• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 623
Last edited:
Jak sam wspomniałeś, parkujesz auto w garażu, praktycznie nie ma zimnych startów przy ujemnych temperaturach - nie ma sensu. Zostałbym przy 5W30
 
@Michalos12 jeśli 0W30 to chyba ten VAG zalałbym na końcu, na pierwszy ogień Ravenol VSW 0W30 na drugi Eurol FS 0W30.
Wydaje mi się, że ten z VAG łapał by temperatury już po 6-7k km przy tym motorze, a nie chce co 4 miesiące zmieniać oleju.
 
Moim zdaniem Ravenol w tym momencie jest zdecydowanie za drogi w porównaniu do tego co oferuje. Eurol jak najbardziej warty zainteresowania, ja bym zerknął też na Mobila ESP 0/5W30
 
Koledzy, a co myślicie o Amsoil European Car Formuła (AEL) spełnia VW 507.00 tylko zamiast ACEA C3 ma ACEA A3/B3, A3/B4 czy to nie spowoduje jakiejś awarii pompy lub innych mechanizmów?
 
Faktycznie, jakiś błąd wkradł się w ofertach polskich sprzedawców. W necie znalazłem zdjęcia tylnej etykiety tego z żółtym napisem Improved i ma ACEA C3
 
Bardzo zadowolony jestem/byłem z tego oleju. W weekend będzie zmiana na aral 0W40. Zobaczymy...
 
@cristal_86 jak tam Twój Aral 0W40 się sprawuje?

Wyczytałem gdzieś w necie że ten Amsoil 5W30 European Car Formuła jest przeciętnym olejem i jedynie seria SS jest warta zakupu za te pieniądze, nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś w temacie Amsoil coś skrobnie….

Na wiosnę zastanawiam się czy nie przetestować tego Arala 0W40, martwi jedynie brak 507.00.

Czy ma ktoś może sprawdzony olej 5W30 z normą 507.00 odporny na temperatury, podchodzący pod W40?
 
@cristal_86 jak tam Twój Aral 0W40 się sprawuje?

Wyczytałem gdzieś w necie że ten Amsoil 5W30 European Car Formuła jest przeciętnym olejem i jedynie seria SS jest warta zakupu za te pieniądze, nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś w temacie Amsoil coś skrobnie….

Na wiosnę zastanawiam się czy nie przetestować tego Arala 0W40, martwi jedynie brak 507.00.

Czy ma ktoś może sprawdzony olej 5W30 z normą 507.00 odporny na temperatury, podchodzący pod W40?
Jak nie chcesz Arala (jestem z niego zadowolony ) to weź wg 511 Mobila X3 0w40
Post automatically merged:

Na forum już kilka razy było wspomniane ze z Amsoil to tylko seria SS inne serie to przeciętne oleje nie warte tych pieniędzy .
Ale marketing maja dobry i skuteczny ;)
 
@MarcinM-Lbn Mobila ESP X3 0W40 leje do innego auta z silnikiem 4.0 i 550KM tak serwis zaleca, bez zastrzeżeń, tutaj do 3.0 diesla wymóg 507/509 sam nie wiem jak ten Aral, brak aprobaty i 507.00
Pozostaje Aral SuperTronic 5W30 choć nie wiem czy jest syntetyczny jak 0W40
 
Last edited:
@Anon nie każdy olej musi mieć aprobatę każdego producenta . Wg Normy 504/507 nie spotkałem się z żadnym olejem wyzej niż W30 . Jak olej ma inna rygorystyczna normę i ma dobre opinie to strachu nie ma . Silnik jezdzi na oleju a nie normie . Ja używałem przez 30 tys olejów wg 502 która tez mam dopuszczona. I nic złego nie powiem o olejach ze starsza norma
 
@MarcinM-Lbn Jak sam napisałeś „masz dopuszczoną” ja mam dopuszczoną 507.00, a według pro-eco ten motor powinien jeździć na 509.00 stąd obawy aby nie narobić sobie kosztów banalnym błędem.
 
Miałem dwa zarzuty do oleju OEM 0w30 .Po przebiegu około 4 tyś , silnik przy porannym rozruchu (temp bliskie 0 i ujemne ) zaczął wydawać jakieś metaliczne dźwięki (jak 14 TSI z problemami z napinaczem) . Tylko na tym oleju mój silnik zaczął konsumować olej. Przed zalaniem 0w30 i po zmianie na inny olej brak konsumpcji . Przez pierwsze 1500-2000 km na OEM 0w30 olej bardzo szybko łapał i fenomenalnie oddawał temperaturę ale po tym przebiegu jakby się znudziło i jak załapał temp tak trzymał już nie reagował tak spektakularnie. uwagi na metaliczne dźwięki zmieniłem olej po 5 tyś przebiegu. Praca silnika po zmianie na inny olej bez zastrzeżeń mimo ze mocno szukałem i nasłuchiwałem czegoś do czego można było by się czepiać.
Zauważyłem takie same objawy u siebie na tym oleju. Aktualnie na oleju mam zrobione 6100km i chce zmienić na 5w30.
 
Back
Top