• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 3.0TDI (ASB) Allroad

lightlover

Użytkownik
Samochód
Abarth Punto EVO 1.4T MultiAir | Audi A6 C6 3.0TDI Allroad | Fiat Ducato 3.0 MultiJet
Panowie (i być może Panie ;))

Proszę o sugestie odnośnie oleju do Audi A6 C6 3.0TDI (ASB) Allroad.
Samochód kupiłem we wrześniu z przebiegiem 92 000km (krajowy, jeden właściciel od nowości).
Niedługo po zakupie, przy 94tys został wlany Total Quartz Ineo Long Life 5W30.
Aktualnie dobijam do 104tys. km i myślę o kolejnej wymianie.

Samochód ma zrobiony program z 233 na ok. 270KM. Jazda dość dynamiczna, głównie w mieście.

Zależy mi na dobrej ochronie silnika w niskiej cenie.
Widziałem ostatnio test Lotos Aurum, warto? Czy może jest coś lepszego?
 
Upewnij się, że siedzi tam DPF ale raczej będzie. Ja do tego silnika z wyższej półki polecić mogę np. Ravenol VMP 5W30 lub Eurol Synthence FS 0W30. Z tańszych propozycji wartych uwagi masz Shell Helix Ultra AV-L 0W30, Texaco PRO DS V 5W30 czy Secol Spec Premium C3 VW504/507 5W30 wszystkie na najnowszym pakiecie. Ten Total co jest teraz to też złym olejem nie jest i ma najnowszy pakiet pod normę 504/507. Przy jeździe głównie miejskiej trzeba skrócić interwał i moim zdaniem 10 tys. to max w tym silniku. Jaki tam jest wtrysk bo nie pamiętam?
 
Aurum jak było widać w opisie analizy jest spoko, jeżeli chcesz dobrą ochronę w jak najniższej cenie to ciężko będzie ten olej przebić. Na pewno są ciekawsze 504/507 ale to już często gęsto z wyższą ceną nawet od tego Totala (też fajny olej swoją drogą).

Jeżeli chcesz zmieniać to brał bym Aurum, ewentualnie jeżeli uda ci się dostać w sensownej cenie to Valvoline Synpower Xtreme 5W-30 będzie w miarę spoko. Texaco Havoline Pro DS V 5W-30 powinno ci się udać znaleźć w cenie tego Totala i to też bardzo dobry olej. Ale cenowo bez wątpienia najlepiej wyjdzie Aurum. Warto pochodzić po marketach, często są na nie promocje.
 
Dowiedziałem się, że DPF jest. Olej chcę właśnie wymieniać co max 10tys.
Chcę zamówić jeszcze dziś. Texaco, Aurum czy dalej Total - co byście wybrali? :)
 
Rzuć monetą miedzy Texaco, a Totalem bardzo fajne zbliżone do siebie oleje ewentualnie jak nadal nie wiesz który to dorzucam kolejną propozycje Shell Helix Ultra ECT C2/C3 :)
 
Ja bym rzucał monetą między Aurum i Texaco :) Wg mnie to bardzo podobne oleje. Można się zastanawiać czy Aurum nie ma lepszej bazy skoro Lotos kupuje HC od Neste. Texaco może mieć ciut lepszy pakiet dodatków. Całościowo oba oleje spełniają wymaganą normę i będą dawać podobną ochronę, różnice będą praktycznie niemierzalne.
 
Shell Helix Ultra AV-L 0W30, albo Texaco.
 
Ja bym rzucał monetą między Aurum i Texaco :) Wg mnie to bardzo podobne oleje. Można się zastanawiać czy Aurum nie ma lepszej bazy skoro Lotos kupuje HC od Neste. Texaco może mieć ciut lepszy pakiet dodatków. Całościowo oba oleje spełniają wymaganą normę i będą dawać podobną ochronę, różnice będą praktycznie niemierzalne.
Co do bazy to się nie wypowiem, która lepsza ale Texaco jest na nowszym pakiecie dodatków a Aurum z tego co kojarzę na starszym. Parametry z karty zdecydowanie przemawiają na korzyć Texaco. Texaco ma tez oficjalna aprobatę. Nie twierdz że, Aurum nie jest dobrym produktem ale tak naprawdę to za mało o nim wiemy aby wyciągać daleko idące wnioski. Kompleksowa analiza taka jak w przypadku np. Eurola Synhence FS 0W30 dała by lepszy obraz o prawdziwym potencjale tego oleju.
 
