• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi b5 1.8T 300HP ++

dawid221

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 b5 1.8t Q
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
~200/5L
Styl jazdy
Silnik
1.8T 350KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
Meguin 5W40
Witam,
Panowie szukam oleju który będzie dobrze znosił wysokie temperatury silnik 1.8t zrobiony na 350HP przy mocnym pałowaniu olej lubi osiągać 110-115C z tego co sprawdzałem w zależności od producenta oleju niektóre lepiej odprowadzają ciepło i raczej 110 nie przekraczały a dla niektórych osiągniecie 120C nie było problemem.
Co możecie polecić co fajnie będzie odprowadzać ciepło i zarazem nie tracić właściwości przy wyższych temperaturach ?? Obecnie Meguin 5W40
 
Oleje bazujace na PAO maja wyzsze cieplo wlasciwe:
1621278152102.png

Jak sie Meguin Super Leichtlauf 5W-40 sprawdza, to bym przy nim swobodnie pozostal. Ewentualnie zwiekszyl budzet i sprobowal czegos innego np. Amsoil Signature Series 0W-40.
 
Przy tej mocy Meguin to raczej bezpieczne minimum jeśli ma być "z zapasem". Można rozważyć Fuchs Race Pro S 5W40 a najlepiej zalać Millersa CFS /CFS NT+ 5W40. Z tańszych propozycji Extrema AMG 5W40, PMO Extreme 5W40 czy Ravenol VST 5W40.
 
Z temperaturami dobrze sobie radzą Extreme Lubricants A.M.G. vr2 do wyboru 5w30 lub 40 na PAO i estrach.
Na temat tych olejów mamy odpowiedni dział na forum. To, że coś ma estry, nie znaczy, że jest super. Trzeba patrzeć na całość i umieć poprawnie wykonać przepis. Estry wcale nie sprawiają, że olej jest z automatu lepszy.

Ooo o tym oleju jeszcze nigdy nie słyszałem
Zalecam ostrożność.

Ogólnie polecam pozostać przy wyborze środka smarnego bazującego na PAO od jednego z większych koncernów. Takie oleje trzeba po prostu umieć zrobić.
 
@dawid221 - wg mnie oba będą ok. Obie firmy budzą różne kontrowersje tutaj, ale oleje jakościowo robią dobre. Możesz bez problemu zalewać. Ja bym chyba wybrał Ravenola, robią własne przepisy i mają w tym doświadczenie. Dla PMO blenduje ktoś inny, to "tylko" marka. No ale zaletą jest to, że to Polacy.
 
Dokładnie , wszystkie podane wyżej propozycje to co najmniej wysoka półka i powinny się sprawdzić.
 
Mój gazownik do B6 1.8T porobionej na 320 KM zalewa Shella HU 10w60 i też jest zadowolony ;)
 
Nie sądzę, że stosując tak wysoką lepkość autor będzie czerpać profity. Jest naprawdę mało jednostek napędowych na rynku, które wymagają SAE 10W-60. W tym przypadku maksymalnie XW-40.
 
Back
Top