• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Auto Detailing

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Słyszałem coś o tych rękawicach i różne opinie czytałem, koniec końców i tak każdy wraca do standardowej glinki ale może tutaj chodzi o dojście do miejsc ciężko dostępnych.

Do dekontaminacji wziąść tar and glue z adbl ? Czy może ośka z vampire pozniej glinka później cleaner i wosk ? Miało być rachu ciachu a tu im głębiej w las to więcej drzew :)
 
Te środki Tar Glue to powiem Ci pic na wodę, najlepiej rozpuszczają mi atomizery Canyon 🙂 ostatnio na próbę kupiłem spray Moje Auto Smoła i Żywica, raz dwa pozbyłem się kropek asfaltu, a cena 1/4 tego co te super produkty.

Wystarczy, że dobrze wyglinkujesz lakier, jeśli jeszcze chcesz przeciągnąć go cleanerem to plus dla Ciebie. Lakier będzie dobrze przygotowany pod wosk.
 
Po prostu robi co ma robić, czyli myje szybę i nie zostawia po sobie mazów.
Przetrę fibrą szybę, odparuje w kilkanaście sekund i to wszystko.
Mi pasuje i cena i efekt działania. Jak będą lepsze, na pewno zmienię.
Póki co, kupiłem 5L, co daje cenę 15PLN/1L. Akceptowalnie.

Przerobiłem chyba 4, czy 5 różnych siuwaksów i ten mi wreszcie pasuje.
Do rzeczy:
ADBL Hybrid Glass - rzekomo z NW.
Drogi, śmierdzi zgniłymi malinami (tak ja go odczuwałem), wymaga mocnego czyszczenia, żeby mazów nie zostawil.
To rzekoma odpowiedź na Soft99 Glaco De Cleaner.
Jest po prostu drogi, ale już miałem kupować 5L bańkę, bo najbardziej się kalkuluje, gdy "odkryłem" Chemotion.

ADBL Glass Pro - rzekomo ma usuwać "water spoty".
Efekt jego użycia:
Pisać coś więcej ... ?

Soft99 Glaco De Cleaner - 40PLN/400ml ...
Cena przegięcie.
Rzekomo aplikuje NW i wzmacnia np Ultra Glaco, czyli dedykowaną NW.
Poprawny, dobry, ale cena ...

Eco Shine MultiShine
Uniwersalny preparat z alkoholem do mycia powierzchni szklanych.
Porażka ...
Zostawia jakąś lepką warstwę i pełno mazów.
Można myć okna w domu po remoncie, bo szkoda droższego środka.

Soft 99 Wash Mist
Nietypowe zastosowanie środka do czyszczenia wnętrz.
Używam go do czyszczenia plastików, wyświetlaczy, kierownicy i wszystkiego co jest w kabinie samochodu.
Bdb środek, wydajny i diabelnie drogi - 43PLN/300ml.
Jak nie miałem płynu do szyb, WashMist ładnie go zastepował.
Ale cena ...


A może ktoś zaproponuje jakiś inny płyn do szyb ... ?
Ecoshine Glass Care - dość tani, nie zostawia mazów itp, dobrze czyści, szybko odparowywuje
Ultracoat Superior Glass - to raczej wyższa liga, oczywiście jest świetny efekt hydrofobowości, bardzo śliskie wykończenie.
Carpro Ech2o 1:30 - stosuję go po myciu auta. Wrzucam na szyby, podszybie. Podobnie jak po Ultracoat bardzo śliskie szyby. Wada - trzeba go docierać suchą mikrofibrą. Ekstramalnie tani.
Gąbka polimerowa do glinkowania (Moje Auto Detailer) - jako poślizg stosuje Ech20 1:30. Gąbka usuwa plamy po wodzie (waterspoty), różne gluty, soki z drzew, itd. Szyba robi się idealnie gładka
Koch Green Star 1:40 - też można nim myć szyby, ale trzeba docierać suchą mikrofibrą.
Proelite Glass Cleaner - o ile pamiętam strasznie wali amoniakiem.
Carlab Interior Cleaner (rozcieńczony 50:50 z wodą demi) - całkiem przyjemnie myje szyby, fajnie pachnie
 
Ech20 można mieszać prawie ze wszystkim lub używać samodzielnie. Osobiście wolę jako samodzielny produkt - 1:30 jako płyn do szyb, poslizg do glinkowania i do przecierania plastików wewnątrz auta, również do przecierania wnęk drzwi po umyciu. 1:10-1:15 to po prostu fajny QD, który nie zmienia hydrofobowości bazowego zabezpieczenia, mozna nim też osuszać auto po myciu. Daje super połysk i śliskość od mycia do mycia. Obok GS-a to jak dla mnie pozycja obowiązkowa w arsenale.
 
Last edited by a moderator:
Takie pytanie, a jakoś odświeżyć da kierownicę czy lepiej obszyć ?
 
Zależy jak bardzo zniszczona.
 
