• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 2.0TDi bez DPF

M.muamua

Użytkownik
Samochód
AUDI A6 C6
Marka samochodu
Audi a6 C6
Budżet/ile litrów
130/4
Styl jazdy
Silnik
2.0tdi bez dpf BRE
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Po 9tys kontrolka okeju
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul EFE Xclean 5w30
Jaki olej jest polecany? Widzę ze obecnie Lotos oraz Orlen maja dobre opinie - który jest lepszy? Czy warto dodać do oleju ok 10g molibdenu w proszku? Czy płukanka od K2 coś wyczyści czy jedynie rozrzedzi trochę olej?
 
Mógłbyś powiedzieć dlaczego taki olej jest lepszy od np. Orlen Max Expert V 5W30 albo Lotos Aurum 5W30? Zauważyłem, że te dwa oleje ostatnio bardzo często są polecane.
 
@M.muamua, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, czy dany olej jest lepszy od drugiego. Jest tyle kryteriów określenia "lepszosci", że odpowiedź staje się prawie niemożliwa.
Osobiście postawiłbym na Orlena, albo na Mobil1 ESP.
 
A czy warto dodać do oleju proszek molibdenu w ilości 10g (lub więcej?) i czy płukanka od K2 jest w stanie rozpuścić nagary czy wymagane jest coś lepszego?
 
Można różne rzeczy, ja nie polecam dodatków a już kombinowania z proszkiem na własną rękę to w ogóle. 10g na jaką objętość oleju? Jest już jakiś Mo w oleju? Jak przesadzisz to będzie gorzej a nie lepiej. Więc jak nie wiesz co robisz, to nie ruszaj. Jak chcesz dopakowany olej, a nie chcesz popularnych dodatków to przejrzyj linię olejów Liqui Moly Molygen. Tylko licz się z tym, że cena będzie odpowiednia.

Płukanka na szybko nagarów nie ruszy. Fizyczne czyszczenie albo coś co działa przez dłuższy czas w silniku: olej płuczący, płukanka długodystansowa (Xado, Oilem, Archoil) albo mocno agresywna postojówka w rodzaju Yacco (stosowana na czysty olej i filtr więc dwie wymiany).
 
@M.muamua, sam bym takiego proszku nie dodał, ale na rynku są tanie dodatki molibdenowe np. Mannol Molibden 9991. Co do płukanek to ta K2, głównie pomaga w spłynięciu, poprzez rozrzedzenie starego oleju. Zresztą trudno oczekiwać więcej po płukance za kilka złotych. Proces czyszczenia silnika jest długotrwały i lepiej sprawdzają się produkty przeznaczone do jazdy. A i te najdroższe nie zawsze dają super efekt po jednorazowym uzyciu.
 
Można różne rzeczy, ja nie polecam dodatków a już kombinowania z proszkiem na własną rękę to w ogóle. 10g na jaką objętość oleju? Jest już jakiś Mo w oleju? Jak przesadzisz to będzie gorzej a nie lepiej. Więc jak nie wiesz co robisz, to nie ruszaj. Jak chcesz dopakowany olej, a nie chcesz popularnych dodatków to przejrzyj linię olejów Liqui Moly Molygen. Tylko licz się z tym, że cena będzie odpowiednia.

Płukanka na szybko nagarów nie ruszy. Fizyczne czyszczenie albo coś co działa przez dłuższy czas w silniku: olej płuczący, płukanka długodystansowa (Xado, Oilem, Archoil) albo mocno agresywna postojówka w rodzaju Yacco (stosowana na czysty olej i filtr więc dwie wymiany).
Chris na YT właśnie testował taki proszek i były pozytywne rezultaty. Wszystkie dodatki z Molibdenem jednak objętościowo to ok 300ml i czy dodając do 4 litrów oleju nie zmieni jakoś właściwości? Nie wiadomo tez ile tego molibdenu tam jest. Wybralem olej od Orlenu - spełnia normy i jest test na forum :)
 
@M.muamua, spojrzałem w wolnej chwili w kartę charakterystyki Mannol-a 9991 i procentowy dodatek molibdenu to 0,5-1%, przy pojemności 350 ml, czyli od 1,75 do 3,5 ml, czyli ok 2-3 g. Reszta to nisko lepkościowy olej i dodatki polimerowe.
 
Wiem, że na forum jest kult obowiązkowych dodatków, ale naprawdę ten silnik nic nie potrzebuje. Pomijając już fakt, że to 2.0 pd, nawet najlepszy olej na rynku nie uratuje jego wad fabrycznych.
 
O jakich wadach mówisz? U siebie zauważyłem ze z odmy ,,pluje” takimi małymi kropelkami oleju. Wymieniłem membranę ale ciagle jest to samo.
 
Mógłbyś powiedzieć dlaczego taki olej jest lepszy od np. Orlen Max Expert V 5W30 albo Lotos Aurum 5W30? Zauważyłem, że te dwa oleje ostatnio bardzo często są polecane.
Ma lepszą bazę i lepszą płynność w niskich temperaturach.
 
Back
Top