Allround 5w40 był kiedyś opisany fully synthetic i jest jego analiza na forum, nawet niedawno za 16.53zł kupiłem litrówkę takiego, bodajże produkcja 2017, ale wprowadzili później zmiany i od tego czasu jest już HC. Myślałem że za Odrą przepisy są surowe i nie można opisywać olei niezgodnie z rzeczywistością
Zmienili skład zapewne. Już dawno wycofują się z baz PAO w produktach gdzie to nie ma sensu, tak samo jak reszta branży.
Jak ktoś bardzo koniecznie potrzebuje dużej zawartości IV grupy w oleju SAE40 to znajdzie np. u innego producenta któremu opłaca się takowy oferować. Zarówno potrzeby rynku jak i oferta się zmienia.
Dobrej jakości grupa III nie jest zauważalnie gorsza od IV (z punktu widzenia przeciętnego seryjnego silnika).
Większości samochodów osobowych spokojnie wystarcza zakres lepkości 0/5/10W30 , a w tym sektorze dużo łatwiej znaleźć "prawdziwy syntetyk".
Branża koncentruje się produktach dla pojazdów nie starszych niż 10 lat czyli lepkości od SAE20 w dół.
Zwyczajnie kwestie opłacalności i zapotrzebowania.
Bazy IV grupy są przede wszystkim dużo droższe. Stosuje się je tam gdzie wymaga tego przepis a poza tym w nielicznych produktach. W przypadku olejów w lepkosci 0W40 w ostatnich latach nastąpił duży odwrót od PAO i wielu producentów albo mocno ograniczyła ich zawartość albo całkiem zastąpiła GR. III. PAO ma swoje niewątpliwe zalety ale ma też wady, które sprawiają, że nalezy odpowiednio skomponować cały pakiet. Akurat w lepkosci 0W40 czy 5W50 uważam, że oleje z dużym udziałem % IV grupy są lepsze niż te z minimalnym lub całkiem pozbawione IV grupy bo trudniej jest na samej III grupie zrobić mocny stabilny olej w ze względu na sporą rozpiętość lepkości. Zależy też oczywiście o jakich jakosciowo bazach III/III+ mówimy .
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.