• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi Q7 3.6 FSI 2008 280KM

wonkro

Użytkownik
Samochód
Audi Q7 3.6 FSI
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
6,9L do 300zł
Silnik
3.6 FSI 280KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507 lub 505/502
Witam Szanowne grono,

Kupiłem Audi Q7 z silnikiem 3.6 FSI. Przy silniku wisiła karteczka z ostatniej wymiany, mówiąca, że zalany był olej Valvoline 5w30.
Po zakupie zalałem Valvoline synpower MST 5w40 C3. Aktualny przebieg auto to 287000km. Moja jada wygląda następująco: codziennie dojeżdżam do miasta jakieś 10km + jazda po mieście (małe miasteczko) i powrót. Weekendy dłuższy wypad w trasę jakieś 100km. A raz na 1,5 miesiąca wyjazd za granicę, jakieś 1300km autostradami w jedną stronę. Nie wiem czy do takiego stylu jazdy, zostawić aktualny olej czy może warto zastosować coś innego? Inne lepkości? Nie stosuję się do trybu LL. Dzięki i pozdrawiam Konrad
 
Ja bym zaproponował z normy 502/505 Valvoline Synpower 0w40 (drożej lub 5w40 (taniej), obydwa powinny się sprawdzić, zalany MST 5w40 C3 też jest ok i nie ma potrzeby wymieniać.
 
jak.janko, w sumie nie było jakiegoś konkretnego powodu, stwierdziłem, że 40 będzie lepsza za względu na trasy i temperaturę.
Leo, właśnie przed wymianą oleju, chodziło mi po głowie zalanie Mobil1 FS 0w40. Tylko czy przy tym przebiegu to dobry pomysł? Nie będzie on trochę za rzadki?
 
Piszesz o temperaturze oleju?
504/507 5w30 też da radę. Skoro VW go poleca, nie ma obaw.

W sumie masz do wyboru 2 lepkości i którą wybierzesz, będzie to zgodne z wymaganiami VW.
Grupa olejów 504/507 to midsapsy. Norma wymagająca, więc badziewia nie ma (od rozsądnego producenta, oczywiście).
502/505 to już oleje trochę "zapominane". Podejrzewam, że celujesz w oliwę opartą o bazy PAO.
 
Nie Mobil1 FS 0w40 nie będzie za rzadki, przebieg też nie stanowi problemu jeśli silnik jest w dobrym stanie. Masz dwie normy producenta VW 502 i 504 z których możesz skorzystać, w pierwszej (starszej) oleje 0/5w40 w drugiej nowszej 5w30. Tak naprawdę zależy, na którą się zdecydujesz.
 
Czołem, mała aktualizacja. Na obecnym oleju zrobiłem 4000km z czego 3000km autostradami z prędkościami 140-160km/h. Po sprawdzeniu poziomu oleju, różnicy na bagnecie nie widać. Tak więc kondycja silnika chyba nie najgorsza :) W związku z tym zastanawiam się nad powrotem do 5w30 i tutaj myślałem nad Valvoline synpower 5w30 xl-III lub Mobil 1 ESP 5w30. Jeśli miałbym zostać przy 5w40 to chyba jednak zastosowałbym jakiegoś Fullsapsa, bo chyba nie ma większego sensu lać do tego motoru normy C3. I tutaj myślałem nad Shell helix ultra 5w40 lub ewentualnie motul albo valvo lub ewentualnie 0w40 i tutaj wybór spory Castrol, mobil, shell, motul, valvo w sumie wszystkie w podobnej cenie.
 
@wonkro tak czytam i chyba masz rozterki ktory wybrać bo Valvoline, Motul ( oprocz serii V ) to oleje niczym specjalnym sie nie wyróżniające. Castrol tutaj zależy od typu może być przeciętny jak i b dobry .
Ciekawym olejem jest Shell z uwagi na swoją bazę GTL . Mobil 1 esp lub FS uważane są za jedne z lepszych olejów w sensownych pieniądzach . Ja bym poszedł w Mobila 1 i chyba bym wybrał FS . Przy tym przebiegu to stosowanie super olejów za duze pieniadze to bez sensu . Raczej wybrać dobry olej i trzymać sie wymian jak wg normy 502 tj 15 tys
 
Dzięki za porady. Pewnie zdecyduje się na te oleje: Mobil 1 ESP 5w30, Mobil 1 FS 0w40 lub Shell Helix Ultra 0w40 ewentualnie Shell Helix Ultra 5w40. Czy do wolnossącego FSI, czy Fullsaps jest dobrym pomysłem ze względu na nagary? Na co ewentualnie warto by było zwrócić uwagę jeśli chodzi o skład/parametry?
 
Hej, a co sądzicie o zalaniu oleju Mobil 1 ESP 0w40 lub Castrol Edge 0w40 C3 mimo, że nie posiadają one normy VW. Chociaż do niedawna jeszcze posiadały normy 502 505.
 
Nie posiadają ponieważ są to oleje C3 a VAG dla takowych życzy sobie specyfikacji 504/507, więc odpowiednio Mobil 1 ESP 5w30, Castrol Edge 5w30 LL. Specyfikację 502/505 spełniają Mobil 1 FS 0w40, Castrol Edge 0w40 A3/B4 oraz Castrol Edge 5w40 A3/B4.
 
@wonkro lepiej będzie wybrać olej z nowszą normą 504/507 - Mobil 1 ESP 5w30 czy Castrol Edge 5w30 LL.
 
Jak sądzicie, lepiej zalać Petronasa Syntium 3000E 5W-40 czy Motula x-cessa 5w40 GEN2?
 
Last edited by a moderator:
Jeśli oba oleje są A3/B4, to bez różnicy. Weź to, co masz tańsze, albo bańka ci się bardziej podoba. Ja zamiast Motula, wybrałbym Lotosa.
 
Czołem, minęło trochę czasu i trochę wymian olejowych. Ogółem to od paru wymian stosuję Motul x-cess gen2 5w40. Olej jak olej, nie mam żadnych zastrzeżeń. No może jedynie takie, że olej dosyć szybko robi się ciemny (może kwestia tego, że to FSI i trochę brudzi) no i rury są troche okopcone (nie wiem czy akurat olej tu ma znaczenie). Przeglądając forum, zauważyłem, że przy olejach 5w40 do bezpośredniego wtrysku forumowicze zalecają również oleje C3. Czy warto się nimi zainteresować? Czy ma to wogóle sens? I czy takie z normą Vw 511.00 by podeszły? Czy lepiej coś z normą 505 00/ 505 01? Czy wogóle nie patrzec na normy VW tylko np BMW lub Mercedes?
 
Back
Top