• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi S4 B6 4.2 v8 BBK 2003r

sliwka1232

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Leon Cupra
Marka samochodu
Audi S4 B6
Budżet/ile litrów
10 litrów, 450zl
Styl jazdy
Silnik
4.2 v8 BBK
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Prawdopodobnie vw 502.00
Jaki olej masz obecnie
Motul xcess 5w40
Witam, jaki dobry olej do tego silnika? Większość jeździ na Motulu XCESS 5w40, liqui Moly 5w40 Synthoil high tec ale są też tacy którzy wlewają liqui Moly 5w50 Molygen . Miałem wlany ten motul ale boję się ze jest on niewystarczający do ostrzejszej jazdy, szczególnie latem. Pod maską panuje totalny piekarnik nawet zimą, silnik jest mega upchany.
Nogę na codzień mam powiedzmy średnia ale 25% jazdy to pełny ogien.
Z drugiej strony znana firma wzmacniająca te samochody w stanach zaleca właśnie któryś z tych dwóch 5w40. Jeśli liqui Moly to gdzie kupić oryginalny olej?
 
Meguin Super Leichtlauf 5W40\Driver 0W40 [robią oleje dla LM, są częścią koncernu]
Aral Supertronic 0W40

Co podaje książka serwisowa? Jaki pobór oleju?
 
@sliwka1232, możesz zostać przy Motulu, ale to oleje raczej przeciętne, chociaż poprawne.
To samo, ale taniej, osiągniesz stosując Totala 9000, czy choćby Lotosa 5w40.

Jeżeli LM jest polecanym olejem, to zainteresuj się "forumowym klasykiem", czyli Meguinem 5w40.
To praktycznie 1:1 z LM.
Stare, dopracowane oleje oparte o PAO, dedykowane silnikom takim, jak masz w swoim Audi.

Propozycje z lepkościami 0w40 podał Ci @Zielony34 i więcej nie ma czego dodawać.
 
Meguin Super Leichtlauf 5W40\Driver 0W40 [robią oleje dla LM, są częścią koncernu]
Aral Supertronic 0W40

Co podaje książka serwisowa? Jaki pobór oleju?
Książka serwisowa podaje 0w30/5w30/5w40
Pobór oleju jak na te silniki które w większości przypadków biorą 500-1000ml na 1000km jest bardzo mały bo 350-400ml na 1000 z tym że i tak właśnie rozdarlismy motor, nowe uszczelniacze, bo stare zle nie były ale juz pół twardsze niż nowe, panewki, uszczelnienie wszystkiego itd. Później docieranie i właśnie jakiś konkretny olej.
 
Mobil 1 FS\NL 0W40

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jeśli szukasz czegoś na prawdę porządnego to Ravenol VST bedzie najlepszą opcją. Dodatkowo , jeśli masz jakieś obawy możesz przyprawić go Archoilem ar9200
 
rozdarlismy motor, nowe uszczelniacze, bo stare zle nie były ale juz pół twardsze niż nowe, panewki, uszczelnienie wszystkiego itd.
Z czasem pobór może jeszcze delikatnie spasć. Stosuj płukanki przy każdej wymianie oleju i będzie spoko.
 
bedzie najlepszą opcją
To ty musisz wytłumaczyć. Nasze propozycje są podane są jako oleje na równi dobre. Musisz jakoś uzasadnić dlaczego rzuciłeś takim stwierdzeniem.
 
Wasze propozycje również nie są niczym podparte. No ale specjalniendla was. Ravenol ma o wiele nowszy pakiet od wspomnianego przez was meguina, o zawartości popiołów nie wspomnę . Co do arala to jak już wielokrotnie było wspominane zerowa dostępność, oprócz jednego w mojej opinii malo wiarygodnego sklepu
 
O wiele nowszy ? Na jakiej podstawie to stwierdziles ? Po zawartosci popiolow siarczynowych ? Juz Ci pisalem: Tych starych pakietow, ktore byly np. pod norme BMW LL-98 juz nie ma. Sa dostepne pakiety jeszcze pod PAO (np. Lubrizol ma w programie), lecz nie z mysla o oficjalnych aprobatach, dodatkowo sa dostepne tzw. boostery. A pakiety dodatkow zaprojektowane pod grupe III (HC) mozna w teorii mieszac z PAO. Sa pakiety dla kazdej grupy! Brak Ci ogolnego zrozumienia. Spojrz na ICP Mobila 1 FS 0W-40.
 
malo wiarygodnego sklepu
Ten sklep jest bardziej wiarygodny, niż twoje polecenia w dziale doboru oleju, o czym świadczą twoje wypowiedzi i argumenty.

Wasze propozycje również nie są niczym podparte. No ale specjalniendla was. Ravenol ma o wiele nowszy pakiet od wspomnianego przez was meguina, o zawartości popiołów nie wspomnę
Po pierwsze - My nie napisaliśmy, że olej X, Y, czy Z jest najlepszym wyborem. Powtarzam, że postawiliśmy je na równi, stąd nie musimy niczego argumentować.

Po drugie - nowszy pakiet o którym piszesz, jaki będzie miał praktyczny wpływ? Jak on realnie wpłynie na silnik? To są wszystko stare receptury, bardzo podobne do siebie, które również można znaleźć w niedostępnym u nas Rowe. Dużej rozrzutności w "nowości" i "starości" tych pakietów nie będzie, bo żeby były certyfikowane, to siłą rzeczy muszą być "stare" bo już olejów na PAO prawie się nie produkuje. Teraz wszystkie nowsze tłuczone są na HC. Ewentualnie 504/507 dopuszcza bodajże do 30%.

Po trzecie - zawartość popiołów. Rozmawiamy o olejach C3, C4, czy A3/B4? Argument bardzo mocno na siłę, który sugeruje, ze nie umiesz wyjść z impasu po zadanych pytaniach.
 
@sliwka1232 - zostań na Motulu. To bardzo dobry olej, lałem tego XCessa do pięciocylindrowego silnika i sobie chwaliłem, a był ostro jeżdżony. Twoje V8 też się o niego nie pogniewa.

Jeżeli chcesz LM to wg mnie Molygen, ale raczej 5W-40 niż 5W-50.
 
Back
Top