• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 3 E91 318 d

Kujczak

Nowy użytkownik
Samochód
BMW 3 Touring (E91) 318 d 2005-2007 90KW / 122KM 1995ccm M47D20204D4
Marka samochodu
BMW 3 Touring (E91) 318 d
Budżet/ile litrów
300/6l
Styl jazdy
Silnik
90KW / 122KM 1995ccm M47D20204D4
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
50-100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ll 04 bmw
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5w30
Witam poszukuję oleju lub ewentualnie dodatku do niego. Trasa dzienna 2 x 15 km dojazd do pracy z czego około 3 km to miasto. W okresie wakacyjnym wyjazd nad Bałtyk 2 x 700 km plus 6 wypadów w ciągu roku autostradą do 200 km. Zimą jak DPF się nie wypala to wyskok na autostradę około 30 km mam blisko do zjazdu. W silne mrozy auto garażowane temp. spada czasami do -30. Autami jeżdżę do ich 'śmierci'. Wymiana oleju raz w roku co 10tyś km najechane lub mniej. Stan licznika 305tyś. Co faktycznie przemawia za droższymi olejami lub bardziej zagranicznymi. Xado, Meguin, Yacco, Texaco, Amsoil, Eneos, Mitasu
 
Hihi po stanie licznika jest kropka i koniec zdania a potem pytanie czy jest coś co przemawia za czymś droższym
 
No tak, kto by się interpunkcją przejmował ;)

czy jest coś co przemawia za czymś droższym
To zależy.
Do pewnego poziomu cenowego tzw jakość rośnie liniowo.
Później już nie ma tak kolorowo.
Myślę, że rozsądny pułap to 200 PLN/4L.

Co do Twojego pytanie, to ja nie znam olejów MItasu, czy Eneos - @jerseyAdmin.
Amsoil poza olejemi serii Signature, moim zdaniem nie warte ceny, chociaż oleje dobre.
Yacco - drogie.
Xado, Texaco - nie znam, więc się nie wypowiem.

Z Meguina polecić można każdy olej, bo to jest zasadniczo, Liqui Moly, więc bdb oleje.

I jeszcze jedno, samochód masz już nie młody, więc nie ma potrzeby trzymania się LL04.
5w30 C3 z normami VW, czy MB będą równie dobre, a oleje łatwiej dostępne.
Natomiast ja proponuję klasycznie już dla siebie, Mobil 1 ESP 5w30.
Chyba posiada aprobaty lub spełnia wymagania większości producentów.
Na pewno ma aprobatę VW504/507, MB229.51. Nie ma natomiast LL04.
Do DPF się nadaje, bo to olej klasy midSaps.
Propozycję polskich olejów pomijam.
 
Mitasu ma dobre jakościowo oleje i z aprobaai API co się często nie zdarza. W zasadzie dowolne Gold (w wymaganej lepkości) będą ok.

Eneos to już inna półka. Serię Ultra oraz X to top olejów cywilnych. Wszystkie w nietypowych formulacjach bo Eneos robi własne, nie korzystaja z gotowych przepisów jął większość koncernów.

Czy warto kupować te marki? To zależy od ceny. Są bardzo dobre ale nie aż tak żeby usprawiedliwiało wysoka cenę. Zresztą jak pisał @SACZI - powyżej ~200 złotych za 4 litry (ja bym mawet powiedział 150, ale ceny ostatnio zwariowały) to już wyrzucanie pieniędzy na zachcianki. Sam musisz zdecydować czy chcesz dopłacać za lepsze samopoczucie.
 
@jerseyAdmin co do Eneosa: a linie hyper? Sustina?
Czy to należy czytać że ulta lepszy od hyper, a nad nimi sustina?
Na dzień dzisiejszy Eneosy są cenowo bardzo ok...
A że brak dostępności Arala Supertronic 0w40 rozglądam się za następcą....
 
Jakościowo to X = Ultra > Hyper. Sustina to trochę z boku bo to oleje raczej do jazdy wyczynowej niż do typowego dupowozu chociaż w takich też się sprawdzą.
 
Mitasu gold widzę, że tylko do benzyny więc odpada.
Oleje dla normy VW i BMW większości się pokrywają oprócz mobila nic innego chyba nie ma jakościowo lepszego.
Cenowo oleje są na podobnym poziomie różnica około 100 zł za 6 litrów to w sumie niedużo (Shell najtaniej dalej Meguin, Texaco, Mobil, Eneos, Xado, Yacco) potem jest przeskok na Ravenol, Amsoil i Redline + ewntualny zakup dodatków do tańszego oleju podnosi cenę.
Najważniejsze samochód ma swoje lata i przejechane a lane ma być coś co dobre i skuteczne.
 
Back
Top