• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 118i F40 B38 1,5 136KM

dynybol

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F40 118i 136KM
Marka samochodu
BMW 118i F40
Budżet/ile litrów
200/300zł na 5L
Styl jazdy
Silnik
B38 1,5 136KM
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-04, LL-15FE, LL-17FE+, Specyfikacja ACEA C2, C3, Lepkość 0W20, 5W20, 0W30, 5W30, 0W40, 5W40
Jaki olej masz obecnie
Millers Oils XF Premium C5 0W20
Cześć Wszystkim

Jako, że to mój pierwszy post to proszę o wyrozumiałość.

Zbliżam się do terminu wymiany oleju w BMW 118i (silnik 3 cylindrowy B38). Nie wiem jaki był olej zalany fabrycznie. Po 4tys km wymieniłem na Millers Oils XF Premium C5 0W20. Zastanawiam się czy zostać przy tym oleju lub innym 0w20 czy też zastosować coś innego (np. 5w30) ? Pytam ponieważ opinie na forach są różne.
Czy stosowanie oleju 0w20 przez producenta nie ma na celu np. tylko i wyłącznie obniżenia spalania, a co za tym idzie emisji aby zmieścić się w normach ?
Obecnie przejechane mam 18 000km, ale auto planuje zostawić na dłużej (może nawet bardzo długo). Jeśli według Was olej obecny (0W20) jest ok i nie zaszkodzi w dłuższej perspektywie to ok.
Oleje zawsze w każdym aucie wymieniam co 15 000km bez względu na zalecenia producenta. Specyfika jazdy 30% krótkie trasy i miasto (zimny silnik), 70% trasy i autostrady.
Proszę o poradę. Dzięki.
 
0w20 vs 5w30 powinno się skupić na sprawdzeniu, czy i ile paliwa silnik dolewa do oleju.
Z 0w20 C5 można polecic inne oleje, choćby Mobil1.
 
opinie na forach są różne.
Opinie na forach zazwyczaj nie mają nic wspólnego z prawdą.

Obecnie przejechane mam 18 000km, ale auto planuje zostawić na dłużej (może nawet bardzo długo). Jeśli według Was olej obecny (0W20) jest ok i nie zaszkodzi w dłuższej perspektywie to ok.
Oleje zawsze w każdym aucie wymieniam co 15 000km bez względu na zalecenia producenta. Specyfika jazdy 30% krótkie trasy i miasto (zimny silnik), 70% trasy i autostrady.
Sugeruję, jako ortodoks interwałowy, skrócić sobie interwały do MAX 15, a najlepiej troszkę szybciej + płukanka co zmianę oleju.

0W20 nie zrobi żadnej krzywdy silnikowi. Podstawa, to olej ze sprawdzonych koncernów, jak Mobil, Liqui Moly, Castrol, Shell.
 
Co do lepkości to nie mam zdania czy zostać przy 0W20 czy 5W30 ale interwał wywiany oleju skróć koniecznie. Niestety ale ten silnik to jeżdząca tragedia (przynajmniej ja mam taką opinię) i lepiej na niego chuchać i dmuchać.
 
Wg mnie możesz zostać na 0W-20 w normie LL-17FE+. Olej z jakiejś ze sprawdzonych marek: Neste, Millers, Texaco, Yacco. Wg mnie Neste będzie ok - świetne jakościowo bazy + dobra renoma samej firmy.

Co do interwałów to ja bym zrobił analizy, po 10000, po 15 i dopóki analiza nie wykaże nadmiernej ilości paliwa w oleju. Ustalisz sobie optymalny interwał w ten sposób, a może się okazać że komputer całkiem nieźle przewiduje konieczne wymiany.

Płukanki i inne cuda to już niekoniecznie, może co duży przegląd chociaż nie wiem jak wygląda książka przeglądów w BMW to trudno radzić. Co 2-3 wymiany oleju. Ewentualnie co 2 wymianę dorzucić do oleju płukankę dystansową.
 
Masz jakieś uzasadnienie do stosowania płukanek w nowym aucie? Co ASO na to? Czy w razie jakiejś poważniejszej awarii jednostki napędowej mogliby się do tego doczepić?

Podstawa, to olej ze sprawdzonych koncernów, jak Mobil, Liqui Moly, Castrol, Shell.

Olej z jakiejś ze sprawdzonych marek: Neste, Millers, Texaco, Yacco

To w końcu, które marki są sprawdzone? Sprawdzone w sensie, że są dobre jakościowo (wiemy, że to pojęcie względne) czy po prostu są znanymi producentami a z jakością u nich to już bywa różnie? Pytam, bo jakby to napisał zwykły użytkownik to już by było bicie piany, że ktoś pisze ogólniki i banały.
 
Wszystkie, które podaliśmy.
 
To w końcu, które marki są sprawdzone? Sprawdzone w sensie, że są dobre jakościowo (wiemy, że to pojęcie względne) czy po prostu są znanymi producentami a z jakością u nich to już bywa różnie? Pytam, bo jakby to napisał zwykły użytkownik to już by było bicie piany, że ktoś pisze ogólniki i banały.
Marki są znane i sprawdzone w sensie jakościowym. Nie zawsze nie wszystkim podpasuje ten sam olej, nawet w tym samym samochodzie bo i sposoby użytkowania i kierowcy na różne rzeczy zwracają uwagę. Ale wśród wymienionych producentów raczej nie ma szans na wtopę z jakością produktu.
 
Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi.
Wybrałem Liqui Moly Top Tec 6600 0W20 posiada specyfikacje BMW LL 17FE+. Teraz przymierzam się do wymiany (termin u mechanika):)
 
Back
Top