• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Auto Detailing

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam wszystkich u mnie do owadów bardzo dobrze się sprawdza Allegrini Go Go Insect.
 
Czym dla Was panowie jest chemia od K2? Co sądzicie o "ceramice" Gravon lite?
 
Czymś co można nabyć w sklepie żelaznym na mojej wichurze. Używam speed wax na mokro i anty insekt. Produkty wg mnie spełniają swoją funkcję.
 
Taki bieda detailing. Produkty spełniają swoje zadanie, ale względem produktów od firm detailingowych jest zawsze jakieś ale. Czy to wydajność, konsystencja, smrodek, skuteczność względem ceny i tak dalej.
 
Pierwsze mycie po nałożeniu fuso Coat - piana nie chce się lakieru chwytać...?
20210618_202224.jpg
 
No nie chce. Fusso to powłoka w pełnym sensie tego słowa tylko na innej bazie chemicznej niż kwarc. Też mam tak jak myję po nałożeniu Fusso, zanim się przytka - wszystko spływa jak głupie. Najlepiej do mycia, jak robisz to ręcznie, stosować dedykowane środki od Fusso. Ich szampon (jak na zewnątrz myjesz to któryś z Creamy) i QD, piany nie trzeba. Ich szampony prawie się nie pienią, nie tak jak europejskie, za to są niemożebnie śliskie. Trzeba tylko pamiętać że myje się szamponem nie pianą z niego więc szampon lejesz na gąbkę i tylko jedno wiaderko do opłukiwania.

Wg mnie jeżeli stosuje się japońską chemię to warto iść w cały system od nich, ich produkty są inne niż europejskie, zupełnie inne podejście do mycia i całość się fajnie uzupełnia. Z Europejskiej chemii podobnie ma chyba tylko Autoglym gdzie warto łączyć ich produkty, zwłaszcza AIO i woski/sealanty.
 
Piana to neutralny FX Protect, a szampon to "ciasteczko" od Good Stuff.
Stężenia zrobiłem słabiutkie (~1:30) do pianownicy w miejsce zalecanych 1:8-1:16.
Pianownica to "genialny" Karcher FJ6 ...
Szamponu poszło 20ml na 10L wody, czyli dolny przedział zalecany przez GS.
 
@SACZI to wina stężenia choc i tak szybciej by spływało. Porządne piany robią gęsta warstwę nawet ja świeżo nawoskowanej furze. Czasem problem to też slaba pianownica np. te z zestawu karchera.
Ja do owadów też uzywam ADBL ale faktycznie wydajność kiepska. Spróbuję tego zachwalanego allegrini.
 
Zrobiona polerka lamp. W UFO mają tendencję do robienia się żółte.
Panowie, proszę o poradę jak dbać o reflektory w aucie, tak aby nie rysowały się i nie robiły żółte z czasem. Podobno dobrze jest nakładać coś przeciw UV. Możecie coś doradzić?

lampy.jpg
 
Kiedyś polerowalem jak ty , w tej chwili jak robię po rodzinie czy znajomych to bez polerki. Szlif na mokro 800-3000 potem lakier bezbarwny z utwardzaczem, ewentualnie z lakierni w puszczę dorobiony (wszystkie te sklepowe lakiery z puszek nie mają utwardzacza) i w takim wypadku zrobić to w ciągu 24h i wypolerowac jak wyschnie.
 
Zrobiona polerka lamp. W UFO mają tendencję do robienia się żółte.
Panowie, proszę o poradę jak dbać o reflektory w aucie, tak aby nie rysowały się i nie robiły żółte z czasem. Podobno dobrze jest nakładać coś przeciw UV. Możecie coś doradzić?

View attachment 7785
Osobiście nie robiłem nic więcej niż poletka w starym peżocie, bo ma już spękane szko od wewnątrz i nic nie zrobię z tym .
Każda fabryczna lampa ma lakier klar / clear z powłoką czy bardziej w lakierze jest powłoką ochronna na UV . 100% nie chroni , i dlatego z czasem żółkną
Gdy się zużyje w skutek degradacji lampy szybko żołkną i matowieją .

Stosowanie marketowych płynów do spryskiwaczy , lub kiepskiej chemii na myjniach uszkadza lakier , w tym też lakier lamp.

Wypolerowaleś więc należy teraz umyć odtłuścić i nałożyć lakier clear / klar do lamp oczywiście kilka warstw w odstępach czasu . Najlepiej wymontować lampy i ułożyć szkłem poziomo bo wtedy się pięknie rozleje bez zacieków i naprawdę uzyskasz efekt fabryczny .