Ktoś poleci wosk do czarnego lakieru.
Tak by się nie narobić i na trochę starczyło.
Używałem pasty k2 i mleczka sonda ale jest lipa starcza tylko do następnego mycia🤷‍♂️
 
Ja do tej poty używałem Collinite 476s i byłem bardzo zadowolony, utrzymywał się do pół roku w trudnych wiejskich warunkach. Auto ładnie błyszczało. W tym roku skusiłem się na Soft99 fusso coat i trochę się zawiodłem. polerowanie wymaga mniej wysiłku w porównaniu do Collinite ale nie ma takiego efektu. Soft99 użyty 2 razy pod rząd daje efekt Collinite.


Przy okazji, mam polerkę oscylacyjną i chciałbym nią polerować nakładany wosk. Jaki pad jest do tego najlepszy? Używałem z mikrofibry ale szybko się zapychają. Tak wiem, przyjemność jest w polerowaniu ręcznym ale są momenty, że człowiek zmęczony i chciałby szybciej.
 
@Bartos booski pad super soft, taki zielony. Ja nim na maszynie DA raz dwa nakładam wosk, jest ultra miękki. Piorę go w pralce od 5 lat i dalej służy.
 
@Bartos przy fuso coat to akurat nakładanie przy pomocy polerki daje największe skrócenie czasu i ułatwienie roboty.
Ja nie potrafię ręcznie nakładać tego wosku, czy tam sealantu ...
Docieranie u.fibą to nie taka ciezka robota.
 
Czyli taka gąbka? Dziękuję za info.


booski-pads-super-soft-pad-150mm.jpg


@SACZI rozumiem Cię, tylko czasami jak zaczynam pracę rano przy samochodzie to wieczór się zbliża, a ja jeszcze nie skończę :) Ja nakładam ręcznie, tylko potem szybko chce spolerować.
 
Ja do tej poty używałem Collinite 476s i byłem bardzo zadowolony, utrzymywał się do pół roku w trudnych wiejskich warunkach. Auto ładnie błyszczało. W tym roku skusiłem się na Soft99 fusso coat i trochę się zawiodłem. polerowanie wymaga mniej wysiłku w porównaniu do Collinite ale nie ma takiego efektu. Soft99 użyty 2 razy pod rząd daje efekt Collinite.


Przy okazji, mam polerkę oscylacyjną i chciałbym nią polerować nakładany wosk. Jaki pad jest do tego najlepszy? Używałem z mikrofibry ale szybko się zapychają. Tak wiem, przyjemność jest w polerowaniu ręcznym ale są momenty, że człowiek zmęczony i chciałby szybciej.
Pewnie jakiś pad typu "finish". Z reguły to są czarne pady, w sumie jednak producenci mają swoje oznaczenia. Np ADBL ma w ofercie czarny finish i zielony final finish. Jeśli chodzi o polerkę oscylacyjną - posiadam taniego K2 Masner. Na razie boję się ją wziąć do ręki, żeby lakieru nie uszkodzić. Maszyny DA są znacznie bezpieczniejsze dla amatora.
 
Ja nakładam ręczni, tylko potem szybko chce spolerować.
To ja źle zrozumiałem/przeczytałem 🙂 ten pad polecam jak coś do nakładania wosku, do polerowania/ zbierania wosku zalecam jednak dobrą fibrę.
 
Soft 99 to powłoką fluorkowa, nie wosk czy sealant. I jej zadaniem nie jest ładnie wyglądać, ale dawać hydrofobowość i długotrwałą osłonę.. Jak chce się ładny wygląd to Soft ma inne środki od tego, japończycy mają nawet serie wosków bez rozpuszczalnikowych specjalnie do kładzenia na powłoki.

Nakładać i docierać można maszyną, docieranie fibrą ale to nie ma sensu. Jak chce się przyspieszyć robotę to odwrotnie, maszynowo nałożony Soft dociera się od przetarcia, nie trzeba specjalnie machać.
 
Apropo Soft99, to wczoraj na przednią szybę wleciała Glaco DX. Jak w sobotę będzie padać to zobaczę jakie efekty.
Szyba nie została oczyszczona ściernie, jedynie chemicznie, ale wydawała się być dość jałowa po zakończeniu.

Poszły dwie warstwy, jedna wg instrukcji, druga „na szybko”.
 
Nie masz co liczyć na cuda, chociaż ze wszystkich jakie próbowałem to Glaco (poza jakimiś wymyślnymi dwuskładnikowymi NW) było najlepsze. Ja już od jakiegoś czasu nie stosuję NW, strata czasu i pieniędzy wg mnie. Dobre wycieraczki radzą sobie równie dobrze i przy każdej prędkości.
 
NW daje dużo, przede wszystkim jak jest oberwanie chmury bez nw + wycieraczki na maksa nic nie widać, za to z NW ładnie kropelki uciekają i widoczność w dużym stopniu się poprawia.
 
Back
Top