• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Aurum 10W-40 SN

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Aurum 10W-40 SN

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API SN
Strona oleju:

lotosaurum10w40-pierwiastki.jpg


Opis:

  • Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt)
  • Indeks lepkości 153, stosunkowo niski, jednak nie jest to olej dedykowany do mocno wysilonych silników, więc taka wartość jest akceptowalna
  • Pakiet dodatków w stylu starej szkoły, dość ubogi jednak spodziewany
  • TBN 7,0 - niski jak na olej tej lepkości i normy. Liczba kwasowa poniżej 2, można więc spodziewać się dobrego utrzymania poziomu TBN
Podsumowanie: Olej poza API SN nie posiada ani aprobat, ani nie spełnia norm producentów. Przeznaczony raczej do samochodów dostawczych/pickupów ze starszymi silnikami diesla i wolnossącymi silnikami benzynowymi.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
lotos10w40-1.JPG loto10w40-0.JPG

Opakowanie analizowanego oleju:
lotos1.jpeg lotos2.jpeg
 
Last edited:
No i co panowie kosiarka będzie na tym latać z hondą gx160? czy lepiej starszą wersje wybrać.
 
Pakiet ubogi niczym w Castrol Edge SuperCar 0W20 :cool:
1611431185403.png
 
Spodziewałem się, że będzie to semisyntetyk 10w40 w innej butelce. Ten wspomniany przeze mnie był bardziej dopakowany
 
Dokładnie coś licho z tymi dodatkami.
Ale cóż taki trend tylko co z tymi starymi autami do których pewnie bedzie lany.
 
Poziom dodatków jak w C3... można lać tani olej do flotowych diesli z DPF 😎

Pozdrawiam,
 
Czyli linia aurum do aut z dpf i gpf
 
Popiół nie więcej niż 1.0%
 
Co to znaczy. Bo to do dpf będzie pasować nie za dużo?
 
Oleje C1/C4 tzw. nisko-popiołowe mają zawartość SAPS do 0,5%
Oleje C2/C3 tzw. średnio-popiołowe mają zawartość SAPS do 0.8%
 
Last edited:
Olej taki trochę nie wiadomo do czego. Chyba do aut flotowych jak @rob_roy napisał. Nie spełnia ACEA bo niby jakie? C3 za duży popiół, A3 za mały TBN . Ni pies ni wydra ...
 
Panowie a czy niższy poziom wapnia ,fosforu i cynku bedzie szkodził silnikom z lat 90tych.albo inaczej silniki będą narażone na szybsze zużycie?
 
Raczej nie, skoro spełnia wymogi API SN to jest kompatybilny wstecz i powinien odpowiednio chronić i starsze jednostki.
 
czyli ilość pierwiastków nie ma znaczenia?
 
Myślicie że związki bizmutu są w tym oleju.?
 
Back
Top