Żeby to jeszcze bardziej zabezpieczyć to nałożyć specjalną folie do lamp . To zabezpieczy i masz dobrych kilka lat spokoju.
Żarówki tylko markowe że szkłem blokującym UV .
Ja używam Philips +150% i nie brakuje mi światła w każdych warunkach atmosferycznych.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Zapomniałem dopisać, że na lampach jest teraz jakaś powłoka, podobno ceramiczna. Doradzono mi, że gdy nałożę lakier jak wyżej, to owy lakier popęka i lepiej na własną rękę kupić coś przeciw UV i nałożyć np. co kwartał.
 
A ja ostatnio zakupiłem sobie taki zestaw do zabawy:

1. Maszyna DA Liquid Elements T3000v3 10mm, średnica 125mm
2. Dodatkowy talerz mocujący na 75mm
3. Pad NAT z mikrofibry agresywny miękki 135mm - 2 szt
4. Pad NAT niebieski z otworem 135mm - 2 szt
5. Pad NAT żółty z otworem 135mm - 2 szt
6. Pad NAT czarny z otworem 135mm - 2 szt
7. Royal Pads Medium żółty z otworem 135mm - 2 szt
8. Pad NAT niebieski 80mm - 2 szt
9. Pad NAT żółty 80mm - 2 szt
10. Pad NAT czarny 80mm - 2 szt
11. Pasty Koch Chemie H9, F6 oraz M3, wszystkie po butelce 250ml
12. Miernik lakieru GL-SMART-S

Teraz tylko znaleźć trochę wolnego czasu 😔
 
@dragster
Ceramika to warstwa hydroforowa trochę mocniejsza niż wosk.
Pzed lakierowaniem należy to usunąć .
Ceramika to chwyt marketingowy nie ma nic wspólnego z twardością ceramiki , nie chroni przed kamieniami i rysowaniem , folia ochronna tak .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Panowie, polećcie coś do eliminowania zapachów po psie? Auto było prane i jest lepiej lecz jeszcze czuć sierściucha. W tym tygodniu wypiore jeszcze raz lecz szukam jakiegoś siuwaksu
 
Raczej tylko ozonowanie, albo jak masz możliwość to po prostu wietrzenie - otwarte szyby i niech wywiewa zapach. Inaczej będzie się kisić i czego byś nie zaaplikował to tylko zamaskuje na jakiś czas smrodek.

Ewentualnie spróbuj z 2-3 razy odpalić granat do klimatyzacji. Da się to chyba kupić w marketach czy na stacjach. Stawiasz na podłodze, odpalasz wóz, klima i nawiew na maks, obieg zamknięty żeby szło przez filtry, uruchamiasz badziewie i zamykasz wszystkie drzwi (tylko nie zostań w środku :D). Może coś pomoże, ale wg mnie tak na 100% to tylko ozon albo długie wietrzenie.
 
Panowie, proszę o poradę jak dbać o reflektory w aucie, tak aby nie rysowały się i nie robiły żółte z czasem. Podobno dobrze jest nakładać coś przeciw UV. Możecie coś doradzić?
K2 Gravon Lite.
Po samodzielnej polerce lamp i zabezpieczeniu ich tanią ceramiką od K2 nie zauważyłem żółknięcia i zmatowienia kloszy lamp przez 1,5 roku od zastosowania. Choć teoretycznie powinienem po 12stu miesiącach powtórzyć aplikacje przy nałożeniu jednej warstwy.
 
@jerseyAdmin sprawa jest bardziej skomplikowana, auto ozonowałem już 2 razy po 15 i 20min, przez kilka dni było ok a potem zapach powracał. Jak kupiłem auto to wygładało jak ktoś by temu psu w tyłek granat wsadził i zamknął w tym samochodzie, sierść była wszędzie nawet na podsufitce. myślę że zapach jest też w gąbce gdyż pies wsiadał do samochodu mokry i urzędował na siedzeniu pasażera (widać było zacieki i woda podczas prania była jak kawa i tak przez 5 przejazdów odkurzaczem)
Po praniu się poprawiło i to znacznie lecz jeszcze zaostał lekki zapach psa, dlatego szukam dobrej chemii aby wyprać wnętrze raz jeszcze.
 
@Kuba
Nie lepiej poszukać używanych foteli ?
Takie igła ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top