• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Avensis d4d t27

piterk

Użytkownik
Samochód
Toyota Avensis t27 bez DPF
Od tygodnia przeszukuje fora i testy olejów , mam coraz większy mętlik - co kupić.
Posiadam Avensis d4d T27 jak sie okazało (dopiero w tym roku) że jest bez DPF-a. Przebieg 85k ,oleju Magnatec Stop - Start C2 bierze 0,9l na 10k.Chcę zmienić na coś tańszego. Zastanawiam sie nad kupnem Ford Formula F 5W-30 lub Total Quartz Ineo ECS 5W30. Testy Piotr a YT jeśli chodzi o ścieralność przy 100 stopniach są rewelacyjne. Nie mogę tylko nigdzie doszukać się TBN dla Ford Formula F.
Macie jakieś doświadczenia z tymi olejami dla silnika 1ADT ? Który z nich będzie lepszy ?
Proszę o podpowiedź :)
 
No nie. Nie tak drogo. Jak kupisz np tu https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3708-dodatek-do-oleju-archoil-ar-9100-500ml-610370341193
500 ml to masz ten dodatek do 4 litrów oleju za ok. 40 zł. Nie jest to majątek, ale i też nie dodaje tego do najtańszego oleju. Ostatnio wzbogaciłem CFS Millersa a teraz Rock Oil. Wszystko zależy od tego czy chcesz autem pojeździć dłużej czy polatasz rok dwa i sprzedasz.
Poza tym zmieniam olej tak przeciętnie raz w roku, więc nie zbiednieję jak dołożę do oleju trochę witamin.
 
Jak już to można poszukać olejów pod diesle CJ-4, np. M1 Delvac, są dobre bazowo, a w składzie mają magnez który lepiej radzi sobie z sadzą niż sam wapń i też mają TBN ok.10. Cena też nie jest jakaś wygórowana. Jak AR 9100 to pod mid/low saps a AR9200 do full sapsa. Polecam wątek Archoila na naszym forum i analizy zużyciowe pokazujące jak działa. Można też kupić u naszych partnerów Archoila i to nawet konfekcjonowanego w odpowiedniej ilości na swoje potrzeby, sam tak robię.
 
cytrynowiec napisał:
Jak już to można poszukać olejów pod diesle CJ-4, np. M1 Delvac, są dobre bazowo, a w składzie mają magnez który lepiej radzi sobie z sadzą niż sam wapń i też mają TBN ok.10. Cena też nie jest jakaś wygórowana. Jak AR 9100 to pod mid/low saps a AR9200 do full sapsa. Polecam wątek Archoila na naszym forum i analizy zużyciowe pokazujące jak działa. Można też kupić u naszych partnerów Archoila i to nawet konfekcjonowanego w odpowiedniej ilości na swoje potrzeby, sam tak robię.

Delvac ? te do ciężarówek ?
Mobil 5W30 Delvac City Logistics P C2
Mobil 5W30 Delvac 1 LE E4 E6
 
cytrynowiec napisał:
Jak już to można poszukać olejów pod diesle CJ-4, np. M1 Delvac,
Jak kolega cytrynowiec o tych olejach wspomniał, to może warto się zainteresować Amsoilem do diesla (ma normę nawet CK-4!) i to wcale nie takim drogim, jak większość myśli. https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4227-olej-silnikowy-amsoil-5w40-100-synthetic-diesel-oil-turbo-truck-3784l-097012409044
U mnie już taka bańka czeka na swoją kolej. :D
 
Koledzy odbiegacie od tematu :) nie mam ciężarówki :) . Czy dobrym rozwiązaniem byłoby na sezon lub dwa zmienić na podczyszczenie silnika z Magnateca ss c2 na Ford Formula F z dodatkiem AR9100 ?
 
Jakikolwiek to może wyjść na tym gorzej niż na pozostaniu na C2. To, że olej jest full saps nie znaczy, że jest lekiem na całe zło.

I nie ma się co bać olejów "ciężarówkowych". Normy API są kompatybilne wstecz i oleje CK-4 czy CJ-4 w większości mają też normę API CF (oficjalnie) więc spełniają wymagania dla tego silnika. Ja bym poszedł w tą samą stronę co [mention]cytrynowiec[/mention] i [mention]JanB[/mention] czyli Amsoil Heavy Duty 5W-30 (oficjalnie pieczątka API CF) albo Delvac City C2. Jeden i drugi spełniają normy dla twojego silnika więc można lać.
 
Michal126 napisał:
Total Ineo ECS to słabiutki olej niestety. Co ciekawe, bo Ineo Long Life jest jednym z najciekawszych olejów popularnych marek w specyfikacji VW 504.00/507.00 - gdybym szukał łatwo dostępnego oleju w tej specyfikacji, to pewnie byłby to mój wybór nr 2, po Shellu ECT C2/C3 0W30.

W tych Toyotach rzeczywiście tak było, że w pierwszych rocznikach nie montowali DPF. Na Twoim miejscu zainteresowałbym się Shellem Helix Ultra A5/B5 0W30. Ciekawie sformułowany olej z GTL, łatwo dostępny.

Ale OLEJ SILNIKOWY SYNTETYCZNY TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 ma normę A1/B1/ A5/B5 ? może być do mojej ślicznotki ?
 
Macie jakiś ranking jakości olejów z każdej normy ?gdzie takich informacji mogę szukać ?
Nie rozumię dlaczego Ford Formula F pomimo że ma więcej Ca i Mo jest gorszy od Totala
https://oil-club.de/index.php?thread/417-ford-formula-f-5w-30/
https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_12_2013/post-2-0-84267800-1386835506.jpg
 
Może spróbuj Lotos C2 C3, podobno bardzo dobry olej, z ciekawym składem z większą ilościa boru i molibdenu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
piterk napisał:
Nie rozumię dlaczego Ford Formula F pomimo że ma więcej Ca i Mo jest gorszy od Totala

też się nad tym zastanawiam.
olej w silniku pełni wiele funkcji, my analizą badamy tylko zawartość pierwiastków i podstawowe parametry lepkościowe.
i zauważyłem pewną zależność, mianowicie w danej normie (np. ACEA A3/B4) wyniki badań większości olejów są zbliżone.
np. shell 5w40 vs Lotos 5w40
Cynk - 950 vs 880
Fosfor - 870 vs 790
Wapń - 2500 vs 2440 itd.
Magnez - 16 vs 67
itd
różnice niby niewielkie, (procentowo to już robi się dużo) być może ma to duże znaczenie, ale jak to wpływa na pozostałe funkcje oleju w silniku?
 
Ale nie porównujcie dwóch różnych olejów w ten sposób, to częsty błąd na forach. Mamy różne metody badawcze i są dopuszczone wahania w składzie, a my ich nie znamy...
 
Back
Top