• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi SQ5 430KM

maniek07

Użytkownik
Samochód
Audi SQ5
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
320-340zł /7L
Styl jazdy
Silnik
3.0 TFSI 430KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40 502.00
Jaki olej masz obecnie
Eneos Sustina 5W40 + AR9200v2
Cześć wszystkim.
Poszukuję czegoś nowego do mojego auta, olej wymieniam co 7-9tyś km bo tyle robię w ciągu roku.

Czy 0W40 będzie szybciej napełniał nieszczęsne napinacze rozrządu przy zimnym rozruchu? Bo pomimo wymiany na nowe(wraz z łańcuchami) to po 20tyś km znowu pojawia się szuranie łańcucha przez 0,5s jak auto postoi przez dłuższy czas.

A może jakiś dodatek do oleju?
 
Jak samochód dłużej stoi to olej spływa i nie ma bata - czego byś nie zalał będzie podobnie. Najwyżej czas się skróci o pół sekundy. Na grawitację nic nie poradzisz. Możesz spróbować olejów z dodatkami w rodzaju Liqui Moly Molygen albo samodzielnie dodać coś co wytworzy powłokę zmniejszającą tarcie.

Tylko takich dodatków za dużo nie ma. Archoil miał, ale chyba już nie sprzedaje, możesz podpytać @wlyszkow . Liqui Moly ma Ceratec którego chwaliło tutaj trochę użytkowników niemieckich wozów chociaż głównie BMW. Molygen jest też dostępny osobno ale to raczej nie ma sensu, lepiej kupić gotowy olej to będą odpowiednio dobrane proporcje.

W sumie tyle. Jakbyś miał większy budżet (dużo) to można by też spróbować PAG albo ceramiki od Xenum ale nie wiem czy są warte pieniędzy jakie wołają za te oleje.
 
Jak samochód dłużej stoi to olej spływa i nie ma bata - czego byś nie zalał będzie podobnie. Najwyżej czas się skróci o pół sekundy. Na grawitację nic nie poradzisz. Możesz spróbować olejów z dodatkami w rodzaju Liqui Moly Molygen albo samodzielnie dodać coś co wytworzy powłokę zmniejszającą tarcie.

Tylko takich dodatków za dużo nie ma. Archoil miał, ale chyba już nie sprzedaje, możesz podpytać @wlyszkow . Liqui Moly ma Ceratec którego chwaliło tutaj trochę użytkowników niemieckich wozów chociaż głównie BMW. Molygen jest też dostępny osobno ale to raczej nie ma sensu, lepiej kupić gotowy olej to będą odpowiednio dobrane proporcje.

W sumie tyle. Jakbyś miał większy budżet (dużo) to można by też spróbować PAG albo ceramiki od Xenum ale nie wiem czy są warte pieniędzy jakie wołają za te oleje.

A jaki olej w tym budżecie byś mi polecił nie patrząc już na to co pisałem wyżej?
Bo przeglądam forum od dłuższego czasu i jestem w coraz większej kropce :)
 
Spróbowałbym Castrola Edge. Castrole zostawiają warstewkę "czegoś" więc może pomogłyby na dziwne odgłosy po długim postoju.

Ewentualnie Mitasu MJ-112 lub zaryzykowałbym z MJ-M12 - w teorii to samo ale z dodatkiem związków molibdenu. Z tym że M12 nie spełnia normy VW więc stosowanie na własne ryzyko.
 
W budżecie mieści się Penrite HPR 5w40 oraz Millers EE Performance 5w40
 
Penrite 10 tenths 0W40, Repsol Carrera 0W40 czy Amsoil 0W40 są poza budżetem. Z lepszych sprawdzonych 0W40/5W40 w tym budżecie masz na pewno Ravenola SSL0W40, Eurola Synergy 0W40 czy Ravenola VST 5W40.
 
Ja w swoim Audi po przygodzie ( 4,5 tys km) z oryginalnym olejem 0W30 i generowanymi dziwnymi dźwiękami podczas rozruchu . Szybciutko uciekłem do Ravenola VST i jak ręka odjął, nastała cisza , miękka praca ciche poranne rozruchy .
Obecnie mam Arala 0W-40 i akustycznie żadnej przewagi nad VST a reakcja oleju na temp zdecydowanie gorsza niż na Ravenolu
 
U mnie prawdę mówiąc, te dźwięki nasiliły się po Eneos Sustina 5w40. Ale z tego co czytałem VST nie ma zbyt dobrych opinii
 
Last edited by a moderator:
Vst ma wszedzie dobre opinie . Zalecany szczególnie do silnikow BMW z vanosem . Zla opinie ma Ravenol za zabawę z pakietem Usuvo . Obecnie od 2/3 lat jest stabilna formulacja . To samo było kilka lat temu z Gulfem a teraz polecany
 
Cześć wszystkim.
Poszukuję czegoś nowego do mojego auta, olej wymieniam co 7-9tyś km bo tyle robię w ciągu roku.

Czy 0W40 będzie szybciej napełniał nieszczęsne napinacze rozrządu przy zimnym rozruchu? Bo pomimo wymiany na nowe(wraz z łańcuchami) to po 20tyś km znowu pojawia się szuranie łańcucha przez 0,5s jak auto postoi przez dłuższy czas.

A może jakiś dodatek do oleju?
Są technologie specjalnie dla ochrony łańcucha, mogę podesłać próbkę to sprawdzisz.
Wysokie dawki zddp nie sprzyjają żywotności łańcuchów.
 
Jeden z wariantów AR9400

Ewentualnie można użyć AR9100 lub miks AR9100/AR9200V2
 
Last edited:
Jeżeli mam już puszki 9100 i 9200v2, to który zastosować, aby lepiej chronić łańcuch rozrządu?
 
Back
Top