• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 621
Last edited:
Mój kolega zalał VMP do S3 z 2018 roku i stwierdził ze strasznie metalicznie pracuje . Po tygodniu zlał VMP i Wrócił do Millersa . Twierdzi ze zdecydowanie milsze dla ucha dźwięki .
Ja mam teraz Arala 0w40 i jest OK
 
@MarcinM-Lbn u mnie w 3.0 TDI nie słychać różnicy w pracy miedzy VMP/VSW, natomiast Aral 0w40 nie spełnia normy 507 więc nie będę go testował.

Sprawdzę jeszcze:
Eurol FS 0W30,
Aral Super Tronic III 5W30,
Repsol Elite 5W30
Choć do dwóch ostatnich sceptycznie podchodzę.
 
Last edited:
Ktoś ma wiedzę czy FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W-30 zawiera PAO i jaki procent?
Zastanawiam się nad nim w zamian VMP Ravenola….
Z góry dzięki!
 
Last edited by a moderator:
Ten przepis oficjalnie oficjalnie nie przewiduje gr. IV. Mozesz cos rozwazyc opierajac sie o API SN/ACEA C3. Jezeli zalezy Ci na PAO, interesujacy przepis ma Aral 0W-40, to taki uniwersalny olej.
 
Ten przepis oficjalnie oficjalnie nie przewiduje gr. IV. Mozesz cos rozwazyc opierajac sie o API SN/ACEA C3. Jezeli zalezy Ci na PAO, interesujacy przepis ma Aral 0W-40, to taki uniwersalny olej.
A nie jest tak, że jest tam 20% IV grupy? To nie ten sam przepis co np. Totala czy Specola?
 
Tak widzę - przepraszam ale nie doczytałem późniejszych wpisów a, że wiem że przepis zakąłda 20% PAO to się pospieszyłem z komentarzem..
 
Last edited by a moderator:
Szanowni,
Nadeszła wiosna i czas na wymianę oleju, zastawiam się tym razem nad 0W20 i Ravenol VSE dla zalecanej normy 509.00.
Jedyne obawy mam co do łańcucha rozrządu i jego pracy na tym oleju czy czasem mu to nie zaszkodzi, jak myślicie?
Czy nie kombinować i lać VMP/VSW dla normy 507.00
 
To że są niższe temperatury i olej się szybciej zagrzeje.

@Deamian jeżdżę na Ravenol VMP na zmianę z VSW, SMP o którym myślisz nie jest syntetykiem.
Ja z kolei myślę spróbować Mobil ESP 5W30 ale to dopiero na jesieni lub VSE 0W20.
 
Last edited by a moderator:
To że są niższe temperatury i olej się szybciej zagrzeje.
Bzdura. Od kiedy stosujemy oleje sezonowe? 0W20 jest tak samo dobrym olejem na miesiące cieplejsze.
 
Czołem koledzy,
Uprzejmie proszę o polecenie jakiegoś syntetycznego Meguina do mojego motoru, czas na wymianę.
Mam również pytanie, czy zważywszy na łańcuch rozrządu i podobno felerne napinacze w tym motorze stosować płukankę np Oilsyn RT?
Jeżdżone na VMP i ultimate diesel z BP.
 
Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?
Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, to jedź do tunera, niech zmieni Ci mapę ciśnienia oleju. Silniki serii CRTx po 2015 to pewnie i inne Cxxx, jak twój mają w pewnych warunkach obniżone ciśnienie do 2.1bara do 3tys obr. przy małym obciążeniu. Chodzi o moc pobieraną przez pompę oleju i zmniejszenie spalania.
 
Last edited:
Ktoś z obecnych ma wiedzę czym się różnią :
FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 , a
FUCHS TITAN Race Pro C3 5W-30 ?
Który ma lepszą bazę i dodatki chroniące łańcuch rozrządu?
@tomek evo ?
 
GT1.

Pro Race to olej wyczynowy, jest robiony tak, żeby dodatki aktywowały się podczas wysilonej, skrajnie, pracy silnika. Temperatury, cały czas maksymalne obciążenie i tak dalej. W takich warunkach będzie lepszy, ale w jeździe cywilnej chociażbyś stawał na rzęsach to nie dasz rady wykorzystać potencjały takiego oleju. Lanie olejów wyczynowych do cywilnego wozu jest bez sensu.
 
Back
Top