzeżeń brak.

Byłbym serdecznie wdzięczny za info co zalać do tej skrzyni S-tronic 3.0 diesla nie będę czekał na kolejne 60.000km i wymienię wcześniej. Zastanawiam się pomiędzy :
Pentosin ffl-2 75w
Ravenola DCT/DSG,
Millers Millermatic DSG/DCT
 
Last edited:
Możesz zostać przy Ravenolu VMP, ale w Twoim wypadku skusiłbym się na Eurola Syntence FS 0W30, który ze względu na brak innych norm można powiedzieć jest dedykowany do silników VAGa. Ma też ciekawą bazę zawierającą ok. 40% PAO.
 
Norma 509 jest zalecana jeżeli wymieniasz olej wg wskazań komputera. To nie jest głupie, ale oleje z tą normą są odpowiednio droższe.

Jeżeli chcesz wymieniać w stałych interwałach to dowolny olej z normą 504/507 z listy Erwin będzie ok. Ta norma jest dość wymagająca więc wszystkie certyfikowane oleje będą odpowiedniej jakości. Wg mnie, w kolejności alfabetycznej:

Castrol Edge 5W-30 LL
Eni i-sint 5W-30
Midland Crypto3 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Orlen Platinum MaxExpert V 5W-30
Ravenol SMP 5W-30

Wszystkie te oleje mają aprobaty grupy VAG dla normy 504/507 więc można je bez obaw zalewać. Wybierz sobie ten którego butelka i cena ci się najbardziej podobają i możesz się go trzymać dopóki będziesz miał samochód :) Midlanda, Mobil 1 i Orlena mamy przetestowane na forum, możesz sobie zerknąć do działy analiz i poczytać.
 
Back
Top