• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 4.2 MPI BAT + lpg

Kurenai

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda 6, mzr-cr 2.0
Marka samochodu
Audi A6
Budżet/ile litrów
8.5 L - bez znaczenia cenowo
Styl jazdy
Silnik
4.2 MPI BAT + lpg
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Valvoline Maxlife 5w40
Cześć wszystkim
Jaki olej polecacie do tego silnika? Dodam, że silnik wymaga dolewek szczególnie przy dynamicznej jeździe. Mierzona była kompresja i teoretycznie jest 1/2 bary ponad minimalną wartość dla tego motoru, więc na remont na razie poczeka. Co sądzicie o zmianie SAE np. na 5w50 lub 10w60? Wiem, że to powielanie mitów "gęstszy olej, mniejszy pobór" ale spotkałem się z opinią użytkowników 4.2 BAT, że przejście na tego typu oleje zmniejszyło pobór. Może jest to związane z temperaturą panującą w ciasnej komorze silnika, a może po prostu wymysł. Planuję przed wymianą przelać naftę przez pierścienie, oraz przepłukać silnik Top Tec 2000. Wysłucham wszelkich opinii i dziękuje z góry za pomoc :)
 
Niesamowite ile filmiki na youtubie potrafią zdziałać . Szczególnie magia wokół Tec 2000. Używałem go w Nissanie QQ 12 Dig t i bez efektu żadnego !!!!!
A na Youtubie pokazywali ze wszystko cacy powinno być eh ;)
 
to płukankę bezpośrednio na tłoki a później zalać silnik olejem Specol Gold 5w40 i jeździć
Jeździć z płukanką w oleju...? Co to znowu za wymysły?

Dodam, że silnik wymaga dolewek szczególnie przy dynamicznej jeździe.
Ile tych dolewek na 10 tysięcy?

Co sądzicie o zmianie SAE np. na 5w50 lub 10w60?
Że może to przynieść odwrotny skutek. Nie wiemy, dlaczego silnik bierze olej. Prawdopodobnie przez pierścienie, ale polecam raczej skrócić interwały i stosować płukanki przy każdej zmianie oleju. W zależności od poboru, sugeruję nie szaleć finansowo.
 
Ile tych dolewek na 10 tysięcy?


Że może to przynieść odwrotny skutek. Nie wiemy, dlaczego silnik bierze olej. Prawdopodobnie przez pierścienie, ale polecam raczej skrócić interwały i stosować płukanki przy każdej zmianie oleju. W zależności od poboru, sugeruję nie szaleć finansowo.
Niestety dosyć sporo. Przez 9k km dolane było 5 litrów. Co prawda silnik jest ogromny ale liczę, że po porządnym płukaniu uda mi się chociaż trochę zmniejszyć ilość spożywanego oleju. Kwestia tylko jaki olej i o jakiej specyfikacji wybrać.
 
Przez 9k km dolane było 5 litrów
Ty nie pytaj o olej, Ty szukaj dobrego mechanika, bo to już jest stan agonalny. Żadna płukanka tu już nic nie da. Dobór oleju do tego silnika w obecnym jego stanie jest kompletnie bez sensu. Lej do czasu remontu cokolwiek.
 
@Kurenai ten silnik kwalifikuje sie do remontu lub na zlom.
Panowie. Ja rozumiem, że ~550 ml na 1000 km to nie jest najmniej, a nawet sporo i silnik na pewno wymaga remontu w przyszłości ale nie zapominajmy, że tam jest 8 cylindrów. Jakby podzielić ilość spalanego oleju przez ilość cylindrów to w stosunku do często spotykanych 4 cylindrowców wynik już nie należy do agonalnych. Proszę też mnie źle nie zrozumieć. Wcale nie chcę się sam okłamywać. Ja wiem, że to już nie kwestia samego oleju i na pewno nie zdziałam tutaj wiele ale chce odłożyć remont w czasie. Liczyłem, że może np. z niskim Noack, wyższą lepkością w 100C lub dodatkiem np. archoila ar9100 v2 chociaż trochę zminimalizuje pobór. Mam jednak rozumieć, że to w niczym nie pomoże?
 
Jaki pacjent ma przebieg? Test kompresji był z próbą olejową? Jest tam odma i jest czysta? Kiedy dymi?
 
Na zegarach 190 000km. Nie dymi prawie wcale, jedynie w zimie zauważyłem ale to pewnie od LPG. Test kompresji niestety był wykonany bez próby olejowej. Minimalny wynik wg. autodaty to 9 barów, u mnie było w granicach 10,5 - 11.5. Odma była wymieniona jakieś 5k km temu, była uszkodzona.
 
Liczyłem, że może np. z niskim Noack, wyższą lepkością w 100C
Bez znaczenia.

Jakby podzielić ilość spalanego oleju przez ilość cylindrów to w stosunku do często spotykanych 4 cylindrowców wynik już nie należy do agonalnych.
Tak, to jest właśnie oszukiwanie się. Tym bardziej, że sam pomiar kompresji mówi ci, że jest źle.

Oczywiście kombinować możesz, nikt ci nie zabroni. Podtrzymuje jednak swoje zdanie - lej cokolwiek i zbieraj na remont. Tam już wiele bardziej zaszkodzić raczej nie możesz.
 
Na zegarach 190 000km. Nie dymi prawie wcale, jedynie w zimie zauważyłem ale to pewnie od LPG. Test kompresji niestety był wykonany bez próby olejowej. Minimalny wynik wg. autodaty to 9 barów, u mnie było w granicach 10,5 - 11.5. Odma była wymieniona jakieś 5k km temu, była uszkodzona.
Po wymianie odmy coś się zmieniło?
 
Te silniki brały olej, nawet, jak były nowe. 100-200 ml/1000 km, to takie minimum, tak więc w przypadku auta 15 letniego o nieznanym przebiegu (bo zamiast 190 może być 390 kkm) w ogóle mnie nie dziwi spalanie na poziomie pół litra/1000. Tam jest 40 zaworów o średnicy trzonka 6 mm, olej ma się którędy przecisnąć. Proponuję zrobić płukankę i zalać tanim 5w40, jak Eurol SL, Total 9000 Energy, Lotos.
 
Może najpierw test kompresji z próbą olejową aby odróżnić wpływ pierścieni od uszczelniaczy?
 
A ja bym się nie przejmował takim poborem, tylko jeździł i dolewał , tak jak kaczorek piszę te silniki od nowości biorą olej ,niech sobie właściciel przeliczy co będzie bardziej opłacalne dolewanie oleju , czy remont silnika.
U mnie pobór był podobny a auto nie kopciło nawet .
 
Widocznie to kwestia samej akceptacji. Autor musi zamówić min. 14 l na wymianę....

Ciekawe jest również to, że budżet bez ograniczeń.
 
Może to nie kwestia remontu tylko wymiany samych uszczelniaczy zaworowych, to jednak nie generalka chociaż tanio w tym silniku pewnie nikt niczego nie zrobi.

Odpowiednie estry w oleju by się przydały chociaż na test aby sprawdzić czy uszczelnienia jakkolwiek jeszcze zareagują

@Kurenai napisz do mnie na PW to coś spróbuję pomóc
 
Last edited:
Back
Top