• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4B5 1.9 TDI, proszę o pomoc w doborze.

kodino08

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4B5 1.9 TDI
Marka samochodu
Audi A4B5
Budżet/ile litrów
170
Styl jazdy
Silnik
1.9 TDI 90 km AHH
Data produkcji
200
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Z tego co się orientuje 505, 506
Jaki olej masz obecnie
Elf 10w40
Cześć. Posiadam takie auto jak w temacie. Auto eksploatowane było w koło komina, obecnie robię trasy po 1.5 tys km i eksploatuje auto po Norwegii. Dojazd do pracy 2.5 km, czasami do sklepu 10 km i tak jak wspomniałem trasa do Polski. Od wymiany do wymiany około 10 tys km, nie robię dolewek.
 
Eurol Super Lite 5w40 :)
Powinien sprawdzić sie w twoich warunkach uzytkowania, starszy grubasek . Do tego profilaktycznie szybka plukanka . Dużo tych krótkich odcinków robisz ? Jeśli bardzo to skierowałbym ku Shell Helix Ultra 5w40 lekka 40 na granicy i do tego na GTL
 
W sumie chyba dowolne 5W-40, zależy co masz tam u siebie dostępnego. Podobno na północy mozna dostać Orleny, jak jest tam coś polskiego to Lotos/Orlen spełniające normę. Neste jezeli jest dostępne.
 
Nie ma problemu z zakupem oleju bo ja auto serwisuje w Polsce, wiec mogę sobie na zapas kupić. Ogólnie sporo odcinków krótkich, auto często niedogrzane. Bardzo często odpalam rano i chodzi na wolnych obrotach. A taki olej jak Meguin?. Jest może jakaś polecana strona do kupna oleju, gdyż troszkę mam obawy żeby kupić na Allegro.
 
Jak Meguin to ich seria pełno syntetyczna PAO, lecz tutaj według mnie istotniejsze odpowiednie interwały, nawet na tańszym VHVI swobodnie da radę, warto zlecić analizę dla lepszego podglądu.
 
Dziękuje za informacje, czyli nie ma co bardzo kombinować z moim staruszkiem. A taki olej jak Total Quartz uwielbiany przez mojego mechanika?
 
A czy mając na uwadze:
- warunki klimatyczne (Norwegia),
- zdecydowana przewaga bardzo krótkich odcinków, poza tym w Norwegii nie opłaca się mocno deptać po pedale gazu,
- brak ubytków,
- łożyska turbosprężarki,
czy nie lepiej wybrać 5W30?
Valvoline, Millers i pewnie jeszcze inne firmy mają takie oleje z normą ACEA A3/B4 w dobrej cenie.
 
Te silniki lepiej sprawują się na 5W40 i konstrukcyjnie ta lepkość bardziej temu silnikowi "leży". Można klasyczy full saps np. Eurol, Lotos lub Specol a z droższych Meguin SL 5W40.
 
- brak ubytków,
- łożyska turbosprężarki,

a co to ma do rzeczy?


@kodino08 Dowolne 5W40 + płukanka co wymianę i będzie dobrze. Ważny jest zapas na rozcieńczanie paliwem przy tych krótkich odcinkach. Trzymaj się tych interwałów 10 tysięcy i nie będzie komplikacji.
 
Polecę YACCO z najtańszej linii VX 600 5w40, z dość wysokim TBN, choć Millers Trident 5w40, czy wspomniany Eurol też będą OK.
 
Po zalaniu eurol super lite 5w40 przy mrozie -30 auto nie miało problemu z odpaleniem. Dosłownie dwa obroty przekręcenia rozrusznikiem.
 
Back
Top