• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Avensis T25 wymiana oleju

rowlet12

Użytkownik
Marka samochodu
Avensis T25
Budżet/ile litrów
wymiana oleju
Styl jazdy
Silnik
D4D 2.0 126km
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
chyba 0, lub niewiele, nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5W30
Cześć! Jaki olej będzie najlepszy dla tego auta? Obecnie przebieg to ponad 300 tys. km. Na karteczce jest zapisane, że zalany olej Bosh.
Nie wiem czy do tego modelu jest zalecany C2 czy C3?
 
Last edited:
Ja bym coś z 5W30 C2/C3 zastosował.
Jeśli nie krajowe to może wspomniany wcześniej Texaco PRO DSM czy Motul EFE. W sumie marka wg uznania, upodobania.
 
A czy @SACZI możesz się wypowiedzieć o 5W30? Na początku wątku napisałeś, ale o 5W40.
Pewnie, że mogę, ale nie wiem, czym wiarygodny, bo "moje porady poszły w kanał" ;) :)
Dziwi mnie norma C2.
Nie masz DPF'a, powinno być A5/B5 z listy olejów Toyoty.
Strona podaje A3/B4 i bądź tu mądry...
Osobiście stawiałbym na C3, ale ...
Kompromis - olej 5w30 z normą C2/C3.
Bdb jest Orlen Max Expert XD - @jerseyAdmin bardzo lubi ten olej, a jeździ 1,4TGDI, więc znacznie bardziej wysilonym niż Twoja jednostka.
Jak nie chcesz polskich, to Mobil1 ESP - jeden z najbardziej uniwersalnych olejów na rynku (pod względem norm):
 
Jak nie chcesz polskich, to Mobil1 ESP - jeden z najbardziej uniwersalnych olejów na rynku (pod względem norm):
To nie tak, że nie chcę polskich, ale pierwszy raz spotkałem się w ogóle z polecaniem np. Lotosa ta marka kojarzy mi się ze stacjami paliw.

No właśnie, te oznaczenia są mylące. A po postach na facebooku widzę, że ludzie leją C2, ale być może mają DPF'a, bo nowszy rocznik.

A że tak powiem, gdzie polecacie to kupić niepodrobione w sieci?
 
To nie tak, że nie chcę polskich, ale pierwszy raz spotkałem się w ogóle z polecaniem np. Lotosa ta marka kojarzy mi się ze stacjami paliw.
Ha, nasze oleje nie odbiegają od tzw main stream'u z zachodu.
Nie są wybitne, ale bdb.
No i ze względu na niską popularność, raczej nie podrabiają.
No właśnie, te oznaczenia są mylące. A po postach na facebooku widzę, że ludzie leją C2, ale być może mają DPF'a, bo nowszy rocznik.
Powiem wprost, fb to nie jest najlepsze źródło wiedzy.
Z drugiej strony sam "zgłupiałem", bo nie znam każdego silnika na rynku, a dobieraczka Toyoty zawiodła...
A że tak powiem, gdzie polecacie to kupić niepodrobione w sieci?
Na priw
 
Powiem wprost, fb to nie jest najlepsze źródło wiedzy.
Z drugiej strony sam "zgłupiałem", bo nie znam każdego silnika na rynku, a dobieraczka Toyoty zawiodła...
Wiem, że nie jest, ale skoro jest tam wielu użytkowników tego modelu niepodobno żeby wszyscy zły olej lali.
Czyli ten Orlen C2 C3 będzie się zachowywał tak samo jak inny A1/B1 A5/B5 rozumiem
 
@SACZI chyba rozgryzłem zagadkę skąd ta odpowiedź od Toyoty.
Otóż ich olej posiada specyfikację A5/B5/C2
kompatybilne modele: 1AD-FTV czyli właśnie ten.
Mają też w katalogu A5/B5/C3:
Oraz A1/B1 A5/B5 (bez C2)
Czyli jeśli nie mam tego DPF'a to może nie warto się pchać w C2 tylko wziąć A5/B5... a co z EGR? Czy to ma coś wspólnego z olejem?
 
Last edited:

VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 A5/B5 A1/B1 5L do mnie przemawia...​

@soszo , @Hlava co o nim sądzicie?
Sorry, że tak wałkuję ten temat, ale gdybym wiedział od początku co z tymi normami i oznaczeniami, to by było latwiej ;)
 
Oleju nie wybierasz na całe życie. Możesz sobie raz wziąć a5b5 raz c2 innym razem c2/c3. Może dostrzeżesz jakieś różnice, może nie.
Valvoline Synpower FE to jeden z olejów z normą forda...913D i takich "klonów" jest cała masa. Praktycznie każda firma ma taki olej w ofercie. Zaczynając od Orlen ME F przez Motul Eco Nergy, Total NFC, Texaco Energy itd. Jeśli pasuje Ci marka Valvoline to czemu nie.Trzeba w końcu coś wybrać 🙂
 
Dokładnie. Możesz spróbować Valvoline. Nigdy nie miałem tej oliwy u siebie, więc ciężko o jakieś doświadczenia. @rowlet12 a może skoro nie możesz się zdecydować to zaproponuję coś z wyższej półki i mające jeszcze A1/B1 (a więc to co zaleca producent auta):
Amsoil Signature Series 5w30.
Chociaż przy Twoim budżecie i większej pojemności układu smarowania może być ciut za drogo😉
Z ciekawszych propozycji można rozważyć również Ravenol FDS 5W30 (olej bazuje na PAO). Znam kolegów, którzy mają Toyoty i są z niego zadowoleni.
Podsumowując, do Twojego auta ilość pasujących olejów jest bardzo duża, wszystko tak naprawdę kwestia gustu🙂
 
zaproponuję coś z wyższej półki i mające jeszcze A1/B1 (a więc to co zaleca producent auta):
Amsoil Signature Series 5w30.
Nie wiadomo jak z amsem do diesla. Niby jest B1 B5 ale w zaleceniach napisane jest do silników benzynowych.
 
Ciekawe...
 
Back
Top