Za biedni jesteśmy na kompleksowe analizy, chociaż olej zyskuje na popularności to może się z czasem szarpniemy na resztę parametrów dostępną do analizy w Polarisie :)

Patrzyłem raczej pod kątem tego, czy szarpanie się o jeden czy dwa procenty zysku w parametrach ma sens finansowy, bo Auruma można kupić za 80-90 złotych/4 litry a Texaco to zdaje się okolice 120 za tą samą objętość. Nieczęsto zdarzają się wozy faktycznie wymagające wzięcia tych ułamków lepszej ochrony pod uwagę. Ducato z tematu obok było takim wozem, to Audi wg mnie nie i będąc na miejscu autora tematu wolałbym po prostu zaoszczędzić kasę bo mierzalnej różnicy nie będzie.
 
Zalej Aurum. Przetestowałem bardzo dużo olejów z normą 504/507. Nie ma sensu przepłacać, a tutaj 5 litrów kosztuje koło 94 zł. Na tym Lotosie silnik na prawdę ładnie pracuje, nie widzę żadnej różnicy nawet w porównaniu do olejów 504/507 na nowszym pakiecie od Infineum. Ewentualnie jako drugi wybór zastanowiłbym się nad Orlenem V (też bardzo dobry olej).
 
Witajcie.

Lada dzień minie rok od poprzedniej wymiany.

Z moich spostrzeżeń: wydaje mi się, że bardziej podobała mi się praca silnika na poprzednim Total Quartz Ineo Long Life 5W30, niż na obecnym Texaco PRO DS V 5W30.

Tak czy inaczej pora spróbować czegoś nowego. Budżet - 200zł/8 litrów.

Zainteresował mnie Q8 FORMUŁA VX LONG LIFE 5W-30, podobno PAO.
Niestety na forum nie znajduję żadnych informacji na temat tego konkretnego oleju.
Ogólnie kojarzę sieć stacji Q8 z podróży po Italii, także nie jest to no-name.

Co sądzicie?
 
Jedno barachło myślisz zamienić na inne. W a6 jest tak, i niejeden się o tym przekonał, że próba szukania oszczędności moze odbić się przysłowiową czkawką. Ty własnie szukasz takich oszczędności w miejscu gdzie nie powinieneś. Chyba masz świadomość co to jest za silnik (ASB), jakie są potencjalne koszty naprawy i mimo tego próbujesz dalej po taniości.
 
Absolutnie nie szukam oszczędności. Tylko dobrej relacji cena/jakość.
50zł w jedną czy drugą stronę nie robi mi różnicy, ale wydanie 500zł już daje do myślenia.
Właśnie tu na forum widziałem przekonania, że 2x wyższa cena nie zawsze oznacza 2x wyższą jakość.

Zarówno Total Quartz Ineo Long Life 5W30, jak i Texaco PRO DS V 5W30 są tu bardzo często polecane.

Tym razem chciałem spróbować Shell Helix Ultra AV-L 0W30, ale przypadkiem wpadł mi w oko Q8, stąd pytanie.
 
Aurum 504/507 5w30 będzie ok ale jeszcze ciekawiej będzie jak połączysz go z AR9100, w takim zestawie będziesz miał bardzo wysoki poziom ochrony czy wysoki TBN (utrzymanie czystości).

Jeśli nie chcesz dodatków to dobrym wyborem będzie Orlen MaxExpert V 5w30. Analiza jest na forum, dobry olej w którym ostatnio był aktualizowany pakiet, więc raczej warto brać bańki z końca 2020 lub nowsze.
 
Back
Top