• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Benzyna w oleju, kiedy wymieniać olej ?

CICHY

Użytkownik
Lokalizacja
Wrocław
Samochód
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Jeżeli to jest faktycznie po 2300 km przebiegu, to zerknął bym już chyba do panewek.
Ok, to już pierwszy kierunek na najbliższy czas wytyczony.
Dzięki.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Mój kolega ma HRV 1,5 2018 z lutego i ja z lipca , jemu i mnie te silniki szarpią , różnie , raz więcej raz mniej .
Po zmianie oleju szarpanie ustaje lub się zmniejsza znacznie .
Olej przed śmierdzi benzyną .
Mówiłem to znajomemu mechanikowi , a on , że jego kolega ma Hyundaia, 30 tys km i ciągle miał benzynę woleju , serwis 2 razy olej zmienil i dalej śmierdzi .
ASO Hyundai zmieniło pompę paliwa i przestało śmierdzieć benzyną.

Kolega twierdzi , że pompa ma napęd od walka z silnika i pompa przepuszcza benzynę do układu smarowania . Że nie jest możliwe by od strony komory spalania w nowym silniku dostawała się benzyna.
W sumie ma rację , bo wtrysk jest tuż przed zapłonem milisekundy i nie makiety spłynąć po ściankach .

Co wy na to ?

Dodam , że u mnie był olej Hondy OEM 0w20 z AR9100 a przy 11 tys km na jedynce potrafiło tak szarpać , że robił kangury , każda zmiana biegu to było szarpnięcie .
I przy napędzaniu też kilka .

Po zmianie tym razem Shell 5w30 z AR9002V2 coś tak czasem szarpanie słabo ledwo wyczuwalnie , napędzanie stało się bardziej liniowe , płynnie przyśpiesza.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:

Janciak123

Użytkownik
Samochód
Nie mam ale sobie kupię
Kolega może mieć rację. W nowoczesnych benzynach z GDI jest pompa wysokiego ciśnienia jak w układach CR.
Jeśli faktycznie ma napęd wprost z wałka (jest to możliwe, a nawet bardzo prawdopodoben) to faktycznie benzyna mogła się przedostawać do magistrali olejowej.

Co do tego, że wtrysk jest milisekundy przed zapłonem, to w teorii ma sens, ale w praktyce jeśli będzie podawać zbyt dużą dawkę paliwa, nie wszystko ulegnie spaleniu. Ogólnie nawet sprawne GDI wg. tego co się słyszy podlewają paliwem olej.

Ogólnie temat ciężki.
Moim zdaniem starsze konstrukcje MPI, mimo mniejszej efektywności mają jednak swoje zalety.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
I podaje na ssaniu wzbogaconą. Ci którzy jeżdżą krótkie odcinki zwłaszcza zimą mają benzyny więcej .
Stosowałem różne oleje , ale najbardziej szarpało ma OEM hondy , może w miarę przebiegu dolewa więcej ?
Pykło 100 tys km

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Top