• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 - Opinie i porady

Speedmaniac41

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo Giulietta QV 1.75TBi TCT
Cześć,

Po głowie chodzi mi Audi A4 B9 2.0 TDI 190KM. Kilka osób pytało tutaj o olej do takiego właśnie auta, więc może teraz będą chcieli podzielić się swoimi uwagami z jazdy, oraz co ważniejsze eksploatacji takiego auta? Interesują mnie koszty serwisu, popularne awarie, co Was denerwuje, co jsst fajne itp. Im więcej wiadomości tym lepiej :)
 
Te silniki rewelacyjnie kręcą się na obroty, bardzo elastyczny, bardzo dynamiczny, fajnie kulturalnie pracuje, cicho, miękko, taka trochę głośniejsza turbo benzyna, problemów jako takich z tym nie ma, lubią się wtryskiwacze poluzować, parę wtryskiwaczy trzyma jedna łapa, która przykręcona jest jedną śrubą M6 i te śruby potrafią się wyciągać.
Szukaj w Quattro, bez tego szkoda potencjału tego silnika 😁
 
Nie wiem czy w tych silnikach jest już regulator ciśnienia oleju, jeżeli jest i fabryka nic z tym nie poprawiła to przydałoby się zwiększyć ciśnienie oleju. Z usterek to na pewno wodny inntercooler.
 
Nie wiem czy w tych silnikach jest już regulator ciśnienia oleju, jeżeli jest i fabryka nic z tym nie poprawiła to przydałoby się zwiększyć ciśnienie oleju. Z usterek to na pewno wodny inntercooler.
W 2.0tdi nie ma i nie bylo tego problemu.
 
Podobno jest zmienny wydatek pompy, ale sterowany 0-1. To powinno eliminować problem znany z 3.0 gdzie jest cała mapa sterowania ciśnieniem.

Pompa Bosch CP4 to chyba domena większości nowoczesnych diesli.

Jak skrzynie DSG? Mam teraz TCT, miał ktoś z Was takie porownanie?
 
Jest zmienny, ale nie ma z nim problemu.
 
Dla skrzyń s-tronic w tych Audi bezproblemowy przebieg to 150-200 kkm, powyżej tych wartości zaczynają się zabawy z dwumasem, pakietem sprzęgieł i mechatroniką. Nie są to jakieś bardzo drogie sprawy i warsztaty od skrzyń sobie z tymi problemami radzą. Tym skrzyniom bardzo ułatwia życie regularna wymiana oleju co 60 kkm, a utrudniają zaniedbanie tej czynności i przygłupy za kierownicą.
Auto ogólnie w miarę fajnie wyciszone i wykończone (jednak imho gorzej niż poprzednie generacje), wygodne aczkolwiek toporne, ale to tez kwestia gustu.
 
Back
Top