• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw 335xi N54 biturbo

Cubekz

Użytkownik
Samochód
E91335xi
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
Nie ma ograniczenia
Silnik
N54 biturbo 3000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30/5W30 , 0w40/5w40
Witam Wszystkich.
Jak w temacie. Szukam rady w doborze dobrego oleju do N54 w którym też planuje trochę podbić moc 400+.
Mam na uwadze oliwy BMW twin power 0w40 (to chyba to samo co Shell).
Liqui Moly 5w40 molygen
I do tego Ar9200v2
Chętnie bym się dowiedział o czymś może z dużo lepszymi parametrami 🙂🍻
 
BMW TPT 0w40 to nie to samo co Shell 0w40, choć przez te firmę robiony i jeżeli chcesz ten olej to się śpiesz, bo BMW już go nie produkuje ;-)
 
Bliźniaczy silnik co u mnie, z tym, że u mnie wolnossący. Na przykładzie swoim powiem Ci co się u mnie sprawdza - Ravenol VST lub Extreme Lubricants GTC. W wariancie 0w40 Ravenol SSL lub Extreme Lubricants GTR ;-) wg mnie pozycje bez konkurencji
 
Dlaczego wyolbrzymiam?? W cenie 230 zł 7l bardzo dobrego oleju więc nie rozumiem
Post automatically merged:

Pomijam żenującą dostępność redline
 
Tak, określając, że nie mają konkurencji. Szybko i zwięźle, Ravenol niezła dopłata za marketing, natomiast AMG nie do końca przetestowane formulacje. Wystarczy się wgłębić.

Sa źródła Redline.
 
Amsoil, Redline, Mobil 1 FS, Meguin - Oleje znane, przetestowane, jakość potwierdzona.
 
Nie mają konkurencji w tej półce cenowej - źle to napisałem, a ty dokonujesz jak zwykle nadinterpretacji :)..... EOT
 
W tej półce cenowej, zawsze lepszym wyborem będzie Meguin, niż Ravenol.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Pod jakim względem? Do bezpośredniego wtrysku? Stara norma ll98 z dojb*anymi popiołami, która może być zalana awaryjnie do tego silnika... 🙆‍♂️ przy tym ccs ten silnik na zimno chodzi jak sieczkarnia...
 
Pod jakim względem? Do bezpośredniego wtrysku?
nie, akurat pod względem wtrysku bezpośredniego i LSPI nie, to nie jest dobry wybór. Ale ogólnie rzecz biorąc, jako marka, Meguin jest dużo pewniejszy.
 
Ale jest TRAGICZNYM WYBOREM DO TEGO SILNIKA.. widziałem mnóstwo tych samochodów i silników na własne oczy, między innymi zalane olejami w normie ll98.. agonia pojawia się po kilkudziesięciu tysiącach km..
 
1.1
1.2
1.4

tak się te popioły układają. Czy jest to jakaś ogromna różnica? No wydaje mi się, że przy możliwości LSPI to nawet polecać Ravenola z popiołami 1.1 to błąd. No, ale marketing robi robotę... ;)
 
@lukaszewski nie, to nie była nadinterpretacja. Tylko nazwałem rzeczy po imieniu. W tej cenie? Można taniej i równie dobrze...

Ale jak dla kogoś cena nie gra roli można swobodnie zastosować Redline, bo tutaj już jest różnica.

Apropos Meguina, ten tylko spełnia normy i są bardzo uczciwi co piszą na butelkach. I chociaż ma oficjalnie API i ACEA, czyli zostały przetestowane. Ekologia nie jest tam priorytetem. Jeżeli chcesz dyskutować, najpierw uzupełnij wiedzę.
 
Last edited by a moderator:
Tak, określając, że nie mają konkurencji. Szybko i zwięźle, Ravenol niezła dopłata za marketing,
W oficjalnej dystrybucji cena podobna do niby najtanszego w swojej klasie Maguina. Ściągany z DE z wysyłką Meguin kosztuje 160zł 5l, korzystając z promocji na darmowe wysyłki allegro smart (jest za darmo teraz) Ravenola VST można mieć z PL za tyle samo wiec bym, z ta dopłatą za marketing nie przesadzał tym bardziej, ze inne oleje w tej klasie jak PMO Extreme, Extreme Lubricants czy Bizoll Allround oscylują w podobnych kwotach do Ravenola :)

natomiast AMG nie do końca przetestowane formulacje. Wystarczy się wgłębić.
Dokładnie wystarczy się wgłębić i nie ugogulniać bo akurat GTC wypada w testach ok nawet tych kontrowersyjnych jak 4ball wypadł bardzo dobrze (lepiej od Amsoila SS).
 
@Plywak mnie nie interesuje oficjalna dystrybucja. Jak można mieć taniej, kupując nawet z prawdziwego niemieckiego sklepu. Ravenol znacznie podniósł ceny, nawet HC, pisząc wprost się nie opłaca. Odnośnie AMG nie mam na myśli testu 4 Ball, tylko tutaj odgrywają inne kwestie, o których Ci już wspominałem. Ewidentnie szukasz na siłę argumentów. Wyczerpałem Off-topic, jeżeli ktoś chce to może pisać do mnie na priva lub w innym miejscu dyskutować. Bo tutaj raczej dobieramy odpowiedni środek smarny.
 
To dobierajmy olej do auta, a nie próbujmy dyskredytować propozycje innych na podstawie domysłów czy jakiś wyimaginowanych wad. Ravenol kosztuje podobnie do konkurencji w tej klasie na PAO a od niektórych jest nawet tanszy (Meguin, PMO, Extreme, Bizoll, liqui moly) , a, ze Ty mieszkasz w niemczech i czesto zapominasz, ze to forum polskie to Cię oficjalna dystrybucja i dostepność w PL nie interesuje bo u siebie kupisz Meguina w sklepie za rogiem. Co do GTC to napisz wprost co w tym oleju jest złego ale nie mi tylko autorowi wątku bo tak się składa, że to nie ja szukam oleju :)
 
Chłopaki wielkie dzięki ! Redline aż tak wysokiej jakości ? Co sprawia że jest tak dobry ? 🙂 bo może bym się skusił
 
@Plywak Nie widzisz co napisałem powyżej?

Nie, można zamówić z niemieckiego sklepu do Polski. Nie dostanę tego oleju za rogiem w mojej okolicy.

I powtórzę:

Wyczerpałem Off-topic, jeżeli ktoś chce to może pisać do mnie na priva lub w innym miejscu dyskutować. Bo tutaj raczej dobieramy odpowiedni środek smarny
 
Back
Top