• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Midland Axentum 0W-30

Dla produktów firmy Midland

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Midland Axentum 0W-30

Analiza ufundowana przez anonimowego darczyńcę, serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C2
Spełnia wymagania:
  • Chrysler MS6395
  • Fiat 9.55535-DS1/GS1
  • STJLR 03.5007
  • PSA B71 2312
midland-axentum-0w30-pierwiastki.jpg

midland-axentum-0w30-ir1.jpg

midland-axentum-0w30-ir2.jpg

Opis:
  1. Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-12,5 cSt), lepkość w 100 stopniach Celsiusza w pobliżu dolnej granicy.
  2. Indeks lepkości 162, stosunkowo niski jak na olej w takim przedziale lepkości.
  3. Pakiet dodatków stosunkowo ubogi, pasujący bardziej do oleju low niż midSAPS. Niski poziom wapnia, olej ewidentnie nie jest przeznaczony do starszych silników.
  4. TBN 5.9 jest stosunkowo niski. Sprawdzi się w nowoczesnych silnikach nastawionych na ekologię, w starszych konstrukcjach warto brać to pod uwagę planując wymiany.
  5. Widmo FTIR wskazuje na mieszaninę HC i PAO, prawdopodobnie mix AO fenolowego/aminowego i dodatek estrowy.
Podsumowanie: olej jest standardem dla nowoczesnego oleju z normą C2. Bardzo czysty, nie będzie dobrze neutralizował efektów spalania. Nie poleciłbym go do starszych konstrukcji nawet jeżeli spełnia ich normę, natomiast nie bałbym się go w nowoczesnych silnikach z normami Euro6. Dla takich silników jest ze wszech miar godny polecenia, zwłaszcza jeżeli uda się go dostać w dobrej cenie.

Patrząc na skład jest on bezpośrednim konkurentem dla Texaco Pro DS P 0W-30 - oleje są bardzo podobne, możliwe że bazują na identycznym pakiecie.
 

Attachments

  • midland-axentum-0w30-zdjecie1.jpg
    midland-axentum-0w30-zdjecie1.jpg
    99,4 KB · Odwiedzin: 210
  • midland-axentum-0w30-zdjecie2.jpg
    midland-axentum-0w30-zdjecie2.jpg
    113 KB · Odwiedzin: 220
Coś niski wskaźnik lepkości.
Formula F czy Texaco Energy, oba 5w30 A5, miały ponad 170. A tu jest 0w30...

Pozdrawiam,
 
To dosc nietypowa formulacja, a VI nie jest wyznacznikiem jakosci.
 
Wg producenta powinien być 170 . Mnie bardziej zaciekawił poziom cynku. Producent podaje 880 ppm.
 
Takie sa efekty jak probki pochodza z roznych labolatoriow i nie znajac wahan w skladzie.
Post automatically merged:

Zastosowali mieszanine VHVI 4 i PAO 5, jakis dodatek estrowy jest widoczny, ale to pewnie FM.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top