• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Benzyna w oleju, kiedy wymieniać olej ?

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Założyłem wątek , bo uważam , że film z pomiaru po 1200 km nowego silnika, wiele opinii zmieni .
Warto oglądnąć cały materiał .
Temp zapłonu oleju spadła do 105⁰C .

Czy wtrysk bezpośredni to zabójca oleju/silnika ?
Co z tego że CO² jest mniejsze i spełnia E6 skroro 3x częściej trzeba zmieniać olej i zanieczyszczać środowisko ?


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Sorki za offtop, mnie ciekawi kto z forum jest na tym filmie?😉 wcześniej Millers, teraz Yacco...
 
Właśnie obejrzałem i nie wierzę że typ z petrobazy nie wie że żeby wypalić gpf to trzeba podnieść egt czyli zubożyć mieszankę a nie wzbogacić jak w dieslu. Krótkie dystanse nie służą jak widać turbo benzyną z gpf. Bez obrotów nie ma szans na rzadkie wypenie gpf i odparowanie paliwa z oleju jak widać na przykładzie tej meganki. Trzeba zaczać używać auto zgodnie z przeznaczeniem bo nie sądzę aby wtryski lały z nowym aucie choć teraz to niczego nie można być pewnym. Temp zaplonu oleju to raczej o jego opary chodzi a nie sam zapłon oleju ale niech się fachowcy wypowiwdzą bo ja się nie znam na badaniach.
 
Last edited by a moderator:
Dlatego trzeba znac metode badania ASTM D92 (?). Ogolnie to dla mnie bez sensu porownanie FTIR nie znajac dokladnego oleju, a to logiczne, ze intensywnosc w kilku obszarach bedzie sie wyrozniac z probka refencyjna, rowniez prawidlowo pokreslili ponizej, ze obecnosc zanieczyszczen zmieni obraz np. woda, paliwo, sadza, glikol itd. czy degradacje oleju w postaci utleniania itp. Lepkosc spadla drastycznie, ale spora obecnosc paliwa, wiec typowe. Rowniez nie wiadomo ile zostaje starego oleju w ukladzie.
 
Tak, temperatura zapłonu oleju to temperatura zapłonu par oleju, nie płynącego oleju. Przynajmniej to się bada do karty olejowej, tutaj to ciężko powiedzieć co zbadali.

Wcale to tragicznie wg mnie nie wyglądało. Zużycie wyglądało ok, po pierwsze na 100% były tam resztki z procesu produkcyjnego, poza tym nie wychodziło jakoś drastycznie poza właśnie paliwem. Ale jeżeli gość jeździł spokojnie i nie pociskał to też w GDI nic dziwnego. Taka RSka pewnie też ma mapy ustawione tak, żeby wycisnąć z silnika ile się da, a spokojna jazda i brak możliwości odparowania paliwa to widać rezultat jak na obrazku.

Jak ktoś kupuje hothatcha do jeżdżenie po bułki i turlania się w korkach to trudno, musi się liczyć z kosztami.
 
Rowniez ciekawa teoria odnosnie VI w stosunku do PAO, tutaj bedzie specyficzny wiskozator zastosowany oraz, ze taki olej bedzie dluzej "sluzyc"(?), do tego typu olejow warto zastosowac wedlug mnie mPAO, ma to swoje wady, bo pogarsza sie ASTM D1133 oraz D611, ale wtedy mozna zrezygnowac z wiskozatora.

Do tego:
Naturalne pierwiastki znajdujace sie jako dodatki w oleju czyli chrom, zelazo, olow....
A to nie prawda. Czasami sie obserwuje male stezenie innych dodatkow pochodzenia metalicznego, moga dzialac jako aktywator.

Zwiazki Mo itp. nie zastepuja klasycznego ZnDDP, po prostu uzupelniaja tribofilm. Dziala rowniez jako AO (przeciwutleniacz). Podwyzszone stezenie Si jest typowe, z biegiem czasu bedzie mniejsze.

Ogolnie te komentarze mozna sobie darowac, bo to zgadywanka nie znajac receptury, rowniez tam moze byc mieszanina PAO + VHVI, MSDS daje nieco wskazowki odnosnie zastosowanych niskolepkosciowych baz, PAO 20-40% oraz VHVI 30-40%.

Przyczyna tak duzego stezenia paliwa jest typowo konstrukcyjna oraz dochodzi kwestia styl jazdy.
 
Last edited by a moderator:
Jak ktoś kupuje hothatcha do jeżdżenie po bułki i turlania się w korkach to trudno, musi się liczyć z kosztami.
👍
Post automatically merged:

Aha, w tym labolatorium przeprowadzaja pomiar temp. zaplonu metoda ASTM D93 tzn. w tyglu zamknietym, sila rzeczy ten wynik bedzie "gorszy".
 
