Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
To jednak jeszcze nic poważnegoRaczej wpływ na ilość paliwa w oleju ma temperatura silnika i oleju. Jagodowy robił krótkie dystanse na zimnym silniku i większość na 'ssaniu' czyli wzbogaconej mieszance , a paliwo nie miało kiedy odparować przez odmę .
Ja słyszałem o skrajnych przypadkach w dieslach , kiedy użytkownik nie mając pojęcia o wypalaniu DPF , notorycznie przerywał proces wyłączając silnik , w takich warunkach było od 0.5 do nawet 1 L ON w oleju , przy czym nie pamiętam jakiej pojemności był silnik i jaka objętość miski oleju .
Obstawiam , że duży , powyżej 2.0 L
Pytanie tylko gdzie jest granica bezpiecznego użytkowania takiego silnika i kiedy podjąć decyzję o wymianie.
Czytałem o przypadkach z Hondy Civic, czy CRV 1,5T , że Po zgłoszeniu w serwisie Hondy wymienili im olej gratis.
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy
Nie raz w Insignii notowałem świeżo po wymianie wzrost poziomu o 2 mm
Wystarczy, że puścisz gaz, bo zwalniasz przed skrzyżowaniem, dojeżdżasz do poprzedzającego Cię samochodu itd i mieszanka już jest zubażana.Jak widać częściej występuje mieszanka uboga, czyli więcej powietrza, niż jest potrzebne do spalenia danej ilości paliwa,
Możłiwe.jest też dużo momentów z mieszanka minimalnie bogatą, poniżej 14:1, a nawet 13:1 i podejrzewam że wtedy mieszanka nie jest spalana całkowicie i paliwo może dostawać się do oleju.
Robie tak samo. Kiedys chyba tez sie tak robilo w gaznikowcach i wanklach zeby nie zalac silnika, wiec efekt jakis na pewno jest.Może ktoś to nazwie schizą, ale jeśli zimą zdarza mi się podjechać krótki odcinek autem i następnie mam je pozostawić na dłużej, to czasem stosuję taki myk, że przed zgaszeniem wprowadzam silnik na ponad 2000 rpm, puszczam gaz i gaszę stacyjką w momencie schodzenia z obrotów, w okolicy 1500 rpm. Wtedy układ wtryskowy jest w fazie cut off, czyli w ogóle nie podaje paliwa. Są to sporadyczne przypadki, bo jak mam zimą podjechać 2 km, to szukam zazwyczaj skrótów, żeby zrobić 10 km zamiast dwóch
Nie wiem, nie mam uturbieńca, jeżdżę wolnosssakiemPanowie, a co z turbo? W kontekście wyłączaniu na przegazówce.
A co ma być? Turbo działa, gdy jest obciążenie. Na postoju obciążenie wynosi 8-12% i turbo nie pracuje, tylko kręci się swobodnie nie robiąc żadnego nadciśnienia. Po zwiększeniu obrotów w okolice 2-2,5 krpm na postoju obciążenie silnika jeszcze bardziej się zmniejsza, a ciśnienie oleju zwiększa, co nawet sprzyja turbosprężarce.Panowie, a co z turbo? W kontekście wyłączaniu na przegazówce.
Jeżeli to jest faktycznie po 2300 km przebiegu, to zerknął bym już chyba do panewek.no i metale z zużycia