Last edited by a moderator:
Jeśli chodzi o RSa to się z wami nie zgadzam. To że Hot Hatch to nie znaczy że trzeba ciągle upierdzielać. Auto powinno jak najbardziej nadawać się do spokojniej jazdy. Tutaj ewidentnie Reno coś skopało, wtryski leją i przy takim stanie rzeczy, za paręnaście tyś km. panewki powiedzą papa.

Każdy pamięta słynne silniki V8 z BMW serii F gdzie 100tyś i wymiana silnika.

Kto ma GDi powinien pamiętać o częstszej wymianie oleju. Ale w przypadku tego RSa, żeby lepkość po 1000km wyglądała jak w innych po 10000tyś ?
 
Da się jeszcze obejrzeć ten film czy "cenzura" z reno go zablokowała?
 
Nie ma go już na kanale. Ambitnie poleciał, pracując w reno taki filmik wrzucić 😂 Swoją drogą to kto kupując taki samochód robi analizy oleju? Większość bierze leasing, serwisuje jak producent zaleca i tyle.
 
@Bartos, a niby dlaczego?
Przecież to nie wina ASO, tylko tutaj szukałbym przyczyny u producenta.
Pomijam fakt, że te "testy" to tak trochę na wywołanie sensacji zostały zrobione.
Silnik "świeżynka", czyli się układa/dociera.
Eksploatacja w większości po mieście.
"Afera" z ciemniejącym olejem ... - każdy TGDI "morduje" olej.
Każdy TGDI dolewa benzynę do oleju (chyba tylko TSI nie dolewają).
Mazda potrafi "dolać" nawet 10%. (Tutaj Venturo nie podało wartości procentowej, tylko wartość "piku" na widmie.)
Popatrz na kolor oleju z mojego silnika - 2500km od wymiany.
Też wali benzyną...
 

Attachments

  • 20210429_174318.jpg
    20210429_174318.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 680
Last edited by a moderator:
Trochę żartobliwie napisałem z tym wstępem do Nawrot :)
No ale ja jestem człowiekiem starej daty i wg mnie coś jest nie tak z tymi samochodami, bo skoro po tysiącu km tyle leje paliwa, a interwał wymiany oleju zapewne fabrycznie ustawiony na ok 15 lub więcej tyś km, to pomyślcie sobie co się stanie jak ktoś pojeździ dajmy na to 6 tyś po mieście i w upalny dzień pojedzie na tor, nie zmieniając oleju tylko trzymając się zaleceń producenta.
Pierścienie i panewki powiedzą papai to jeszcze na gwarancji, a serwis udowodni klientowi niewłaściwą eksploatację i po gwarancji.
Nie wiadomo jak to będzie po dotarciu ale te silniki nie dożyją 100tyś.

Prekursorem tej mody było BMW M6 i M5 z silnikiem V10, gdzie panewki były normalną częścią eksploatacyjną którą należało wymienić co drugą wymianę oleju. Potem się pojawiły słynne V8 ale tutaj już silnik wymieniało się przy czwartej wymianie oleju.
 
Rozumiem , że Rs i inne hoty, ale moja Honda 1,5 wolnossąca i też śmierdzi olej benzyną...
Po wymianie na schell 0w30 C3 i drugim zalaniu AR9100 tak do 3 tys km nic nie czułem benzyny .. to było latem , a jestem i zimą gdy dłużej na ssaniu olej zaczął śmierdzieć .
Będę chyba w lipcu wymieniał to zrobię analizę . Kończy się gwarancja to przy okazji zobaczymy co w trawie piszczy.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Film niedostępny...
 
Przepraszam , że się znów czepiam ale oleje są marki Shell. To nie jest jednorazowa pomyłka/literówka z Twojej strony. Firma Schell produkuje armaturę sanitarną m.in. sterowaną bezdotykowo itp ;)

Jeśli chodzi o paliwo w oleju to może Reno wie, że tak się dzieje i dlatego zaleca "grube" 0W40 RN17 RSA :)
 
Last edited:
Olej w Suzuki Swift 1.2 2015 rok. Przebieg od wymiany 3700 km. Wcześniej był Neste 5W30 ale wyleciał przy 7 tyś bo budyń pod korkiem był straszny. Ravenol 5W30 + około 50 ml AR9100 poprzedzone płukanką Xado Vita Flusch wlana na dojezdzie do garażu czyli 30 km i 10 minut na wolnych obrotach przed warsztatem.
4F45A4A5-F366-4135-9785-2F78E246E75E.jpeg
 
Back
Top